Jerson píše:
Ale to mi jaksi nijak nepomůže s postupem, jak stanovit náročnost. :-)
To už jsem taky popsal => Situace + slovní označení obtížnosti. Přijde mi to dostačující. Pokud to podle toho nejsi schopen určit, tak ti s tím asi nejsem víc schopen pomoci.
Jerson píše:
Aha - "do (svislé) kamenné zdi zatlouct kolík a uvázat k němu lano".
Ano. Svislé znamená shora dolů, což určuje orientaci stěny. Samozřejmě můžeme slovíčkařit a trvat na tom, že to je kolmá stěna k rovině země. I tak to neznamená rovná jako sklo, bez možných výčnělků, úchytů a štěrbin. Samozřejmě vysvětlit si to tak ale můžeš a bude to validní. Takovou zeď samozřejmě podobným způsobem nevyšplháš.
Jerson píše:
Ok - nějaká čísla?
Ta čísla se budou hodně lišit na prostředí (např. demografii, power levelu atd.) ale příklad by mohl být třeba takový:
Obchodník - 6, jediný zámek
Strážnice - 11, jediný zámek
Mocný kouzelník - 20+ (je to hodně vágní označení), kombinovaný zámek (nutná 3 úspěšná otevření)
Variant je samozřejmě spousta a různé možnosti, jak by takový zámek (zvlášť u toho kouzelníka) mohl vypadat. Toto je jen jedna z mnoha.
Jerson píše:
U DH tohle neumím.
Právě nerozumím tomu, co ti dělá takové problémy, ta čísla tam máš. Ty rozptyly u jednotlivých obtížností nedávají smysl? Vážně nevím.
sirien píše:
Takže mám věž na kterou musím lézt na 3x. Dostanu se někam do půlky. Pád by mě zabil. Neuspěju. A GM Xeth udělá co?
Opět by záleželo na situaci, ale může to vypadat třeba následovně:
Postava neuspěje.
Může zkusit jinou cestu/jiný úchyt, méně vhodný než ten, který si zvolil prvně jako nejlepší. Má tedy postih k hodu (podle toho jak moc bláznivé to bude, ale nejspíš od -1 až po -5 (úroveň Nevýhody). Bude to chtít zkusit?
A) Ano, bude. Může si hodit. Pokud uspěje, povyleze. Pokud neuspěje a bude další možnost co zkusit, pak se mu zhorší postih. Pokud nebude další možnost, tak prostě další cestu nahoru už nevidí a musí slézt. Pokud neuspěje o hodně (-5 a víc) pak spadne a bude záležet na jištění, co dostane za zranění.
B) Ne, nebude to chtít riskovat. Může zkusit slézt zpět dolů s Výhodou (cestu si už prošel, zná jí, ví jak na to). Pokud se slézáním neuspěje, bude to moci zkusit znovu (případně s postihem -1 za nervozitu kvůli hodně špatnému hodu, max ale -5 (Nevýhoda). Pokud se mu to podaří, popoleze. Pokud se mu to nepodaří, může uvíznout na místě (nebude to chtít dál zkoušet, protože by mu hrozil pád) a bude muset počkat na to, až mu někdo pomůže. Další možností je pád. Pokud nebude nijak jištěný, tak má smůlu a dostane plnou pálku, pokud jištěný bude, jen se trochu otluče (momentálně netuším, jaká jsou zranění za pád).
Pochopitelně lze situaci rozvíjet tím, že se bude postava pokoušet o ten samý úkon (např. ta cihla, které se chtěl chytit nevypadla a ona to tedy může zkusit znovu). Pak by ten pokus mohl být stejný, nebo s penalizací dle okolností (např. hodně špatný hod by mohl znamenat nervozitu a postih -1). Atd.
sirien píše:
Skoro jakoby to prokazovalo Jersonovu pointu o tom, že Dračí hlídka neumožňuje žádné smysluplné nastavení obtížností, které by bylo konzistentní víc než jednu jedinou scénu, natož kampaň.
Čísla tu minimálně ode mne už padla. Prokazuje to jen to, že Jerson není schopen obtížnost podle pravidel nastavit. To ale není problém DH. A jak jsem psal výše, nerozumím tomu, s čím má takový problém. Tabulka obtížností je v DH poměrně přehledná, a to, že jsou u jednotlivých obtížností drobné rozptyly znamená jen to, že stupeň obtížnosti nějakého úkonu se může trochu různit. Přesto stále budou co do obtížnosti v zahrnuty v tom samém stupni.