Úkol: Nastav náročnosti čtyř překážek tak, aby byla hra podle tebe zajímavá pro hráče.
Xethův návrh:
1A) šplh do okna věže: 4 - 16 (a jeden hod(?)
1B) odemykání / vyrážení dveří: 14 - 16
2A) hledání tajné schránky: 7 - 10
2B) páčení / rozbíjení truhly: 11 - 13
*1A)
Xeth píše:
Lezení je zde o dost volnější. Není zde vůbec nic, co by naznačovalo obtížnost takového šplhání po stěně věže, takže ta bude záviset na tom, jak si ji PJ představí a hráčům popíše. Na základě toho může být takové lezení kdekoliv od Lehkého (4-6) až po Těžké (14-16), podle toho, jak vypadá stěna věže. Tady bych vypíchnul, že za pomoci různého náčiní si lze cestu nahoru zjednodušit (skoby, lano s kotvičkou apod.) a pak, neúspěch v hodu neznamená nutně pád (k tomu bych přistoupil pouze u výrazného neúspěchu - řekněme o 5 bodů). Postava se klidně může zaseknout a prostě v daném momentu nebýt schopna nalézt vhodné úchyty nebo na ně dosáhnout atd. Ano, není to zde napsané, ale o pádu při neúspěchu se rovněž nikde nepíše. Pravdou je, že by to tak lecjaký začátečník mohl hrát. Nicméně pokud jde o mne, tak bych nejspíš zvolil stav věže a s ní i obtížnost lezení na základě zkušenosti družiny, tj. v případě připravování dobrodružství pro 1 lvl postavy by se jednalo o nějakou skoro-rozvalinu s nízkou obtížností takového šplhání.
*2B
Xeth píše:
Truhlu bych nechal zamčenou alespoň na Středně těžkou obtížnost (11-13) - v případě nenalezení klíče je stále možné truhlu rozmlátit nebo odnést do vesnice k otevření.
Takže - u šplhání do věže jsi mi s tím moc nepomohl. Dejme tomu, že dám 4, aby to odpovídalo jednoduché náročnosti. Jeden hráč si vezme ukázkového gnóma s obratností +4 a šplháním +3 (nebo mu povolím použít akrobacii), což znamená automatický úspěch. Takže by to číslo asi mělo být o něco vyšší, aby to nebylo až tak jednoduché, kdyby si ho náhodou vzal. Tak dejme tomu 8? To by už mohl nehodit i on.
Horší bude, když by pak k takové věži přišel třeba člověk hraničář a obr válečník, což byla třeba moje začátečnická skupina. Naštěstí tady má hraničář obratnost jako hlavní vlastnost, takže člověk může mít až +3, což mu dává 50% na úspěch při šplhání.
Když se tam nedostane, nastoupí dveře. Obr má sílu +5, a může použít atletiku (+3). Bude vyrážet společně s hraničářem, takže +1. To je bonus celkem +9, proti 14 (nastavím minimum), tedy musí hodit 6, opět 50%.
Tedy po prvním kole by mi při použití tohoto návodu vyšlo, že na 50% se dovnitř dostane hraničář oknem, přičemž při neúspěchu ho nesmím nechat spadnout (to by z 10 nebo 15 metrů bylo nejspíš smrtelné), a na 50% se dostanou dveřmi. Celková šance do dostání do věže 75%, přičemž se tam dostane buď jeden, nebo oba. Na 25% se dovnitř nedostanou - pak nevím co bych dělal.
Kdyby měli lano s kotvičkou, tak ... nevím jak ho použít. 15 metrů vysoko se kotvička vyhodit nedá. A uvázat si k pasu lano s tím, že "když se ti nepodaří vylézt, tak tě stáhnu dolů" asi taky nepomůže. :-)
Jedině rozsekat dveře zbraněmi, ale na to jsou pravidla v PPJ, tak to nemůžu ověřit.
Udělal jsem někde v uvažování chybu?