Kosťa píše:
Krituzuj až si pravidla přečteš nebo hru zahraješ.
Nebo? Tohle je samozřejmě přesně ten přístup kterým sem se proslavil - stejně jako pozitivními reakcemi na podobné příkazy co sou stejně kategorické, jako naprosto prázdné.
Je to promované jako nástupce 1.6 a co vidim neni nic jinýho než 1.7. Tzn. vlastně jen produkčně udělanej house-ruled. Což je prostě nudný a designově špatný - když máš blbou konstrukci tak je vcelku jedno jak dobře na to naházíš omítku.
Kosťa píše:
Sarkasmus není třeba
Jerson sarkasmu není moc schopný.
Ale klidně si představ, že sem to napsal já a v tom případě sarkasmu neni nikdy dost ;)
Kosťa píše:
IMHO jak to ale jednou unikne tak už se to šířit bude.
Jistě. Pokud ta hra bude mít štěstí a bude někoho zajímat. Ale tak těžko vysvětlovat dynamiku věci někomu kdo zjevně žije v
přežitém paradigmatu, že kopírování je zlo.
Kosťa píše:
Hele ono se k tomu taky dá stavět zcela opačně kdy řekneš: "jak to že obr a elf jsou srovnatelný kouzelníci?"
Nebo můžeš přesunout svůj pohled z designu '90 do designu '10 a zjistit, že třeba v DnD 5e sou elf kouzelník a půlork kouzelník úplně jiné buildy s nimiž se zachází dost odlišně, ale oba ty buildy sou naprosto validní a hratelné. Což kouzelník co nezvládá kouzlit a nemá to ničím kompenzované neni.
Což samozřejmě dál souvisí s nějakými dalšími game design koncepty jako je třeba princip vyrovnanosti voleb atd.
tady to třeba kolega rozebírá docela hezky. Hned na začátku talku. Je to taková ta věc, ve které DrD fakt faililo (ne přímo ničí vinou, tahle design knowledge tehdy prostě nebyla k dispozici a nemělo to ani dobové DnDčko) a na kterou když navážeš (viz vyfocená dvoustrana) tak vyrobíš z dnešního pohledu špatnou hru.
Kosťa píše:
ale časem se ty rozdíly do jisté míry setřou
...protože se ten elf nezlepšuje? Nebo protože tam je logaritmický postup? Tzn. stačí mi přežít s podřadnou postavou jen nějakou dobu než mě by design lepší build... předeběhne někde jinde?
Jako ano, teoreticky podobnou věc lze vyvážit. Jestli to někdo zkusil, tak se moc těšim [škodolibost, kdyby sis zapomněl domyslet] jak to odolá té powerplayer min-maxing střelnici, které to obratem hráči vystaví.