Další trpaslík, tentokrát ...
Azaghol
trpaslík zloděj
služebník a agent trpasličího kultu
Síla 10 ... +4 = 14/+2
Obratnost 5 + 3 ... +6 = 14/+2
Odolnost 10 ... +1 = 11/0
Inteligence 5 ... +3 = 8/-1
Charisma 5 + 3 ... +6 = 14/+2
Životy: 10
Hranice smrti: -10
Dovednosti:
Akrobacie (3) (OBR)
Hazardní hry (3) (OBR)
Mechanika (1) (INT/OBR)
Odhad ceny (3) (INT)
Postřeh (3) (INT)
Přesvědčování (3) (CHAR)
Reflex (3) (OBR)
Umění (1) (CHAR)
Vůle (1) (CHAR)
Vybírání kapes (3) (OBR)
Boj:
Lehká kuše: 4/1 + 2 = 6/1 (OČ +1)
Obouruční sekera: 7/3 + 2 = 9/+3 (OČ +1)
Šavle a štít: 4/2 + 2 = 6/2
Obrana:
Šupinová zbroj: +5 +2 (OBR) +1 (obouruční sekera) = 8
Šavle a štít: +5 +2 (OBR) +2 (šavle) +2 (štít) = 11
Nosnost: 21 lb
Postup na 2. úroveň:
+ 4 životy, Životy: 14
+ 16 bodů dovednosti => Přesvědčování (4b): 4. úroveň, Umění (2b): 2, Mechanika (2b): 2, Postřeh (4b): 4, Reflex (4b): 4
+ Umění Kočičího pohybu => Lezení (3), Ohebnost (3), Pád z výšky (3)
Dovednosti:
Akrobacie (3) (OBR)
Hazardní hry (3) (OBR)
Lezení (3) (OBR)
Mechanika (2) (INT/OBR)
Odhad ceny (3) (INT)
Ohebnost (3) (OBR)
Pád z výšky (3) (OBR)
Postřeh (4) (INT)
Přesvědčování (4) (CHAR)
Reflex (4) (OBR)
Umění (2) (CHAR)
Vůle (1) (CHAR)
Vybírání kapes (3) (OBR)
Postup na 3. úroveň:
Zvýšení Vlastností: Charisma 15 (+2), Obratnost 15 (+2)
+ 4 životy, Životy: 18
+ 24 bodů dovednosti => Přesvědčování (5b): 5. úroveň, Postřeh (5b): 5. úroveň, Umění (3b): 3, Mechanika (3b): 3, Lezení (4b): 4, Pád z výšky (4b): 4
+ Umění Železného klíče => Odstranění pasti (3), Otevírání zámků (3), Padělání (3)
Dovednosti:
Akrobacie (3) (OBR)
Hazardní hry (3) (OBR)
Lezení (4) (OBR)
Mechanika (3) (INT/OBR)
Odhad ceny (3) (INT)
Odstranění pasti (3) (OBR)
Ohebnost (3) (OBR)
Otevírání zámků (3) (OBR)
Padělání (3) (OBR)
Pád z výšky (3) (OBR)
Postřeh (5) (INT)
Přesvědčování (5) (CHAR)
Reflex (4) (OBR)
Umění (3) (CHAR)
Vůle (1) (CHAR)
Vybírání kapes (3) (OBR)
Postup na 4. úroveň:
+ 4 životy, Životy: 22
+ 32 bodů dovednosti => Přesvědčování (6b): 6. úroveň, Postřeh (6b): 6. úroveň, Otevírání zámků (4b): 4. úroveň, Umění (4b): 4, Mechanika (4b): 4, Lezení (5b): 5 = zbyly 3 body
+ Improvizace (S)
Dovednosti:
Akrobacie (3) (OBR)
Hazardní hry (3) (OBR)
Lezení (5) (OBR)
Mechanika (4) (INT/OBR)
Odhad ceny (3) (INT)
Odstranění pasti (3) (OBR)
Ohebnost (3) (OBR)
Otevírání zámků (4) (OBR)
Padělání (3) (OBR)
Pád z výšky (4) (OBR)
Postřeh (6) (INT)
Přesvědčování (6) (CHAR)
Reflex (4) (OBR)
Umění (4) (CHAR)
Vůle (1) (CHAR)
Vybírání kapes (3) (OBR)
Postup na 5. úroveň:
+ 4 životy, Životy: 26
+ 40 bodů dovednosti (+3 zbylé) => Přesvědčování (7b): 7. úroveň, Postřeh (7b): 7. úroveň, Otevírání zámků (5b): 5. úroveň, Lezení (6b): 6, Odstranění pasti (4b): 4. úroveň, Umění (5b): 5. úroveň, Hazardní hry (4b): 4. úroveň, Akrobacie (4b): 4. úroveň, Vůle (2b): 2. úroveň
+ Umění Skrývání => Schování ve stínu (3), Splynutí s davem (3), Tichý pohyb (3)
Dovednosti:
Akrobacie (4) (OBR)
Hazardní hry (4) (OBR)
Lezení (6) (OBR)
Mechanika (4) (INT/OBR)
Odhad ceny (3) (INT)
Odstranění pasti (4) (OBR)
Ohebnost (3) (OBR)
Otevírání zámků (5) (OBR)
Padělání (3) (OBR)
Pád z výšky (4) (OBR)
Postřeh (7) (INT)
Přesvědčování (7) (CHAR)
Reflex (4) (OBR)
Schování ve stínu (3) (OBR)
Splynutí s davem (3) (OBR/CHAR)
Tichý pohyb (3) (OBR)
Umění (5) (CHAR)
Vůle (2) (CHAR)
Vybírání kapes (3) (OBR)
Srovnání s DrD:
Zloděj v DH nabírá své dovednosti pomaleji než v DrD, kde umí "všechny" už od začátku. Některé, pravda, na velmi mizerné úrovni, takže se stejně nedají moc používat.
U zloděje bude obzvlášť záležet na používaných Obtížnostech (u dovedností proti prostředí) a na protivnících (u opositních dovedností).
Takhle nasucho nedokážu říc, jak to bude fungovat.
Obecně si myslím, že některé budou velmi silné - takové Omráčení do postav, které si moc nezlepšují Výdrž nebo Získání důvěry proti protivníkovi bez zlepšené Vůle bude velmi snadné, resp. šance na úspěch bude vysoký. Na 5. úrovni třeba hod 9-10 + k10 vs 1-2 + k10.
Další jsou spíš tak jako na chuť a vylepšený roleplay.
Řekl bych, že bude víc poptávka po zlodějích z ras, které mají slušnou sílu, viz trpaslík.
Specializované buildy na maxované konkrétní dovednosti s vynecháním jiných dají prostor variabilitě postav.
Zloděj tak bude asi o něco méně "univerzální zloděj" než v DrD, ale zase bude moci v několika dovednostech skutečně excelovat.
+ velký počet bodů dovednosti dává šanci na buildy, které budou hodně zlepšovat i ty "neprofesní" dovednosti.
Někomu ale bude vadit, že to, co uměl v DrD všechno rovnou (s danou úrovní), tak tady se musí rozhodovat, jestli si raději vezme další Umění, nebo zlepší střelbu kuší o +2 UČ, nebo se naučí házet vícekrát dýkou za kolo.
Za mě je toto o něco zajímavější zloděj pro tvorbu postavy než v DrD :) (to asi nepřekvapí)
Jak to bude při hře ... já bych zrovna u zloděje tomu šanci dával celkem dobrou, když nebude PJ stavět před postavy "velmi obtížné výzvy".