Tak jsem to dobrodružství přečetl. Radši dvakrát. Nebudu teď komentovat ty věci co už to rozebrali ostatní, jen k nim přidám pár dalších postřehů.
Ohledně dojmů. No než jako dobrodružství mi to připomíná nějaký nástřel lokace či úvodní vesnice, který si ma PJ dotvořit, dodělat do ní zápletky. Mnohem více než příběhem se "dobrodružství" zabývá popisem minulosti a toho co se tu stalo. I hlavní lokace příběhu mi přijdou nedostatečně popsané. Rozhodně nejsem příznivcem Tolkienovských popisů v dobrodružství, ani rámečků "přečti hráčům," ale pár detailů by se hodilo, abych alespoň jako vypravěč měl nějakou představu. K tomuhle bych ještě doplnil, že to prostě působí, no nijak. Žádná atmosféra, žádný pocity, nic. Z Quentinovejch one-page dungeonu dýchá víc atmosféry a nápadů než z tohodle (jinými slovy jsou boží). Z toho co jsem četl, tak k DH má být jejich unkátní svět Domovina. Proč sakra nedat pár zajimavých charakteristických prvků toho světa do příběhu a nevyužít to třeba jako potenciální marketing. A ne, nějakou historickou bitvu nepovažuji za charakteristickou věc. Na jejich stránkách je k domovině tohle: "Vichry many vytrvale dují nad krajinou." Tak proč alespoň nad to starý bitevní pole nedat pár magickejch vírů a bouří a ukázat, že to na tom světě nemusí bejt taková vzácnost.
Kdybych to dostal do ruky já tak bych podle toho hru odvýst dokázal. Ovšem s několika velkými ale. Dost bych si toho dodělal. Některé kusy příběhu překopal. Dohodil třeba nějakou boční minizápletku. Tohle jsou, ale všechno věci, který jsem ochoten zkousnout nebo dokonce nadšen udělat u nějakýho nástřelu co si stáhnu z netu. Rozhodně ne u uvodního dobrodružství, který se dává ke hře a který dost možná bude první příběh, který bude hodně družin v tomhle systému hrát.
Nemyslím si že 13ti až 14ti letí nováčci jsou tupci a že by si s problémy neporadili, autoři ale riskujou to, že si s nimi hráči poradí nešťastně, nasekají při doplňování či vedení hry "chyby" a celkově si tak zkazí dojem z první hry, který je může odradit od her dalších. Většině z toho by se dalo snadno předejít a nováčky trochu vést za ruku. Přeci jen ukázkové dobrodružství má mít i pár věcí navíc než jen co, jak a kde.
Za dost zásadní chybu považuji absenci jakýchkoliv obtížností. Nevím jestli se v hlídce určují nějak zajímavě "za běhu" a nebo je to klasický DnDlike DC. Pokud je to ta druhá možnost tak nedat obtížnosti, alespoň k navrhovaným možnostem řešenmí problému (třeba šplhaní na věž) je dost fail. Nejen, že bych to předpokládal u připraveného dobrodružství, ale zároveň tím autoři propásli jedinečnou možnost ukázat jak si představují jednotlivé náročnosti.
Další fail jsou podle mě ti blížící se kněží. Proč sakra má hospodskej platit nějakým dobrodruhům za řešení problému, když už si řešení problému objednal a je na cestě.
Taky mi dost vadí nepřesnosti na mapách. Krom již zmíněných ostatními pak hlavně to, že hrobka jakožto vrchol dobrodružství, není označena. Jako dokážu asi odhadnout, kde by měla být, ale bylo by fajn to tam poznamenat. Druhá věc je ona naspeedovaná palisáda, kterou vesničani postavili během posledních čtrnácti dní. Na mapě vesnice jaksi není. Trochu mi přijde, že byla do dobrodružství dodáná na poslední chvíli jako hotfix otázky "proč už nemrtví vesnici nezmasakrovali".
Mohl bych rozepsat co bych upravil dodělal apod a myslím si, že by z toho šlo udělat nakonec i zajímavý dobrodružství. V tomhle stavu, ale rozhodně není zajímavý a jak psal RoVan výše vlastně ani dobrodružství.
Takže závěrem. Dračí hlídka jde ve stopách původního DrD tak jak si autoři přáli a avizovali. Stejně jako ukázkové dobrodružství v DrD Bilý Hrad, je i Kalamarova kletba v DH absolutní fail.