Jezus píše:
A že sejmou důležité NPC? Tím chceš říci jako co? Že je to špatně?
Chci říct, že to vede k "závodům ve zbrojení". Není to vyloženě špatně, prostě to ten svět nějak nastaví, ale velmi snadno se může stát, že to "přirozené" nastavení světa nebude hráčům vyhovovat, protože ho nebudou čekat.
Navíc DH staví dobrodružství tak, že PJ nějaké ty zásadní scény a scénář k nim směřující má mít, a i kdyby ne, tak o nastavení jednotlivých prvků vhodným způsobem se má starat PJ. Podle mě bude silně přetížen.
A ano, podle mě je to problém právě pro nezkušené hráče, kteří budou věřit, že pravidla pro boj byla otestována a jsou funkční.
Nicméně - to je jen jedna z věcí, na které nechci stavět žádný odsudek celé DH. Není to tak, že by všechno ostatní bylo super a jen střelba byla divná. Těch věcí je tam právě hodně, ale většina z nich není viditelná na první pohled bez vyzkoušení. Třeba jsem nezkoušel, jak moc bych dokázal naboostovat válečníka, ale myslím, že základ útoku 20 by se z něj mohl dát vydupat. Bonus sem, bonus tady, k tomu nějaké to kouzlo...
U luků je parametrů méně, takže to vidím snáz a na první pohled, včetně možných důsledků, byť to možná nebude tak častá situace. To třeba vidím mnohem větší problém v Teleportu, díky kterému je většina zlodějských schopností na šplhání a pronikání celkem k ničemu, a není proti němu žádná obrana.
Nebo možná je, když bych hodně hledat v pravidlech a spojoval nějaké schopnosti postav.