Tak si to shrňme. Na začátku měli autoři jasnou představu, jak by mělo DrD2 fungovat. A podle své představy sepsali pravidla. Nekomunikovali při tom (dostatečně) s komunitou hráčů DrD 1.6 a nezajímali se, jaké tito hráči mají představy a požadavky od "Dvojky". Na svou obranu tvrdili, že DrD2 není určena hráčům 1.6, ale úplným nováčkům her na hrdiny, zejména hráčům ve věku 10-15 let. Do playtestu bylo zahrnuto IMHO zoufale málo lidí a byl zbytečně uzavřený. Na tak malém trhu, jako je Česko, měly být playtestové materiály veřejně přístupné. DrD2 by se tím vyhlo mnoha chybám.
A pak to začalo. Hra vyšla a téměř okamžitě byla odhalena závažná chyba v základní mechanice hry. (Viz Sirienova recenze DrD2 tady na Kostce.) Autoři nereagovali. I ti největší obránci DrD2 si okamžitě všimli, že pravidla mají hrozivou strukturu. Autoři nereagovali. Potvrdilo se, co kdysi řekl jeden z autorů, že ať už DrD2 bude jakákoliv hra, tak se bude prodávat jako žádná jiná hra, protože Dračí doupě je v ČR pojem. Celý náklad 2000 výtisků byl téměř okamžitě vyprodán.
Blížily se Vánoce a přišlo naprosté selhání autorů a vydavatele: místo, aby aspoň přepsali strukturu pravidel do smysluplné formy a třeba se i pokusili opravit onu závažnou chybu, tak místo toho opět vydali stejný zmetek. Důvod? "Aby kupující původní verze nebyli naštvaní, že si koupili zmetek." A tak vytvořili větší množinu lidí, kteří si koupili zmetek.
Je velká škoda, že z mainstreamového Dračáku se stala indie hra jak vyšitá. DrD2 vzbuzuje stále tak silné reakce, protože hodně lidí stále ještě věří, že autoři sednou a napíšou novou verzi 2.1, ve které se pokusí opravit co nejvíce chyb.
Anebo bude DrD2 víceméně jednorázová akce a za pár let vyjde DrD3, ve které její tvůrci se budou snažit naslouchat komunitě a otevřou pořádný veřejný playtest. Jejich jména budou veřejně známá od prvního dne a kdoví, třeba se budou snažit v nové verzi uspokojit i bývalé hráče DrD 1.6 a nazvou novou edici DrD Next. :-)