Alef píše:
Jo, keď pôjde DrD2, navrhnem tímu explicitne uviesť do ukážky, že je to dracolich a dohodiť štatistiky (Sudba 25, Charakteristika 30), lebo všetci si to tak vyložili ;-)
Vida, pak že se trpělivost nevyplácí... zdá se, že se mi podařilo vysvětlit, že veškeré výklady této scénky - včetně výsledku (!) stojí právě na tom, co se rozhodne PH použít - a je to PH, nikdo jiný, kdo o tom rozhodne v reálné hře, když autoři systému zmizí ze scény.
Nejen statistiky, které si lze vyrobit skoro libovolně, neb jde o neznámou nestvůru (od dracoliche až po zjištění, že dracolich je vlastně takový menší foxteriér) přes jeho jednání (které funguje ve stejném rozpětí; nestvůra, co se rozhodne hrdiny sejmout, což by zřejmě nezadržitelně udělala, když by laskavě roztáhla křídla, až po mrtvolu, která se jen náhodně ještě trochu škube, takže je vlastně neškodná a na nic se nezmotá), a dokonce i pro efekt zbraně - svěcené vody, která může mít sílu kyseliny Vetřelců (v příkladu) až po nevýznamné čistidlo skvrn na starých kostech.
Mechaniky si ani nevrznou, neb na nich nezáleží vůbec. Hráči si ani nevrznou, neb jakékoli jejich jednání vede k výsledku, který se hodí PH (a ten může být jakkoli různý, viz příklady).
Fascinuje mne, že tuhle hru spoluvynalezl Pieta, který mi jinde líčil trauma děsivé odpovědnosti PJ v DrDold, který vlastně rozhoduje o všem. Zajímalo by mne, o čem tady vlastně PH nerozhodl.