ilgir: DrDo oproti DrDII?
V DrDo existuje více mechanicky optimálních cest. DrDo pracuje s konkrétními mechanikami namísto abstraktních, dochází tak mnohdy k nekonzistenci, nicméně protože jsou ty mechaniky konkrétní a navíc má separátní mechaniku na skoro všechno, tak je ta nekonzistence obvykle specifická a "nešíří" se dál - DrDII pracující s abstraktními mechanikami naopak vede k tomu, že většina trhlin se má tendenci rozrůst přes celý systém, někde jsou užší a někde širší, ale jsou tak nějak skoro automaticky "napříč" celkem.
alefO: Naprosto me fascinuje, jak když někdo chce shodit čistě mechanickou úvahu o RPG, sáhne k šachům, vidím to tu už poněkolikátý... co mě fascinuje je to, že se vám obvykle podaří vykreslit takovou úvahu mnohem nudněji, méně zajímavě a mnohem méně variabilně, než samotné šachy a poznámky o vytrácení imaginace směřují a) k ukázce neznalosti šachů, b) k malé fantazii argumentujícího. Šachy jsou ve skutečnosti velice zajímavá a zábavná hra, kolem které je toho o dost víc než to vypadá.
Alef0 píše:
Nože popitvaj In a Wicked Age. Sorcerer. Dogs in the Vineyard. Mountain Witch. Linkované majú slovenský preklad, operatívne dodám ďalšie príklady.
Máš očividně zoufale nedostatečnou představu o tom, co všechno jsem četl/hrál a následně probíral s různými lidmi co to také četli/hráli ať už přímo se mnou nebo jindy a jinde s někým dalším.
Jinak mám dojem že na diskusi s Tebou asi kašlu, protože tohle je už potřetí, co se Tvoje argumentace totálně rozchází s tím, co jsem napsal (mám teď namysli proč Tvojí akci nenechám nikdy projít, bez ohledu na to co v ní vyhlásíš - fiction doesnt matter, Ohrožení vzroste - fail, nesmím dopustit)
Vzhledem k tomu, že sis očividně dal za cíl dokázat že nemám pravdu bez ohledu na to co píšu nebo na to jestli ji skutečně mám nebo nemám a místo toho jen meleš dokola totéž bez návaznosti na mé hlavní argumenty týkající se nesmyslnosti vztahu hodu a zdrojů, které prostě nebyly zodpovězeny a které očividně hodláš vynechávat do jejich zapomění, tak nebudu zahazovat svůj čas...
...beru to jako poměrně dobrou ukázku toho, jak nehájitelné DrDII je, děkuji za ní.
Popravdě si zpětně připadám trochu jako blbec že jsem se kdy domníval, že by DrDII mohlo za něco stát a jako úplnej idiot když jsem věřil, že by se autoři a lidé autory obklopující mohli s jeho vydáním najednou začít o DrDII vyjadřovat odpovědně.
alef0 píše:
Mouse Guard je inak najúspešnejší produkt, kde už nie je jasné, či to je indie alebo nie
Zajímavé na Mouse guardu je také to, že nevím o nikom ze svého okolí, kdo by hrál tu hru samotnou - všichni hrají ten setting a zásadně si k tomu berou nějaký jiný systém (FATE atp.) I z vyjádření na různých fórech je docela zjevné, že systém není žádný "zázrak" a primárně se to hraje kvůli settingu, z něhož je kdekdo unešený - a který není původní tvorbou autora hry, který tím sklízí úspěch za něco co tak úplně není jeho práce...