Colombo píše:
Ale dyť elf kolikrát je jen člověk se špičatýma ušima
No právě. Jistě, pokud hraješ Shadowrun, tak to je fér, protože to tak bylo zamýšleno a ten prvek má v tom settingu svou specifickou roli, IMAO docela dobrou (podobně v Brooksově sáze Shannary jsou nelidé podobní lidem, ale tam je to také komplexně zapracovaný prvek toho světa). Pokud hraješ fantasy, čekal bych něco víc originálního. Pokud to je opravdu jiná rasa, pak bych čekal, že budou skutečně něčím odlišní, nejlépe nějakým prvkem myšlení.
Já sám jsem třeba kdysi vytvořil (bohužel jsem se pak už pořádně nedostal k tomu abych to i odehrál) setting, kde jsou elfové rasa která nevnímá proud času - existuje pro ně pouze přítomnost (s určitým přesahem do blízké minulosti a budoucnosti) a ne-přítomnost. Budoucnost a minulost je pro ně intuitivně totožný rozměr - racionálně sice rozumí tomu, že něco bylo a že něco teprve bude, ale emočně a podvědomně to tak neberou, což jsem měl pak dále rozpracované do dalších důsledků (způsob kterým nahlíží na to když jim někdo ublížil, způsob kterým nahlíží na vztahy, jejich motivace, vůle měnit svět...)
Takhle odlišný koncept mi přijde smysluplný k tomu, aby byl přiřazen nelidské rase. To, že žijí v přírodě, objímaj stromečky, uměj trochu líp kouzlit a střílet z luku, na to si klidně vytvořim koncept lidské kultury. A bude to i zajímavější, protože to bude pro hráče i jejich postavy bližší a lépe se s tím ztotožní, bude tam víc možností interakce a tak podobně.
Merlkir píše:
copa? :D Nepsal jsem to, ale strašně se mi to líbí.
Působí to na mě jako totální fraška.
Merlkir píše:
Jsem rád že obrázek je docela ok. ;)
:) . Hezky nakreslený, vystihuje minipovídku, má to určitou dynamiku... nějak mi tam chybí nějaký větší emotivní dojem, když se na to dívám, ale tak chápu, že to je jen tematickej obrázek k šamanovi a ne celostránková atmosferická ilustrace, takže...
Merlkir píše:
co bys rád? Aby se hráli pořádně lidi? Nebo aby jiné cizí rasy byly dostatečně odlišné?
Obojí.
- Aby se nepoužívaly nelidské rasy tam, kde ve skutečnosti nejsou nutné, potřebné a ani vhodné, protože spíš snižují než zvyšují herní možnosti a nepřináší nic zvláštního
- Aby hráči víc uvažovali o kulturních možnostech, pokud chtějí hrát více odlišnou postavu (a vlastně i když chtějí hrát "běžnou" postavu)
- Aby nelidské rasy, když už se objeví, měly skutečně nějaký nelidský atribut, který by je činil pro lidi opravdu cizími a to způsobem, který nemůže za "nedůležitý" odmávnout ani nějaký kosmopolitní dogmaticky anti-xenofobní a anti-rasistický mutikulturalista. Ta elfí šamanka z toho příkladu u Šamana vůbec nemusí být elf - napiš že to je holka z horského barbarského kmene a nezmění se ani fň (u pubertálních hráčů, tedy deklarované cílovky, se změní pouze znění trapnejch sexistickejch vtipů, jejich pointy ale zůstanou stejné)
Sparkle: Když se rozhlídnu po tom, jak to je s vlkodlakama a upírama, tak mám mnohdy dojem, že to začíná být asi jako s těma elfama co sou jen lidi se špičatejma ušima. Z upírů se pomalu ale jistě stávaj jen lidi se špičatejma zubama a pár superschopnostma, co jsou závislí na krvi místo na droze... to vyznění té "rasy" se tam prostě víc a víc vytrácí.