Argonantus píše:
Jedině s tím Druidem mi nějak dochází fantazie.
nevím. Kdyby mi nohy spoutaly prudce rozrostlé šlahouny okolní trávy, najednou nezvykle silné a domotávající se, když některé odseknu, ze země vyjel obří kořen, který by mi zkoušel prorazit břicho (nebo větev...), země pode mnou se měnila v bláto, z okolní řeky se zvedaly ledové krápníky které by na mě létaly jako šípy a okolí by zahalila mlha, v níž by on viděl a já ne, ruka mého nepřítele se najednou změnila v medvědí tlapu s čepelovitými pařáty, jeho kůže byla náhle pevná jako kámen...
...tak bych FAKT nebyl moc nadšenej.
Argonantus píše:
Na to, jakou sis s tím dal práci, je k věci jen předposlední odstavec, předsedo.
záleží, o jaké věci mluvíš. Jestli o DrDII, tak to už dávno neberu jako stěžejní téma této diskuse, spíše jako takové centrálnější téma které to tu stále oživuje. Vyjádřil jsem se k věcem, které mě zaujaly - a popravdě "k věci" jste tu toho za dobu mé nepřítomnosti kloudného o moc víc nevyplodili, takže...
Colombo píše:
sirien: v SR2 to myslím rostlo mnohem výš, ne? Ve čtyřce to máš maximum 6, 1 za zaměření se na skill (výhoda) 2 za specializaci.
řikám, IV nevim, čet sem jí jen jednou, nehrál vůbec. Ve II a III to bylo tak jak sem psal (četl jsem mnohokrát, hrál sedm let) - počáteční maximum bylo 6, herně bylo možné dosáhnout až 9 (s tím že hodnoty nad 6 stály dvounásobek obvyklé částky (nebo 1,5 podle nějakých alternativních pravidel, tam je to pak složitější, byla pravidla co obracela ceny atributů a skillů a různě je měnila a tak). K této definující hodnotě jsi pak přidal nebo odebral rasovou odchylku (např. elf 2 k charisma) s tím, že po její aplikaci jsi musel mít alespoň 1, tato odchylka se zároveň nepočítala co ceny karmy na vylepšení daného atributu (ve II si timhle nejsem jistej, ve III to je skoro určitě a tak nebo tak to byl dost obecně aplikovanej alter-rule; u skillů rasové odchylky nebyly žádné)
Colombo, druid: Hm, biokinetik! Superhustý! To bych fakt chtěl hrát :D
Vojtěch: Musíš sledovat předchozí tvorbu :D
Osobní strážce říká, že v každé situaci ochráníš svého chráněnce (a ne, neptej se mě, jak je tohle probohy mechanicky ošetřený, o to se s námi autoři nepodělili a nechali nás tak ve zlém udivení s nervózně zatnutými zuby a syčivm zvukem jak skrze ně pochybovačně sajeme vzduch - živě vidím ten slovancky-wow-quest zabít zlého krutovládce obklopeného dvaceti 1-levelovými týpky s touhle schopností - musíš vybít všechny, aby jsi zloducha zbavil imunity proti libovolným útokům (protože tohle je přesně to, co teenagerskej PJ s touhle schopností udělá))
Velice, VELICE mě irituje, že je Hrun hraničář. Hrun je barbar, válečník, bojovník, BARBAR. Tohle je výsměch původnímu Hrunovi z pravidel a totální výsměch jeho předloze, barbarskému hrdinovi Hrunovi z Pratchettovy Barvy kouzel. Schopnost "obětavost" a "osobní strážce" je pro Pratchettova Hruna - Chaotic Neutral automatickou kalkulačku hodnoty pokladů a profesionálního porotce ženských poprsí také výsměch. Autoři styďte se.
Alnag píše:
Možná, by měl DrD2 psát Colombo. Akorát by to pak byla Latinskoamerická fantasy, nikoliv slovanská
jenže by pak aspoň SKUTEČNĚ byla latinskoamerická a navíc zpracovaná někym, kdo latinské americe rozumí, což by bylo o poznání víc cool a nejspíš by se to mohlo chytit i v anglickém překladu celosvětově :)
ShadoWWW píše:
Podle mě ideální druidův styl boje: Přeměna do různých lesních zvířat a boj skrz tyto formy.
nemám rád shapeshifting u postav které k tomu nemají fluffový podklad (...-dlaci, šamani nebo druidé velmi vysoké úrovně a pouze do jednoho sobě archetypálního zvířete atp.). Neptej se proč, prostě mi to nesedí, nevim. (asi to není úplně vyjádření k DrDII jako takovému, nicméně whatever)
A jen tak mimochodem, podle slovanské mytologie náleží shapeshift (z uvažovaných PC) pokud vím nikoliv druidům (což je mimochodem keltská tradice, ne slovanská, ale co), ale válečníkům, z nichž ti nejhustší byli bohy obdarováni (!) schopností měnit se ve vlky.
Sparkle píše:
Vidíš, já mám úplně opačnou zkušenost, hráli jsme nejdřív tři čtvrtě roku fantasy kampaň jen s core + magic a mně to úplně dostačovalo, jen GM fňukal že nemá bestiář. Pak jsme rozjížděli další kampaň, já koukla do Gurps fantasy knížek a nepoužila jsem z nich naprosto ani ťuk. A problém s bestiářem se nevyřešil
Funy :D My jsme GURPS hráli delší dobu v middle magic high fantasy světě taky jen s Core a Magic a bylo to totálně v pohodě. Nicméně jsme už byli s RPG zkušenější.
Pro začátečníka bych skutečně volil Core a tematický sourcebook - ani ne tak aby to hrál podle toho sourcebooku, ale spíš aby viděl v praxi, jak si jednotlivé díly GURPS "správně" poskládat do sobě vhodného celku, protože GURPS jsou v podstatě puzzle a když použiješ blbej dílek nebo naopak nepoužješ správnej, tak to dost rozhodí hru (nám se třeba stalo že jsme zapomněli vyškrtat určité zbraně které pak byly nějak husté a pár dalších v zásadě drobností, které se vcelku snadno napravily, ale čistě začátečnická skupina by z toho mohla mít snadno dobrej maglajz)