Píše:
Pluska tenhle problém obcházela pořád dokola - nepodařilo se mi nikdy z nikoho dostat, jaké parametry by měl mít člověk pracující na poli nebo stojící v krámku, vždycky jsem slyšel jen "to záleží na tom, jakou chce mít PJ úroveň hrdisnskosti světa", ale ve hře by tyhle parametry mohly být podstatné.Uf, sice je to tu OT ale co... Přesnej postup byl myslím jen pro monstra a hlavní postavy. Zkusím něco vylovit z paměti.
Postup pro hráčské postavy je asi takovejhle:
- (1) Defaultně všechny vlastnosti na 0
- (2) Přičti opravy za rasu, pokud používáte, tak i za pohlaví
- (3) Urči 2 hlavní vlastnosti (podle povolání), přičti k nim 1 (ostatní jsou vedlejší, ty neopravuj).
- (4) Rozmísti ještě X bodů do hlavních a X do vedlejších vlastností. X se odvíjí podle... čehosi, už si nevzpomenu (tuším že podle toho, jestli si vybereš dobré zázemí a menší vlastnosti, nebo průměr, nebo špatné zázemí a dobré vlastnosti).
- (5) Na každé úrovni zvedni jednu hlavní a jednu vedlejší o 1. Stejná hlavní nesmí růst 3 levely po sobě, vedlejší nesmí růst 2 levely po sobě.
.
U bestií jsi měl předpočítané vlastnosti na první úrovni (plus označené hlavní vlastnosti) - takže vlastně ti zůstane jenom (5) - růst po úrovních.
Kdybych dělal commonera, vezmu jenom body (1) a (2), pak za každou úroveň rozsypu mezi vlastnosti 2 body nějak rovnoměrně (s tím, že ta úroveň hrdinskosti světa právě určuje, jaká ta úroveň bude... pro epic světy tak 4, 5, nejčastěji asi 2 nebo 1).
Kdybych to chtěl komplikovat, určím mu i ty dvě hlavní vlastnosti a body přiděluju podle (5) místo rovnoměrně... Ale asi bych nechtěl.