Shako:
Zatím asi nejucelenější dojem, díky; vypadá to dost dobře. Osobně mi idea zjednodušení a osekání různých nadbytečných mechanik (které jsem dávno zahodil a nehrál) přijde velice rozumná; jestliže toto je "indie nádech", pak hraju odedávna indie stylem.
Nepochopil jsem, že některé věci vývojová parta skutečně tají. Tím se vysvětluje i omezení v této debatě.
Jádrem systému je rovnováha; jak funguje a jak dobře je nastavená, o tom zatím nemám zvenku žádnou představu. V původním DrD byly výrazné nerovnováhy mezi povoláními. Rasy se ukázaly být v delším vývoji skoro bezvýznamné, nestvůry bez výjimky strašně slabé (zhruba v 8. levelu můžete starý bestiář zahodit a zapomenout, což vede k totálnímu samovývoji všeho, nových creatures a zejména spousty NPC).
Měl jsem pocit, že vývojáři DrD II mají "strach z inflace", celý systém je méně heroický a kolosální, a víc se drží té úrovně "běžného vidláka", čímž se hra podobá po delší dobu nižším levelům, ale je to opravdu věštění z kávové ssedliny.
Existují nějaké "konečné levely"? Kam až je vývoj postavy předpokládán a zpracován? DrD 1.0 mělo optimisticky 36 levelů, ale reálně propracovaných byla asi polovina (dál už "děj se vůle Páně" - bylo tam pár vyznačených změn, ale za dalších 18. levelů už nehrozila žádná velká změna, tím méně překvapení). Taky tam skoro nikdo nedohrál.