Sirien píše:
Trpasličího paladina - zásadového bijce co stojí v první řadě, dostává rány do své plátové zbroje zatímco rozdává ničivé údery a kreje tam zbytek skupiny, který dělá něco jiného
"Byt zasadovy bijec a kryt ostatnych" je koncept, na ktory sme mysleli, ano.
Sirien píše:
divokého čaroděje - týpka s vrozenou divokou magií, kterou se naučil zvětšiny ovládat, ale která si u něj stále udržela divokou charakteristiku s rozličnými vedlejšími projevy - někdy vhodnými, jindy problematickými, a který svá kouzla modifikuje dle momentální potřeby
Moje oblubene hry su (medzi inymi) Mage, Ars Magica a Sorcerer. Magicky system je z velkej casti mojim dielom a co sa tyka vnutornej filozofie aj jej implementacie je konzistentny s tym, ako je ponaty zvysok hry.
(zvysok si iste domyslis)
Sirien píše:
Učeného čaroděje - člověka s vysokými znalostmi i schopnostmi, který vládne magií v hermetickém stylu rituálů, zaříkadel, vzorců a focusů, jehož kouzla jsou daná tak, jak se je naučil, ale má jich dostatek na to, aby si s nimi dokázal poradit v mnoha rozličných situacích
Odpoved tu je vo velkej miere dana odpovedou predoslou.. Mam dojem, ze si sa snazil vyberat koncepty tak, aby sa z principu veci co najviac sporovali. Jeden magicky system (obzvlast v hre, ktora nie je zamerana vylucne na magov, tym padom ma k dispozicii velmi obmedzeny rozsah a nesmie "kradnut show" nemagickym postavam) bude velmi tazko pravidlovo podporovat aj konkretne spell listy (a vynucovat ich rigorozne dodrziavanie), aj volnu improvizacnu magiu - resp. moze sa o to pokusit, ale vysledok je potom casto tazkopadny, nie uplne pouzitelny a nerobi poriadne ani jedno z toho (napada ma napr. Expanded Psionics Handbook k DnD 3.5 a to, ako riesi Wilderov).
System, ktory tvojmu "Ucenemu carodejovi" nezakazuje carovat veci "mimo spell list", ale dava bonusy za to, ked sa ho drzis, si samozrejme predstavit nie je problem. Takto konieckoncov funguje aj Mage... v starom to nebolo az tak vidno, v novom to priamo bije do oci.
Sirien píše:
Battle mage - mága bojovníka, člověka který se ohání mečem a sekerou, holí a přitom používá svou magii a to tak, že jsou jeho magické a bojové schopnosti sladěné a fungují v harmonii, ne že jedno kolo bojuje jako bojovník a druhé může čarovat jako kouzelník - ne, chci aby zároveň útočil zbraní a byl kryt magickým štítem, aby jeho rány dostávaly elementární efekty, které v tu chvíli povolá, aby magie dotvářela jeho bojový styl
Ano.
Sirien píše:
Jack of all trades koncept, člověka, který umí trochu od všeho, v ničem není mistr, ale rozsah jeho schopností mu umožňuje kombinovat tak, že se mistrům různými triky a netradičními přístupy vyrovná
Ano.
Sirien píše:
EDIT: A SAMOZŘEJMĚ chci aby moje postava měla tenhle "fíling" od začátku, nemusí v tom být krutě hustá, ale chci aby byla takováhle od chvíle, co si jí vytvořím, nehodlám čekat deset levelů na to abych hrál koncept který se mi líbí
Zalezi od toho, ci pod "od zacatku" myslis "od momentu, kedy zanho zacnem hrat" alebo "v kazdom momente existencie postavy". Z poslednej vety usudzujem, ze ti ide skor o to prve, tym padom je odpoved "ano".
Na drobne vysvetlenie:
Kedze hra ma byt o "z vidlaka hrdinom", dost evidentne nebude pre uplne zacinajucu postavu udrzatelny koncept, ktory jednoducho vypoveda o niekom v strede tejto cesty. Z tych konceptov, ktore si uviedol mam dojem, ze tomu vidlakovi zodpoveda akurat tak divoky carodej (a do istej miery jack of all trades), ostatni su uz hrdinovia, co daco preskakali.
Hra je ale robena so zretelom na to, aby sa dalo rovnako bezproblemovo zacat aj v tomto bode a tym padom su tie nastrely ok (za predpokladu, ze mas zladene predstavy o hre so spoluhracmi).
noir píše:
Ano, to všechno jsou postavy na první úrovni.
...v koncepcii, ktoru ma urcene DnD 4e. (hovorim explicitne ediciu preto, ze napriklad v tretoedicnej koncepcii toto neplati ani nahodou)
Nakolko je rozlicna koncepcia 4e od koncepcie, ktora je pozadovana od nas prenechavam ako cvicenie pre citatela.