Tak jsem zkusil mrknout na DraciDoupe.cz a najednou jsem si uvědomil, jaké žabomyší války se tu vedou. Trochu slovíčkaření, trochu rivality Kostka vs. RPG F. Ale všichni tady tak nějak mají přehled o víc stylech hraní a občas se jen tak dobírají.
A pak člověk náhodu zavítá na výše uvedený server a nestačí se divit. Uvedu tu pár citátů z tamní diskuze. Proto, abyste viděli, jak jiné je to "tam venku" (mimo Kostku a PRG F, a přesto na poli české RPG scény):
Marsia píše:
A co když prostě někomu opravdu klasické DrD připadá nejlepší a jiné systémy ho nelákají? :))) Pravda, s tímto názorem si připadám spíše osamoceně, přijde mi, že značná část hráčů DrD jiné systémy vyhledává... Ale nemůžu si pomoci, DrD mi přijde lepčí, než o čem jsem měla šanci slyšet nebo číst.
DrD má jednoduchá pravidla, která se dají dle potřeby rozšiřovat. Pro hráče, který očekává, že mu dá jednoduchou berličku pro náhodu a fyzické výkony, a pak ho nechá hrát příběh, mi přijde ideální. Mám deník, ve kterém je pár číslíček, které mi poví, jestli můžu odemknout ty dveře a zabít toho skřeta - a neobtěžuje mě vyplňování stovek tabulek. Třeba ty Střepy snů jsou hezká knížka, ale její prohlížení mě ani náhodou nemotivovalo k tomu, že bych to chtěla zkusit...
Korhul píše:
Já hraju téměř zcela výhradně s dětma od 15 let níž... Jejich odpor k počítání jednoduchých čísel je jen o něco málo menší než odpor ke čtení textu delšího jedné holé věty. Na past si pravidelně hází procenta a naopak. Pojem OČ a ÚČ jim splývá v nepochopitelnou veličinu, které rozumí jen PJ. Smutné, ale je to fakt. Ani nevím, co je na tom doupěti tak láká, když si ani nepřečtou, jaké vyjímečné vlastnosti ten jejich hraničář má. Oni se ani nesnaží předstírat. Rovnou vám řeknou, že si ty pravidla domů půjčit nechtějí, protože jsou líní to číst. Samozřejmě čest výjimkám, které tu jsou, ale zmateností ze složitosti pravidel trpí všichni bez rozdílu, včetně mě. Tím neříkám, že neexistují jiné hry, které by nebyly horší. Ale jsou i lepší. Ty však bohužel trpí tím, že jsou neatraktivní, protože jsou to polotovary, kterým musí člověk dodat právě takové věci jako schopnosti postav, dovednosti etc. Na čemž již 3 roky pracuji a stále cíl v nedohlednu :-) Takže mi nezbývá, než se vrátit k DrD, které je použitelné ihned po vybalení a zastrčení do zásuvky.
Anarion píše:
Osobně hraju DrD 1.6. Klasika, chybová a zatím jsem nikdy ani necítil potřebu hrát něco jiného. Seznámil jsem se s Gurps a jinými systémy a DrD je pro mě stejně jednička na trhu. Co na tom že některá pravidla vymyslím, některé vynechám, přestavím, vymažu. V tom je to kouzlo. A pokud někdy vyjde DrD 2.0, budu stejně hrát mojí 1.6, páč jí hrajeme od 5 třídy a jsem na ní zvyklí:D
Seargold píše:
anarion: To je docela smutné zamrznout na jedné verzi jednoho systému, nemyslíš? Doupě hraju už od jeho vzniku a stále mě baví. O to víc jsem zvědav, co z toho pánové tvůrci vytřískají. Docela jim věřím, že to nebude nudné. Akorát to nemusí oslovit staré konzervy. Ale třeba se to podaří...
Anarion píše:
No každopádně jsme neměli nikdy důvod hledat jinde.
Pozn. A ono když máš družnu 4 lidí každej poctivě na 6 levelu, těžko by jsi chtěl přecházet :D