QuentinW píše:
design hry ovlivnuje hrace, at chcete nebo ne. Pokud tam bude mechanika na chcani, tak se ve hre bude urcite vic chcat nez do ted. Stejne tak, kdyby tam byly nejaka voditka na vnitrni konflikty postav, tak se tim hraci budou vic zabyvat.
Hm... jenže já bych chtěl, aby se pravidla zabývala tím, co zajímá hráče a nikoliv, aby se hráči zabývali tím, co zajímá tvůrce pravidel. Je to trochu začarovaný kruh (uznávám), ale pokud se v RPG, kde na to pravidla explicitně neupozorňují nevyskytují žádné vnitřní konflikty, pak to zřejmě hráče nezajímá (bych usuzoval), ergo nepotřebuji se v tom ani mechanicky ňahňat.
Fritzs píše:
No, na někerý věci mechaniky potřebuješ... jináč by DnD asi žádný mechaniky nemělo...
Mechaniky potřebuješ
obzvlášť na rozhodování v situacích, kde nemáš dostatek vlastních informací pro kompetentní rozhodnutí. Jak dokazuje slavná diskuse kudla vs. pistole, dva lidi se neshodnou na tom, co je lepší na danou vzdálenost a tedy potřebuješ nějakou mediační pomůcku (pravidla), aby jim to prostě stanovila (i když oba dva budou nejspíš kafrat, že je to blbě).
Stručně, z logiky, že na něco potřebuji mechaniky nevyplývá závěr, že na vše potřebuji mechaniky...