Pepa píše:
Psal jsem to i jinam (Světlo a naslouchání), ale zkusím se zeptat i zde
Ano, lepší je ptá se přímo tady. Zvyšuješ tím šance, že ti někdo odpoví a zároveň nespamuješ všechny uživatele registrované uživatele tohoto webu, jako když to založíš jako speciální téma.
Pepa píše:
1) Když ve velké, absolutně tmavé, místnosti svítí lucerna, jsou pole do vzdálenosti 10 kolem ní jasně osvětlená (bright light) (viz DMG 67). Je za těmito poli "pás šera" (dim light) nebo ihned za nimi je naprostá tma? Logičtější by bylo to první, ale v pravidlech nic takového řečeno není...
Imho zjednoduššení, aby pravidla nemuseli řešit několik zon světla a úrovně vnímaní, tak je jednodušše buď u lucerny světlo a mimo není světlo.
Mám pro tebe několik řešení, pokud se ti to nelibí.
1) Klidně si zaveď i zonu Dim light. Třeba jako poslední 3 pole ve světle lucerny jsou dim light (tedy 8-10 pole od lucerny). Nebo prodluž světlo lucerny a řekni, že na 11-13(15?) polí od lucerny je dim light.
Doporučuju pak v družině zřídit funkci experta na světlo, který bude počítat, která postava na bojišti má dohled na která políčka a jaký postih má na útok, protože jinak se v tom za chvíli ztratíte a boj se vám neúměrně prodlouží.
2) Nech to na DM, ať v případě boje na krajních políčkách daleko od světla lucerny dá někomu bonus +/-2 do útoku - je to v jeho pravomocích DM dle pravidel. Určitě to někde najdeš.
3) Pokud bys to chtěl měnit jen z důvodu, že ti to tak přijde realističtější, tak se na to buď vykašli a nebo si najdi na hraní jiný systém. Protože takových drobný realistický nedostatků najdeš v pravidlech plno - někdy se těžko poznává, zda je to nedopatření nebo záměr.
Pokud jde zrovna o světlo můžu doporučit DrD+, která má pro světlo, postihy v boji, oslnění a vnímaní světa jednotlivými rasami celou kapitolu.
Pepa píše:
) Na straně 37 v DMG je uvedeno, že když se postavy nepokouší skrývat, budou mít nestvůry DC 25 na jejich odhalení. Když se postavy pokusí skrývat, budou mít nestvůry DC "d20 + Stealth postav + 5", což je ve většině případů číslo menší než 25. Proto je vlastně lepší se neskrývat...?!
Viz předchozí moje reakce, bod 3.
Zjednodušený mechanismus, který se snaží odměnovat postavy, které mají vysoký stealth, ale nechává tam jistou možnost, že se skrytí nepovede (nízký hod).
Doporučuju zapojit zdravý rozum, kdy použít kterou možnost a nebo, jak jinak to vyřešit.
Například:
Když je potřeba zjistit, zda nepřítel dané postavy vidí, aniž by to hráči věděli, tak je dobré použit tu hodnotu 25, aniž by postavy házeli a hodit jednou za nepřátele. Například v případě, že postavy už jdou podzemí chodbou už několik hodin a řekl, že jdou opatrně, tak není třeba, aby každé kolo házeli nový hod na ukrývaní.
Naopak pokud se po cestě chovají nějak jinak než nápadně. Například trpaslík hlasitě dupe nebo první postava jde s jasnou lucernou, tak není třeba vůbec řešit, zda se nepříteli schovají. Prostě neschovají.
Pokud je potřeba odlišit, které postavy nepřítel vidí, tak můžeš použít STEALTH +10 (podobně jako pro pasive perception nebo insight) pro každou postavu. A porovnat s perception nepřítele (aktivní nebo pasivní, dle situace).
Pokud je to přímo v boji a nějaká postava s pokouší schovat před nepřítelem, tak je na místě použít hod stealth proti perception.