1)Tady bych řekl, že se Gurney uťal - vojvoda je relativně křehký. Dá se postavit různými způsoby, viděl jsem ho jako schopného strikera i jako "lenocha", co jen tak chodí po bojišti a kibicuje stylem "Hm, já bych ho píchnul támhle" - funguje obé. Úplně do první linii bych ho necpal, lépe funguje jako druhá vlna, respektive s dlouhým kopím jako jako první vlna, ale zezadu.
2) Historie je dovednost spíš vědomostní, tu bych s velením nepletl. Sociální skilly jsou tři: bluff, intimidate a diplomacy. Tomu, co popisuješ, asi nejvíc odpovídá diplomacie, ale já jednou (u Merlina) hrál i vojvodu, co velel přes intimidate. Takový ten uřvaný americký seržant... Obecně má DnD trošku jinou filosofii než HF: "řekni si, co chceš dokázat a pak se rozhodni, jak to provedeš. A jakému skillu to nejvíc odpovídá, ten použiješ." Když velitel své vojáky obelhává jako ruský komisař: "Máte na ně, převálcujete je za vlast a soudruha Stalina!", tak to může být klidně i velení bluffem...