ShadoWWW: :D
Zatím jediné, co mne na Emporiu zaujalo, byla koncepce, resp. bližší rozpracování zbrojí. Přijde mi zajímavější a použitelnější, než původní zlepšování zbrojí pomocí zvláštních materiálů (jako DM nejsem skrblík na rozdávání pokladů, ale i tak se mi nikdy nepodařilo logicky do hry dát víc jak 1-2 předměty tohodle typu).
Letmý pohled na Neverwinter Campaign Setting:
Nejdřív trochu zklamání, protože to je jediná knížka. Je sice krásně vázaná, ale je jen jedna. A já, namlsán z poslední doby, jsem očekával něco víc než vloženou oboustrannou mapu Neverwinter/ Evernight (to je prosím odraz města v Shadowfellu).
Po bližším zkoumání ale převládá spokojenost, byť použití knížky je spíše úzké. jak prezentují samotní autoři, jedná se o low-level sandbox. A to skutečně. Lidé z jedné diskuze zde na d20.cz by jásali, protože jako takový je skutečně promyšlený.
Navíc je neskutečně temný. I frakce dobra skrývají při bližším zkoumání podezřelé otázky, a tak na hrdiny číhá hromada questů, kdy se může ukázat, že ten, komu pomáhali celou dobu je vlastně pěkný hajzl. Vzhledem k tomu, že většinou jsou v textu rozházené nápady na zápletky s tím, že jen u pár NPC jsou uvedeny hodnoty (nebo odkaz na ně ve stylu - použij human transmutera z MM2 a přidej shapeshift keyword a ještě tuhle vlastnost) = chce to zkušeného DMa.
Což ale není na škodu.
Jako hráč i jako DM si dovedu představit dokonalé tažení v těchle kulisách. Bylo by nezapomenutelné! Ale také - do jisté míry neopakovatelné, protože některé zápletky jsou prostě dané. Ano, nikdy se nestane, že je DM použije všechny. Většina je navíc úmyslně vedena tak, že je to DM kdo určuje, kdo vlastně "pana XY zabil a proč". Atmosféra je tak značně hororová a díky ikonickým frakcím Forgotten Realms (Netherilští, rudí čarodějové z Thay, Drowové, Harfeníci, Abolethové a k tomu Asmodeus) je i atmosférická.
A kupodivu to docela funguje. Každý tu má své zájmy. Často záporná frakce podporuje tu dobrou prostě proto, "že nepřítel mého nepřítele je mým přítelem", leckdo hledá leccos. Jako správný sandbox se navíc dokáže vyrovnat s problémy typu - co když umře tohle či tamto NPC? A co se asi stane dál, kdo vás bude za to milovat a kdo o to víc nenávidět? A kdo asi nastoupí na jeho místo...
A to, Asmodeus chraň, abyste se dostali do shadowfellové podoby Neverwinteru zvané Evernight - město, kde nikdy nesvítí slunce. Město, kde řeka má podobu tekoucí lávy. Město, kde největší trestem pro odsouzeného nemrtvého je...zjistěte si sami - docela mne to pobavilo a nechci spoilovat. A vše logicky navazující na "základní úroveň". Rázeň tak vše akceleruje na vyšší level, hra se mění v survival horror při pobytu ve městě a hororové šílenství mimo město = Despair deck určitě užijete... ;-)
Prostě - intriky, intriky a intriky! :-) Znám typy lidí, co si tohle užijou, sám sebe mezi ně počítám..ale zároveň říkám, že jich bude asi menšina. Což ale neplatí pro vybranou společnost zde na d20.cz a proto - doporučuji s výhradou :D
A málem bych zapomněl - tolik oblíbená témata (původ) postav je zde doveden až na úroveň přímého zadání osobního příběhu postavy. Zajímavé, u low-level hry osvěžující a patřičně motivující. Navíc mnohé z nich se mi zdá, že by mohli dobře fungovat.
A bonusové povolání Bladesinger - hmm..máte-li rádi boj a zároveň se nechcete vzdát magic missile a trochy kouzlení - je tohle to pravé pro vás. Zajímavý koncept wizarda postavený na tom, že máte docela silný melee basic attack, který posilujete a modifikujete několika at-willkama, takže to není pořád totéž. A k tomu wizardí encounter powers, které ale používáte jako daily. Jednoduché, zajímavé, zas něco trochu jiného. Na bližší rozbor si netroufám, to nechám na noirovi a dalších :-)
Pro kleriky pak nové božské domény. Namátkou - Correlon, Selune (tohle mít, když jsem hrál pár let zpět kampaň s Lotrandem v prostředí FR! :-)), Oghma a další. Jako klerik bych si docela dokázal vybrat.
Malá, polosoukromá poznámka na závěr - mám pocit, že v některých nápadech autoři knížky vykrádali Amazing Adventures..zábavné.. ;-)