Jenže tak to platilo před MM3, ne, potom právě utáhli šrouby, aby konečně fight úrovně hráčů je "optimálně vytížil." Se starejma číslama byli opravdu ohrožení až někde u +4, pokud do toho DM nenarval terén a různé jiné zákeřnosti (resp. trpím dojmem, že "staré" damage byly právě tak nízko, páč se předpokládalo, že příšery budou mít nějakou strategickou výhodu nezapočítatelnou do XP).
Navíc jak se tu rozebírá CR, to je takej archaismus, že mu pořád moc nerozumím: 4E předpokládá, že si nastavíš level encounteru, pro ten si najdeš XP odpovídající jedný příšeře toho lv, vynásobíš počtem postav, a pak za to nakoupíš příšery, pasti a tak? Takže 4 lv 2 příšery (á 125 XP) jsou odpovídající encounter pro 5 lv 1 hráčů (á 100 XP). Máme-li hráče jen 3, je to encounter level 3-4, a tam už to s novýma číslama začíná být vražedné.