Alnag píše:
Vojtěch: Víš. Ty si myslíš spoustu věcí. Ale špatná východiska vedou ke špatným závěrům...
To samé bych mohl tvrdit já o tobě a k ničemu to nepovede. Pojďme se vyhnout mluvčím a vrátit se k argumentům.
Píše:
Vojtěch píše:
Protože je přímá reprezentace toho jak se zlepšují hrdinové.
A napadlo tě někdy, že to není přímá reprezentace. Zkus chvíli přemýšlet nad tím, co jiného by to mohlo být. Např. metaforická reprezentace. Hrdina se zlepšuje (kung-fu filmy, star wars, jakýkoliv mýtický příběh). Ale mýtický/kung-fu hrdina je po deseti letech zametání dvorku jaksi lepší ve všem - umí lépe bojovat a umí (konečně) získat i dámu svého srdce. Nedává moc smysl, jak se zametáním dvorku zlepšila jeho schopnost balení, ale nepochybujeme o tom, protože je to příběh, jaký chceme...
A hrdina ve 4e se také zlepšuje. Akorát ne pomocí té části charakteristiky, která se jmenuje (+1/2 level).
No vždyť! Tam jsem říkal, že mi to vadí, ale musím nad tím přimhouřit oko jako u amerického akčňáku. A pokud mluvíme o tom, že se hrdina naučil najednou lépe bojovat a konečně ze sebe vymektal vyznání lásky, tak pro to, že protivníci se nezměnili a stejně tak se nezměnilo dejme tomu DC přisouzené tomu vyznání (pokud bychom třeba odvaze nějaké přidělili, neříkám, že bychom měli). Hrdina se zlepšil a konečně to dokáže. Před tím to nesvedl, protože s tím nedával ani easy DC takové úrovni.
Píše:
Vojtěch píše:
Pokud ho hrdinové postupně převyšují, tak se stávají triviálními.
Bingo. Tak proč, proboha, otravuješ hrdiny s triviální překážkou? O dvě stránky dozadu tvrdíš, že postavíš hrdiny před překážku, která je o 10 úrovní níž (soudě z udávaných čísel). Ono totiž ta DC jsou pro určité rozteče úrovní stejná.
Ale tady nejde o otravování. Tady jde o to, že pokud mám třeba borce na můstku nad vodou a bitví se s gnolly, tak pokud tam do té vody borce gnoll bull rushem shodí, tak má DC (klidná voda má myslím na plavání DC 10) na to aby se udržel na hladině, což pro něj může být problém, pokud má zbroj a štít na ruce. Třeba bude muset zahodit štít s tím, že ho pak vytáhne Pokud se jindy a jinde, na břehu rybníčka na vyšší úrovni třeba s obrem bijí a ten natáhne borcova kamaráda v těžké zbroji tak, že ho dá do bezvědomí a on odletí do hloubky, tak borec neváhá a hupsne tam a kolegu všemu navzory vytáhne. Hráč si je jistý, že kolegu vytáhne, protože mechanicky má ponětí co to bude obnášet. DC je pořád za klidnou vodu, ale má postihy za to, že tahá kamaráda a zbroj. koukne kolik má plavání a snadno si řekne umím plavat dost dobře, abych to zvládal a nemusím se snažit si sundat zbroj, aby mi nehrozelo utopení třeba. Dává to hrdinovi jistotu v tom, co dokáže a na co si může věřit. Tady je dobré mít vztah k realitě, protože postavy nejednají podle toho, co někdo před tím napsal do scénáře, ale podle toho, jak se jim jeví současná situace.
Píše:
Vojtěch píše:
Podle tebe je ten vzestup jen pro účely konzistence, ale já myslím, že by měl mít reaálný odraz ve hře.
Ten postup je tam z řady různých důvodů. Primárně proto, aby ten systém Matematicky fungoval a ušetřily se nějaké svaté krávy.
Které proboha? :D
Píše:
Jinak diskuze není o tom, co ti si myslíš. Nebo tedy může být, ale nezdá se mi, že tak byla doposud vedena a nezdá se mi tak ani příliš korektní.Já si třeba myslím, že bych měl vyhrát ve Sportce, ale to je mi tak houby platné. Důležité je, jaká je to ve skutečnosti, nikoliv jaká jsou tvoje zbožná přání. A jak už tady do tebe asi tak 10 stránek hustíme. Vztah 4e k simulaci reality je poněkud vágní.
Že 4E má vágní vztah k realitě? Kde se to v pravidlech píše?
Píše:
Vojtěch píše:
Je to lvl 14 hard arcane check protože to tam načáral lvl 14 lich, nezávisle na družince, ale na prostředí.
Nezlob se, ale tebe bych opravdu za DMa mít nechtěl.
Ta úvaha je naprosto zcestná. Ty vlastně trestáš hráče za úspěch. Když jsem teda tak dobrý, že jsem porazil na 11. úrovni drsnějšího kostěje, tak za trest budu teď čelit dungeonu, který je plný pastí s vyšším levelem, protože můj DM věří v autentičnost prostředí?
Trest za úspěch? Děkuji, nechci.
Místo abys řekl - ano, když se hráči s kostějem střetli, byl už na 14. úrovni, ale když pečetil svou hrobu, byl ještě na 11. úrovni, tak zase vymýšlíš, jak co nejlépe zazdít adekvátní výzvu. (Předpokládám, že kdyby sis na začátku hry namaloval mapu a rozhodl se, že v kopci za vesnici spí drak na 30. úrovni a hráči udělali hned na 1. úrovni tu hloupou chybu, že na křižovatce odbočili směrem ke kopci, tak bys je nechal sežrat... že?)$
A to dělal celý dungeon on? Pokud byli pohůnci lvl 11, tak asi pasti budou odpovídat spíš jim. To že bossova osobní truhla je chráněna líp je v pořádku, nebo předpokládáš že Lich je debil a nechrání věc, nakteré existenčně závisí jak nejlépe umí? A také jsem, pokud vím, zmínil, že postavám bylo předem sděleno, že tako runa existuje a že bude něco extra. Také dostali možnost se na to připravit. Pokud se na to vybodli, tak netrestám úspěch, ale nedbalost. Možnost uspět tam pořád je, ale je menší.
Co se draka týče, ten je skutečně nejspíš o hodně mimo možnosti hrdinů. Musíš uznat, že je-li na kopci drak jak stodola a spí tak ten, co ho jde i přes to, že jde z dálky vidět a obejít kolem, vyrazí vzbudit, tak si dost koleduje. Drak může mít roli NPC, ale nemusí. To je na hrdinech, jestli se cítí na to draka budit. volba hráče. To je jako kdyby tam bylo jezírko lávy s drahokamem uprostřed. Je tam, ale půjde si pro něj hrdina doplavat? Taky prvek prostředí co nemusí nutně odpovídat úrovni hrdinů, ale být tam, stejně jako drak, může. Důležité je aby nepřekážel ve hře a existovala i cesta okolo.