Dalcor píše:
To byl prostě jenom příklad pro rychlejší vysvětlení této stupidity...
Špatný příklad. Nutí mne přemýšlet ne o systému, ale o lidech...
Dalcor píše:
Stupiditu za pravidly.
Nějak dneska nemám po ruce ubrousky, takže asi takhle. Pravidla jsou jen slova na papíře. Stupidní může být jen jejich interpretace lidmi, kteří je nějak čtou.
Dalcor píše:
Ovšem bavíme se o "PRAVIDLECH" ne o tom jak to Alnagu hraješ.
Povětšinou se bavíme o tom, jak je ty nebo Vojta nehrajete, ale jak si je přehráváte v hlavě v teoretických příkladech, která se v praxi nikdy nestaly.
Dalcor píše:
... kde se spoluhráč místo hraní rolí ptá proč jsem nepoužil abilitu, která by dala bonus i jemu...
Stavíš to jako dilema, kde se hraní rolí a taktické uvažování vylučuje. Podle mně jsou to paralelní linie uvažování. A to navíc dvě z mnoha.
Dalcor píše:
To přeci ale ještě nebrání tomu abychom nemohli diskutovat nad tím, že některá pravidla, tak jak jsou napsaná, jsou stupidnější než jiná.
Až na to, že tak napsaná nejsou. To, co se tady snažím vysvětlit (a budu hned vzápětí opět prezentovat je), že ty pravidla dezinterpretuješ. A takhle dezinterpretovaná pravidla ti připadají špatná. No není divu. Kdybych je četl tak, jak je čteš ty, taky by mi to připadalo špatné...
Dalcor píše:
Celkem souhlasím s vojtou, že ona plovoucí DC jsou krokem vedle a de facto naprsoto degraduje smysl skillů na čísla která se se mnou vezou a ze kterých mám nějaké bonusy a výhody - přesně jak v počítačových hrách.
To je prostě kravina. Plovoucí DC dělají tyto dvě konkrétní věci:
1. Uchovávají kontinuální míru obtížnosti vůči běžným, netrénovaným skillům. (Takže válečník má pořád stejný problém otevřít ten pitomý zámek.)
DŮKAZ PRO NEVEŘÍCÍ TOMÁŠE: Andtomova tabulka nahých DC. Ta ukazuje, že když se se schopností v zásadě nic nedělá (nezvyšuje se abilita, nepřidá se feat, předmět...) tak obtížnost zůstává zhruba stejná.
2. Posilují význam trénovaných dovedností event. dovedností odvozených od primárních vlastností. (Takže když se specializuješ na Thievery stane se z tebe postupem času hvězda v odemykání zámků).
DŮKAZ PRO NEVEŘÍCÍ TOMÁŠE: Z výše uvedeného vyplývá - že když se s dovedností něco dělá (feat, zvyšování ability, předmět) děje se přesný opak. Trénink +25%, feat je +15% úspěšnost, každé zvýšení ability +5%, předměty +10% (celkově lze takhle zvýšit svoje šance o cca. 60-70%).
Dalcor píše:
... poněvadž, jak říká Alnag, přeci stačí, jestli cíl hráčových dovedností je pro další vývoj příběhu potřebný či ne. pokud ne, notak pak nevadí, že jsem tu truhlu neotevřel a když ano, pak jí za mě otevře vypravěč ...
Přečti si prosím, co jsem napsal. Napsal jsem, že míra dovednosti určuje míru zaplacené ceny. Překvapuje mne, že zrovna ty nechápeš, že je to právě otázka ceny za úspěch (a nikoliv úspěchu nebo neúspěchu jako takového) je ta klíčová otázka hrdinství, když zrovna na tomhle je postavené třeba Dragonlance.
Dalcor píše:
Kritika je přeci subjektivní a ne objektivní počin. ;-)
Demagogie bohužel zrovna tak. :(