Už jsem to tu říkala asi osmkrát, ale klidně to řeknu znovu - nemyslím si, že člověk musí být stratég, aby se dokázal sžít se 4e. Sethi není stratég. Sethi nesnáší strategické hry, nejdou jí, neumí efektivně plánovat dál jak půl kola dopředu, a vždycky strašlivým způsobem prohraje kvůli chybě v plánu, které by si muselo povšimnout i tříleté dítě.
Co mně na 4e vyhovuje je, že podporuje obrazové, scénické hraní. A narozdíl od Exaltů je snadno k pochopení a člověk si nemusí kreslit grafy, aby vůbec prošel prvním soubojem. Většina těch kousků skládačky si přímo říká o přefluffování - člověk si s nimi může dělat co chce. Měnit se v hejno vran? Není problém. Nebo oživlé jezírko krve? No prosím. Zhmotnit si v ruce meč, ve skoku rozevřít křídla a s křikem se vrhnout na nenáviděného "návratového" padoucha, aniž by člověk vypadl z "v kole překvapení se smí udělat jen jedna akce?" No jasně.
Neříkám, že to nejde udělat jinde - určitě jde. Taky neříkám, že se s tou edicí ve dne v noci objímám a nekriticky ji chválím. To, jak svazuje pohyb mi pořád leze na nervy. Chybí mi volnější možnost interakce v soubojích a okamžitých reakcí - proto se mi hrozně líbily ty fanmade Drama Cards, které jsem tu dřív dávala, některé z nich přesně vyplňovaly ta kritická místa.
Nicméně pro mě je hlavním vývozním aspektem to, že výborně podporuje filmové scény, dokonce k nim nabádá, a funguje to oběma směry - buď si sama něco vymyslím a pak s překvapením zjišťuji (dobrá, už se mi to stalo tolikrát, že mě to přestává překvapovat), že si to můžu s klidem provést, aniž bych musela čelit nějakému konfliktu s pravidly, a nebo mě napadá estetické uplatnění, když vidím, s čím mám pracovat.
Ale tak každému jeho šálek mléka =)
Tak. Asi za hodinu mám být na zkoušce a ještě jsem to pořádně neviděla =)