jonka píše:
Ono je to totiž sporné i v druhém extrému, když je vysoká int/wis a hráč na to prostě nemá knowledge nebo nápady jak to roleplayovat nebo na to prostě nemá. Co pak? Postihovat hráče za nedostatečný roleplaying? Můžu za to, že si chcu zahrát postavu s vysoukou wis/int třeba z důvodu že se mi zdá cool? Podle mne by se postihovat nemělo.
To je důvod, proč miluju pokročilé RP styly. Místo toho abys měl depku protože se svejma 130 IQ nemáš na to zahrát postavu s INT 18 CHA 16, protože v těch situacích prostě nestíháš, tak si sám najedeš do scény, kterou si sám od začátku popíšeš a rovnou popíšeš třeba nepřítele jak vpadl do Tvé geniální pasti kvůli intrice, u které popíšeš jen důsledky a naznačíš jak jsi k nim došel, ale konkrétně to neřešíš. Tvoje postava s INT 18 to prostě vymyslela dobře a se svojí CHA 16 měla na to ukecat ty správné lidi tím správným způsobem.
Jenže to jsme už trochu u dost jiného herního stylu, než je DnD as written.
píše:
andtom: No, learns and reasons, podle mě sedí opravdu tak na to řešení logických rébusů.
To co si neuvědomuješ je to že ony ty testy studijních předpokladů, logické rébusy atd. velmi silně koreluje s inteligencí která Ti umožní naučit se vyhazovat do vzduchu mosty ve správnou chvíli, vymyslet přepad ve vhodný moment nebo se rychle naučit velké množství vědomostí (proto se ostatně u těch příjimaček dělaj)
Kromě toho je vtipné, jak se oháníš RAW a přitom se snažíš tvrdit, že INT a WIS se používají jinak než je výslovně uvedeno v PHB (dle andtomovy citace, nečetl jsem). Vyber si - buď RAW nebo Tvůj výklad, oboje naráz ne-e.
yashamaru: Ahoj :) Ne že bych se tímhle sporem skutečně upřímně nebavil, ale co se DnD týče tak bych fakt věřil spíš Alnagovi, který ho roky a roky hraje, překládá a dělá k němu články, než Fritzsovi, který je silný zastánce indie scény a pro DnD nikdy moc kladných slov neměl a pokud si dobře pamatuju z jedné diskuse na RPG F tak ho naposledy hrál v jeho druhé edici před mnoha lety, než byl osvícen nezávislostí ^¤^