Alnag: Dobře, jesi tě zajímá, jak si myslím,. řže by to mohlo a *mělo* vypadat, dobře, ukojím tvou zvědavost:
Potvory: měli by je zkrátit, polovina z nich je úplně k ničemu a navíc vypadají divně... jediné ospravedlnění jejich existence, je, že je kdysi v 70. a počátkem 80. let někdo vymyslel a nikdo nenašel odvahu je ze hry vyškrtnout, aby to náhodou někoho nenaštvalo... sice podle
tohodle článku někeré opravdu vyškrtli, něcméně spoustu z nich je opravdu hodně debilních a to i v tom novým monstráku... nic, co bych nedokázal vymyslet během 5ti minut... upřímě práce vymýšleče monster u WoTC by mě nesmírně bavila, protože, bych byl placenej za to že se celé den flákám a k večeru dám dohromady během p5ti minut absolutně nesmyslnou příšeru, keroú pak bude banda geeků brát vážně...
V monstráku by měli být klasické, archetypální potvory: Draci, Obři, Minotauři, Kentauři, Upíři, Zombie, možná pár čistě DnDčkových jako jsou beholdeři a illithidi, ale prosím žádné azery, geleb duhry, grelly, hook horrory a podobné nesmysly... taky víc normálních zvířat by dle mého názoru jenom prospělo...
Bojový systém, by mohl zůstat úplně stejný jako v 3tí edici, možná s mírnou úpravou příležitostných útoků... zjednodušení by nebylo špatné, ale zase by asi ani nebylo až tak moc potřeba.
Povolání bych taky nechal víceméně tak, jak bylo v 3tí edici, kde každý povolání fachčilo dopst jinak, nicméně s trochou snahy a multiclassování mohl kdokoliv fungovat jako kerékoliv z DnD rolí (což sou tank, nuker, controler/debuffer, buffer/healer)... koneckonců, setkal sem se zs názorem, že 4e, není role playing game ve smyslu hraní role v příběhu, ale role playing game ve smyslu hraní role v družině čističů encouncerů, což jse již zmiňovaný tank, nuker, controler/debuffer, bufer/healer...