Kultura

Zaphod
23.10.2007 13:47
Něco pro zasmání
Doufám že to ještě všichni neznáte. Hodně povedená záležitost.
Hůlkový řád
17.6.2013 15:08 - Blaine
Nerhinn: Hmmmm... jako nora strigy? Jako hnusna slizka harpyje? Jako zpoceny lesni jeleni buh?
17.6.2013 18:27 - Sadako
Třeba to bude docela příjemná železitá vůně krve a kovu...ostatně, nejlepší parfém, jaký jsem kdy čenichala, voněl jak mrtvola z dobré rodiny.
21.6.2013 14:04 - Hugo
Kdyz uz tu pitvate vonavky, tak co je docela podstatne je koncentrace aromaticke latky. Cokoliv co voni v male koncentraci prijemne ve vetsich koncentracich straslive a nesnesitelne zapacha. Pricemz hranice co je jeste dostatecne malo a co uz je prilis mnoho byva leckdy zatracene tenka.
23.6.2013 23:38 - Gurney
23.6.2013 23:47 - Nachtrose
Je to v nejake logicke postupnosti? o.O
24.6.2013 00:03 - sirien
TARDIS  11    10               |zleva doprava
6      7     8     9                |zprava doleva
5     4    3   2   1               |zleva doprava
                                        |to tvoří takového hada
24.6.2013 00:48 - Sethi
Nestačí říct, že je to podle velikosti? =)
24.6.2013 06:03 - Nachtrose
Myslel jsem si, ale bezpecne jsem poznal jen c.9 a na moji aktualni serii mi nejak vic pasoval 8 nez 10 ( aspon tim ucesem a tu ruku ve sklenici jsem hned nespoznal... :-/ )
24.6.2013 10:18 - Merlin
sííím..já to nechápu
24.6.2013 15:16 - sirien
Sethi: Bych si nemoh hrát s alt255 :D

Nacht: Výrazné rysy: 11: Fez na hlavě, 10: useknutá ruka v láku, 9: uši. 8,7,6,5 a 3,2,1 nevím (pořád jsem neviděl staré série :( ), ale 4 je jasná šála, 7 je ten deštník a 5 je ten klobouk

Merlin: Doctor Who. Doctor je hlavní postava, mimozemšťan z jedné dávné super-rasy(technicky by se dalo říct "cestující bůh" z našeho pohledu) která neumírá - když má zemřít, tak namísto toho zregeneruje do nového těla a osobnosti (herce - cool scénáristický cheating). Matrjoška - vkládané panenky, největší (vnější) je současná 11. inkarnace, když jí budeš postupně otvírat tak se Ti budou v pořadí oběvovat inkarnace předchozí až k původnímu prvnímu Doktorovi (ignorujíc jakousi dávnou referenci že první seriálový Doktor není první inkarnací Doktora jako postavy... ono se na ní vůbec obecně kašele)

TARDIS na začátku řady - Time And Relative Dimension In Space - časo-vesmírná loď s tak trochu vlastní osobností... jednoho dne s ní Doktor přistál v Británii a protože není zrovna nejšetrnější pilot, tak při tom přistání sejmul nějaké maskovací obvody, takže se TARDIS zasekla na vnější podobě britské policejní telefonní budky - a Doktor se to nenamáhal už nikdy opravit, protože mu to přijde cool a navíc to funguje (co lidi udělaj kdekoliv v čase a vesmíru, když uprostřed města narazí na modrou dřevěnou budku? Nic, prostě jdou dál...)
24.6.2013 15:25 - Merlin
Sirien: děkuji za objasnění :) pramálo to změnilo, ale aspoň vím, že víte o čem to je :)
24.6.2013 15:46 - sirien
jinak tady je docela dobré intro do toho co je Doctor Who:

http://www.youtube.com/watch?v=3Csjr8bXvPw

a průřez pár chuťovkama 11. Doktora... nejradši mám teda hned tu první. (varování: heavy spoilers inside - a větší a větší jak to de dál a dál napříč 5. a 6. sérií):

http://www.youtube.com/watch?v=tCnXBD8TKJg
24.6.2013 15:49 - Nachtrose
Ja jsem u 3. serie, tak si to video odpustim ;-)
24.6.2013 15:52 - Naoki
24.6.2013 16:25 - sirien
Ok... to sem už viděl o hodně lepší Epic Rap Battles of History...
24.6.2013 20:18 - Naoki
tak není nejlepší, ale zase je in topic ;)
2.7.2013 12:56 - Colombo
Jak by to vypadalo, kdyby deskovky byly jako počítačové hry píše:
- Velká část her by byla jen pro jednoho hráče a většinu z nich by spousta hráčů dohrála jen jednou a pak navždy odložila do skříně.

- Před vybalením z krabice byste museli podepsat několikastránkovou smlouvu ohledně pravidel, jak se hrou zacházet. Tato pravidla by neměla nic společného s pravidly hry jako takové, zato by vás stavěla na hranu zákona, kdybyste svou krabici půjčili sousedovi.

- Před každou partií byste museli zavolat vydavateli, nadiktovat mu výrobní číslo z krabice a ověřit tak, že hra je vaše. Pokud vám zrovna nejde telefon, na hraní zapomeňte. Některé hry dokonce vyžadují hovor trvající celou dobu hraní, při jeho přerušení naskáčou figurky zpátky do krabice i vprostřed partie.

- Pokud se vás na herním večeru sejde víc, každý by musel vlastnit svou krabici téže hry a vydavateli musí před hraním zavolat všichni.

- Jediná možnost, jak si zahrát deskovku, jejíž vydavatel už neexistuje, je sehnat si ke hraní ty správné krekry.

- Po oprášení hry, kterou jste měli půl roku ve skříni, byste před partií museli čekat, než od výrobce přijdou poštou nově natištěné kartičky.

- Za dvacku byste si mohli koupit silnější figurky nebo vítězné body do jedné partie. To by vám sice přinášelo častější vítězství nad nemajetnými kamarády, ale zase pomalu odnášelo ty kamarády...

- Při návštěvě u kamaráda, kterému jste se chtěli hrou pochlubit, byste zjistili, že si nezahrajete, protože má zastaralý stůl.
A pokud byste u něj vůbec dokázali hru vybalit a nachystat, začal by se jeho stůl šíleně přehřívat.

- Některé hry sice byly vyrobené pro světlý stůl (a vy máte tmavý), ale ty hry máte tak rádi, že jste ochotní si kvůli nim pořídit malý světlý stoleček, položit si jej na váš tmavý a na něm teprve hrát. Ale taková hra je pomalejší a někdy i nestabilní - může se snadno převrátit a spadnout.

- Když konečně rozehrajete svou novou karetní hru, na kterou jste se dlouho těšili, brzy zjistíte, že po každém kole hráčů hrají tři kola samy karty a posouvají tak hru neustále dopředu bez vašeho přičinění.

- Při otevření krabice s hrou je mezi jinými věcmi i zamčená krabička se vzkazem: "Bonusový balíček karet ke hraní. Odemkněte pořízením klíče jen za 200 korun."

- V městské knihovně byste našli seznam speciálních vět, které pokud jsou při hře vysloveny, začne vaše kostka házet samé šestky nebo na vás nemají efekt útočné karty kamarádů. Obyčejně si toho bohužel kamarádi po pár pokusech všimnou a vyhodí vás od stolu.

- Při hraní některých komplexnějších deskovek by se občas mohlo stát, že by se vám hra zastavila, nešlo pohnout s žádnou figurkou a když se hra později znovu uvolní, zjistíte, že mezitím uběhlo několik kol a vy jste prohráli.

- A co teprve když si po škole nebo po práci zajdete do masivní herní čajovny. Sednete si k nějakému stolu, ale hrají tam příliš silní hráči a nadávají vám do kokotů, jinde zase používají herní plán, který neznáte zpaměti, takže nevíte, kam máte posunout figurku, některé stoly jsou prázdné a hra se hraje sama. Hráči si mezi stoly různě přesedávají, odcházejí a přicházejí noví a s přibývajícími hodinami se čajovna naplňuje různými pochybnými existencemi. Někdy navážete přátelství se stejně smýšlejícím hráčem, ale nikdy se nedozvíte, že je třeba o 15 let mladší, nebo že se převléká za opačné pohlaví.
U některých stolů navíc sedí banda poláků, kteří každou chvíli ztrácí kostku, padají pod stůl nebo si pletou své a soupeřovy figurky.

- Hry vydané v posledních deseti letech obsahují navíc zpravidla jednoho pracovníka výrobce. Ten má dobře padnoucí oblek a povzbuzuje při hraní - po prvním zamíchání balíčku vás pochválí, připne vám odznáček s nápisem "Profi míchačka" a slíbí, že pro vás má připravených ještě dalších 245 metálů. Odznaků uděluje celou řadu, ještě ale nikdo nezjistil, za co dává tu velkou plaketu s nápisem "Král světa".

- Některé hry jsou tak otravné, že jim stačí ukázat váš bloček s adresami a hned by samy od sebe posílaly dopisy s obrázky kraviček a traktůrků vašim kamarádům, naléhavě a často je žádajíc o přidání se do partie.

- Pokud si hru nekoupíte a místo toho ji seženete zadarmo na pololegální tržnici, může se stát, že si krom figurek a kartiček přinesete třeba i malé trojské koníky plné červotočů, kteří vám prolezou celý hrací stůl skrznaskrz, ba dokonce mohou přelézt do jiného nábytku.

- Mimochodem, slyšeli jste o brutálnosti některých deskovek? Výrobci do nich přidávají speciální kartičky s kapkami krve a čím víc je jich ve hře, tím lépe se hra prodává. Jenže to hrají i malé děti, které mohou snadno získat dojem, že když figurce ulomí nožičku, že to v reálném životě nebolí! To je pak voda na mlejn aktivistů za dětskou výchovu!!!

...a v neposlední řadě by deskovky budily hádky doma, protože se od nich nedá odejít k domácím pracem, člověk by ztratil herní progres.
2.7.2013 13:25 - Nachtrose
Colombo: zapomel jsi nadpis "Jak by to vypadalo, kdyby deskovky byli jak pocitacove hry."
3.7.2013 07:10 - chrochta
Někde tady na netu se potuluje pár podobných článečků (například Kterak být správným členem kultu). Nešlo by to k nim připojit? Tady se to zanedlouho ztratí a to by byla škoda :)
4.7.2013 20:46 - sirien

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1145441532135 secREMOTE_IP: 13.59.82.167