crowen píše:
Traffic boosting - uplne mimo.
Vážně? Tak si to pojďme spočítat přesně podle letošních pravidel:
- 1 porotce dává 0-20 bodů
- ...reálný rozsah je ale spíš tak 10-20 bodů, protože kdo by dával 0 nebo 1 nebo nějak moc 2 v téhle vnitřně komunitní soutěži.
- porotců je... kolik, 4? 5?
...tak porotci mají sílu řekněme 50-100 bodů. Což lze zjednodušit na 0-50.
Na druhou stranu když:
- za komentář ke každé další hře mám 5 bodů
- za komentář ke všem dalším hrám mám dalších 10 bodů
- za to že tvůrčí proces několikrát stopnu, postnu v rozdělané podobě ven a přečtu si komentáře k tomu mám dalších 10 bodů
- her je kolik? 6? 11?
...tak to je dalších 45-70 bodů. 50-75 když zapojím bonusově zvýhodněnou ingredienci
a tu hru ještě navíc udělám cold-start friendly.
Tj. to jak o něčem diskutuju s ostatními má v té
designové soutěži reálně větší váhu, než posouzení poroty nebo jakýkoliv jiný kvalitativní faktor (včetně případné oblíbenosti u publika atp.)
To neni o designu ani o výtvoru, to je o grafomanii, online extraverzi a o hromadě volnýho času se kterym nemám co dělat.
Vítěz zjevně neni určenej podle toho, co vytvoří, ale podle toho, kolik aktivity na Fóru vygeneruje - hodnocení poroty je jen takový doplněk, který pak případně rozsoudí vítěze mezi dvěma největšími grafomany soutěže.
(mimochodem je zajímavé si všimnout že v dřívějších kuchyních se při stejné síle poroty za komentáře ostatních her udělaovaly maximálně 3 body, což ještě beru že bylo relativně symbolicky motivační a asi ani ne tak moc náročné)
Jako moh si klidně říct že soutěžící sami jsou porotci soutěže (a nedodat hodnocení všech ostatních her je -20 bodů pro Tvojí hru) nebo tak něco a dávalo by to smysl, ale takhle jak to je podané to prostě vyznívá tak že o design a o ty hry jde až v druhé řadě (přinejlepším, pokud vůbec).
crowen píše:
K tej archaickosti konceptu
Ano, ve své samoúčelnosti Kuchyně zajisté funguje. Její reálné výstupy jsou nicméně naopak vcelku nijaké, zejména v porovnání s Tebou zmiňovanou kvantitou věcí.
Podstata té soutěže původně byla založená na víře, že lidé "z komunity" budou schopní - zejména, když budou mít k ruce vhodný designově teoretický manuál - designovat kvalitní hry, které vytvoří pool malých her (podobně jako má larpová komunita pool larpů).
V praxi se naopak ukázalo, že designovat hru není nijak triviální a že žádná jedna teorie není pro laiky dostatečný manuál. Reálně vzato všechny "kvalitní výstupy" jimiž se fanoušci Kuchyně tak rádi ohání jsou ve skutečnosti hry vytvořené "skutečnými" game designery kteří se tvorbě her více či méně úspěšně věnovali i mimo dané soutěže a role samotné Kuchyně na oněch hrách jako výstupu tím je víc než diskutabilní (možná by ty hry vytvořili stejně, možná by místo nich vytvořili nějaké jiné podobně dobré nebo i lepší...)
Hrstka vytvořená Ectheliony tohle mimochodem docela dokazuje. Současný stav české RPG Kuchyně je:
- 10 proběhlých ročníků (...což btw znamená že ta letošní není jubilejní, ale je "nudně" jedenáctá po "nudných" dvanácti letech od založení - lze si snadno
spočítat)
- 98 her (10+11+12+9+9+12+12+7+11+5)
...a reálným výstupem je jedna Hrstka od jinak zaběhlých designerů plus jedna hra kterou jedna vypravěčka vede každej rok na GameConu.
crowen píše:
Preco by tema hlavnych hrdiniek mala byt feministicka?
point.
Na druhou stranu když vypíšeš soutěž v níž si o ně přímo řekneš, tak to tak (zejména v kontextu různých trendů a hypeů posledních let) velmi brutálně vyznívá.