Pozn.: Dobrodružství bylo později znovupřeloženo a přepracováno pro DnD 5e Opitzem.
My lížem žáby! My loupíme!
My dlouhány hubíme!
Pálíme je od pat k hlavě,
my je bolíme a pak zmrtvýme!
Velký nařežem na šunku,
malý rozmydlíme na kaši!
Ostatní uvaříme ve rendlíce,
my lížem žáby a vás sníme!
My sme goblini! je neobvyklé dobrodružství — je zamýšleno jako jednorázové dobrodružství, ve kterém hráči hrají gobliny vyslané na důležitou výpravu, na které mají získat skrytou zásobu nebezpečných rachejtlí. Hráči by si měli vybrat jednoho z předem připravených gobliních hrdinů ze stran 12-15 této knihy. Případně můžete použít pravidla ze strany 156 Pathfinder RPG Bestiary k vytvoření vlastních, jedinečných, gobliních postav. Na stranách 114-119 Advanced Race Guide nebo knihy Goblins of Golarion najdete ještě víc možností pro gobliní postavy. Toto dobrodružství se odehrává na Varrisijském pobřeží, poblíž městečka Písčina, v příbřežním slanisku známém jako Slané Kořeniště. Navíc My sme Goblini! slouží jako určitý úvod do Tažení Nefritový Regent. Události z tohoto krátkého dobrodružství dají do pohybu mnohem větší věci, a pokud se chystáte odehrát Nefritového Regenta, pak My sme goblini! je skvělý způsob, jak začít!
Originál můžete stáhnout zde: http://paizo.com/products/btpy8j5w?Pathfinder-Module-We-Be-Goblins, mapy a statistiky příšer i postav jsou součástí produktu, který je ke stažení zdarma.
Když se goblini z kmene Lízačů žab ve slanisku Slané kořeniště dozvěděli, že jeden z nich umí psát, neměli jinou možnost - vyhnali ho a strhli jeho chýši a spálili všechny jeho věci. Psaní je přece zlé mojo, protože vám krade slova z hlavy, a tak vám vykrádá duši. Ale i když je vyhnancovo jméno nyní tabu (nyní je znám jen jako „Počmárhuba“, po tom co ho goblini ocejchovali jeho milovanými slovy na tváře a čelo jako trest za porušení obyčejů), jeho chýše skrývala velké divy.
Počmárhuba toho ukrýval mnohem víc, než jen své psaní. Dřív než byl zbytek jeho věcí rozebrán, nebo spálen, tak byl Lízači žab objeven vydlabaný kmen obsahující několik zajímavých věcí. Pro většinu kmene to byla zásoba cizokrajných rachejtlí, co zaujalo jejich pozornost, ale pro vůdce kmene to byla zajímavá mapa (která naštěstí neobsahovala žádná písmena-jen pěkné, bezpečné obrázky a tečkované čáry). Tato mapa ukazovala část Slaného kořeniště, včetně cesty z vesnice Lízačů žab ke starému lodnímu vraku na pobřeží, který podle obrázků na mapě obsahuje mnohem víc beden s rachejtlemi. Jak Počmárhuba přišel k rachejtlím, mapě a těmto vědomostem je Goblinům ukradené, protože jestli křížek na mapě vede k víc rachejtlím, tak Lízače žab nikdo nezastaví! Nebo když nebudou nezastavitelní, tak budou alespoň mít víc rachejtlí! Pomyslete kolik dlouhánských domů by se dalo podpálit s pořádnou zásobou rachejtlí!
V tomto dobrodružství se hráči zhostí role goblinů z Lízačů žab, kteří patří k nejsilnějším členům kmene. Vybraní náčelníkem jako ti nejvhodnější pro výpravu za získáním rachejtlí z Počmárhubovy tajné skrýše ve starém vraku lodi. Postavy se zúčastní slavnostní hostiny, kde se jim naskytne možnost prokázat své schopnosti v mnoha gobliních zkouškách odvahy.
Následující ráno jsou postavy vyslány na nebezpečnou cestu k pobřeží. Na místě vyznačeném na mapě postavy objeví nejen velkou zásobu rachejtlí, ale i brloh jednoho z nejobávanějších nepřátel Lízačů žab-gobliní kanibalkyVorky! Aby byl zajištěn blahobyt a chlouba Lízačů žab získáním rachejtlí, tak musí postavy porazit gobliního kanibala a dostat se z toho živé.
< O tomto dobrodružství > | |
Úvod |