SABOTOVANÁ MISE - detaily k pravidlům
Ok. Takže... někdy ke konci týdne (tj. někdy aby vám z toho do hry zbylo i něco v hlavě :D ) si prosím projděte
Fate v Kostce. Nemusíte to číst celé, důležitá je prakticky jen pasáž:
- Aspekty a body osudu
- / co jsou aspekty
- / co se s aspekty dělá
- / druhy vyvolání a omezení, Posílení
- Boj (stres a následky)
- / útok a obrana (kurzívu klidně vynechte)
- / následky a rekonvalescence
- Výběr speciálních mechanik / odstoupení
Prosím všimněte si, že "vynucovat" lze jakýkoliv aspekt který má nějaký vztah ke scéně/situaci, nejen aspekty postavy a že vynucení lze blokovat platbou bodu osudu
pokud nějaký máte. Pokud se vynucení týká více postav, pak se to považuje za několik individuálních vynucení (každý příjmá/vyplácí se sám za sebe).
Tady sem zveřejnil detaily k pravidlům,
které nemusíte číst :)
Pokud vás detaily pravidel až tak moc netrápí, tak tady je postačující TLDR:
Následky - léčení se neváže na milníky, ale na intervaly (viz níže)
Gravitace - má 4 hodnoty: 0/nízká, běžná, vysoká, hyperg. Přičemž:
- Nízká a vysoká gravitace tvoří překážky pohybu (v extrému mohou i trochu nebezpečné).
- Heprgravitace je velmi nebezpečná každému, kdo není posazen/uložen v hyper-g stanovišti.
- Náhlé (a zejména nečekané) změny gravitace jsou nebezpečné a mohou zranit. Čím větší změna, tím horší (od "opruzu" až po "KURV-!")
Krize jsou herní aspekty, které reprezentují vršící se průsery. Hra začíná se 3 krizemi na stole.
- Krize zahajuje scéna a není řečeno předem, že jde o scénu krize
- GM má na krizi 2 volná vyvolání +- výsledek scény a případná prevence
- tato můžu spálit i k
neblokovatelnému vynucení krize (jinak platí běžná pravidla)
- pokud vynucení krize zasáhne více postav a není silný fikční důvod, aby tomu bylo jinak, tak se vynucení příjimá/odmítá
společně - tj. vynucení krize lze odmítnout pouze za tolik bodů osudu kolik postav vynucení zasahuje.
- Krize způsobují opozici každé akci, která jde proti jejich povaze, i když by normálně šlo o rutinní činnost
- Krize lze ovlivnit pouze činností o rozsahu celé scény
- Nová krize je silná - úspěšná úvodní opatření ji mohou zmírnit (přejmenovat a snížit úroveň obtížnosti, kterou krize dává)
- Krize lze odstranit několika úspěšnými scénami boje s krizí. Povaha se liší - někdy jde jen o sérii scén, jindy to znamená uspět v nějakém střetu, odstranit či změnit danou fikční skutečnost atp. Podmínky zrušení krize jsou buď zjevné nebo je upřesním/sdělím poté, co provedete první úspěšnou akci která s krizí bojuje nebo ji nějak prozkoumává
- Po dobu krize přirozeně nastávají události, které se ke krizi váží. Tyto se považují za vynucení
pouze, pokud přímo překazí činnost některé z postav
Herní čas (a léčení) Herní čas se počítá v "intervalech". Interval začíná a končí buď počátkem (vyhlášením) nebo koncem (překonáním) nějaké Krize.
Hra bude mít cca 6-8 intervalů (odhadem).
Mírný následek se léčí scénu a přetrvává 1 interval po svém vyléčení. Vážný následek se léčí celý interval a přetrvává další 2 intervaly po svém vyléčení.
Zbraně - střílí se gaussovými zbraněmi (EM urychlovače). Existuje běžná munice (jehly), průbojná (šipky) a "nesmrtící" (jiskřiče - jiný typ šipek). Používají se pistole a pušky (rozlišené na jehlové a šipkové) a těžké pušky (oba typy munice). Existují i elektro-obušky, řídí se pravidly pro jiskřiče.
Všechny zbraně až na šipkové pistole mají nějakou výhodu při automatické střelbě (jehly zasypávají prostor, šipky dávají bonusy na tvorbu výhod a pro dělení útoku mezi více cílů).
Všem zbraním dochází munice. Herně se to děje na pozadí, dokud protistrana za nějakých podmínek nehodí úspěch se stylem (v tu chvíli vám dojde munice ve fakt blbou chvíli a musíte věnovat 1 akci přebíjení).
Pancíře - můžete mít běžný (těžká vesta a další chrániče, dost možná přilba) nebo pěchotní (slabý power armor). Nebo výsadkový, pokud ste magoři. Dávají nějakou ochranu popř. aspekt a volná vyvolání k dobru (použitelná i k útoku atp.)
Granáty a výbušniny jsou automatická akce, vybuchují v dalším kole a vytváří aspekt bez volného vyvolání (dýmovnice), efekt (omračující granáty) nebo útok (ostré výbušniny). Můžete si při hodu hodit na CA a vystihnout tak nějaké "taktické zužitkování", "načasování" atp. Nikdo příčetný nepoužívá ostré výbušniny na palubě vesmírné lodi.
Pokud by někdo chtěl vidět detailní popis pravidel, viz odkaz na článek výše.
Detaily není nutné řešit - pravidla kdyžtak zvládnu obstarat sám PLUS mám připravené nějaké hezké zjednodušující materiály (stručné přehledy pravidel, kartičky vybavení s popisem možností atd.)