Já tyhle věci radši řešim u stolu, protože když se to řeší v diskusi tak to je často kdo dřív přijde ten dřív bere, jde to po primární preferenci a mnohdy to skončí s tím, že ten, kdo zrovna neměl čas bejt u compu a psát do diskuse (nebo ten, kdo se přihlásil poslední) skončí s postavou, co mu ne úplně sedne a to pak neprospívá ani tomu hráči a ani hře jako celku. Když si to hráči rozebíraj naráz, tak to v 99% případů skončí tím, že každý nakonec hraje to, co mu aspoň nějak sedne (tj. první nebo druhou volbu). (v 99% případů si nechávám jako jištění, ve skutečnosti co pamatuju to tak dopadlo vždycky)
Na druhou stranu je pravda že vůbec není na škodu, když se nad tím hráči zamyslí předem a ujasní si nějak svoje preference než k té diskusi dojde - když už víš, že Tě z těch 7 ras zajímají tak 3 a že máš 2 koncepty, co Tě lákaj, tak se to pak rozdělí řádově rychlejc a i ty postavy se pak tvoří snáz.
Asi nemá úplně smysl abych se tu případně rozepisoval, ty rasy jsou shrnuté v tom článku AS v Kostce*, stejně jako případné "role" ve skupině.
* úprava: rasa "cybes" u mě nejsou k dispozici, jak sem tu už zmínil - místo nich tam jsou androids, což jsou bytosti někde mezi Alien syntheticama (Bishop), Terminátorem (Schwarcíkův T-800) a BSG human-cylonama. Míra jejich techničnosti/bioničnosti stejně jako jejich účelnosti/autonomie se liší podle přání hráče cca v těchto rozsazích (BSG cyloni jsou se svojí "nerozlišitelností" až příliš bioničtí - ten rozdíl nemusí být znatelný na pohled, ale každý i lacinější skener androida jasně rozliší). Background té rasy je rámcově podobný cybes (byli i dřív, rozmach za války, sebe-definice a získání oficiálního rozeznání jako samostatného druhu ke konci války... možná to bylo trochu plynulejší a ne tak skokové jako u cybes, ale +-)