Systém Dragon Age - pár náhodných postřehů....
Tvorba postavy:
Rychlé, mírně náhodné, ale jinak dobrý. Trošku problém udělat 5 různých postav, když jsou jen 3 povolání - nejlíp se odlišují mágové, kteří naberou jiná kouzla - nějak to udělat šlo, ale stejně tak 50% schopností a vybavení bylo stejných.
Herní systém:
Obecně mi přišel hodně náhodný - hází se 3K6 s bonusy cca -2 až +5. Souboj je hodně složitý, zejména pro úvodní spočítaní bojových parametrů a taky v poměru mohutnosti pravidel. Ale jinak vcelku funkční.
Magie:
Přišlo mi dobrý, že kouzla neumí řešit žádné běžné činnosti, aby brali prime time ostatním postavám (na dmg v souboji prostě jsou bojovníci, na lockpick, průzkum, skrývání je rogue... ). Na druhou stranu jde hrát mág na dmg (třeba má magii ignorující brnění, což může být někdy k nezaplacení, naopak k ničemu na neobrněného soupeře - protože tam tu mrtvolu udělá bojovník několikanásobně rychleji a bez ztráty many), na posilování spojenců (bonusová síla, brnění), na poškozování nepřátel (zpomalování, snižovaní bojových parametrů...).
Líbí se mi nápad na Dragon die, která určuje další efekty.
Libí se mi, že mágové mají manu a zároveň můžou kouzlit nějaký zakladní útok bez many.
Trošku otravné mi přišlo vzdorováním kouzlům, ale na druhou stranu všechny kouzla, na které jsem koukal, měli efekt i při úspěšném hodu nepřítele.
Líbíli se mi stunty, zejména na průzkum.