Nerhinn
8.8.2012 15:53
Amazing Encounters
Zápisky: Aiss, Sven1, Sven2, Sven3, ostatní
Užitečné: diskuse, wiki
Ikony: seznam, fungování
.

IKONY
1) Vecna (tak trochu Lich King a tak trochu Princ stínů)
2) Igwilv/Baba Jaga/Démoni/Stínopádové hnusky (Diabolistka)
3) Letní dvůr/Tiandra (Elfí královna)
4) Zimní dvůr/Ledopaní/Herald zimy (ano, všechno hezky pohromadě)
5) Peklo (Asmodeus, Glasya a kdokoli další)
6) Havraní Královna/Maeve (Kněžka)
7) Divoké přírodní síly/gnollové/Zelený dvůr/Nifterlú/Jaseb (High Druid)
8) Vládci Varteny/Stornonti/ Mori (?) (Císař) chápejte jako "civilizace, řád" a lidstvo vůbec

A nyní rozdělení shora uvedených ikon kvůli bodům:
hrdinská (heroic): Císař, Tiandra
dvojznačná (ambiguous): Havraní královna, High Druid
záporácká (villainous): Vecna, Igwilv, Peklo, Ledopaní

Příští hra: ST 3.12.
7.10.2014 08:40 - Beltar
Sethi: To jméno jsem vymyslel asi před 5 lety a přišlo mi to horzně cool :-). Vlastně mi to stále přijde hrozně cool, jsem rád , že jsi si všimla.
7.10.2014 18:53 - Sethi
Tak cool rozhodně :D
8.10.2014 08:56 - Beltar
Oportunity je Interupt nebo Reaction?
8.10.2014 09:07 - Shako
Píše:
Oportunity je Interupt nebo Reaction?


Když tě při oportunitě zabiju, tak už neutočíš tj. imho interupt. ;-)
8.10.2014 09:20 - noir
Like all opportunity actions, an opportunity attack interrupts the action that provoked it. The opportunity attack resolves before the interrupted action. If the interrupted action becomes impossible to complete, for example, if the opportunity attack reduces the enemy to 0 hit points, the interrupted action is lost.

A character can take any number of opportunity actions per round, but no more than one opportunity action during each other combatant's turn. A character cannot take opportunity actions, including opportunity attacks, during the character's own turn.[phb:268]
8.10.2014 10:45 - Beltar
OK, takže když mi nepřítel chargující ke mě dá oportunity attack, heavy blade opportunity z něj udělá at-will, ten atwill soupeře odpushne, tak mu přeruším pohyb a bude smutnej?
8.10.2014 12:00 - noir
Pokud je to push, tak jo. Ale obávám se, že u swordmaga/wizarda žádná taková at-willka, která by to udělala, neexistuje...
8.10.2014 12:20 - Shako
Beltar píše:
takže když mi nepřítel chargující ke mě dá oportunity attack


A od kdy Almiho hnusky chargují tak, že ti poskytují oportunitu...? Ono se to dělá dost blbě i normálně - musíš okolo někohoho doslova proběhnout.
8.10.2014 12:25 - noir
Shako: Beltar má určitě nějaký feat, který mu umožňuje dát oporutnity tomu, kdo charguje do něj. Repel charge? Tak nějak se to jmenovalo, ne?
8.10.2014 12:33 - hadrian
Nechci se vám do toho plést, ale po tom, co by byl "odpushnut", nemůže pokračovat v chargování na svůj cíl, pokud mu zbývá pohyb?
Jiná věc je, pokud by ho pushnul víc čtverců e/nebo mu už nezbýval pohyb na dokončení charge.
8.10.2014 12:35 - Shako
hadrian píše:
Nechci se vám do toho plést, ale po tom, co by byl "odpushnut", nemůže pokračovat v chargování na svůj cíl, pokud mu zbývá pohyb?


Nemá tam na to sword mage nějaký teleport - něco jako 10 čtverců? To asi nikdo nedoběhne...
8.10.2014 12:39 - Almi
hadrian: Mám za to, že může.. proto se pak řeší, zda mu ještě vůbec zbývá pohyb - viz Shakovo post...
8.10.2014 12:44 - noir
If the interrupted action becomes impossible to complete, for example, if the opportunity attack reduces the enemy to 0 hit points, the interrupted action is lost. T.j. pokud nestačí doběhnout, tak má smůlu.

Ale ona žádný taková powera, o které Beltar píše, neexistuje, takže je to jedno.
8.10.2014 12:46 - hadrian
Shako, Almi - vidíte to, swordmage sem hrál, ale takovejhle teleport mi tam ušel (jestli je jako oportunita, tak to je dost dobrý - to je utilita?). Ale tady se řešila (pokud jsem to pochopil správně) jen oportunita útokem co pushne.
Jestli existuje nějaká oportunita dávající teleport 10 je věc jiná. Nemůže mít v jednom tahu víc oportunit - viz Noir v postu 950.

EDIT: Nemohl by pushovat skrz nějakej eberonskej feat a určitou zbraň? (force, thunder, nebo skrze "arcane admixture" feat to nějak nakombit?)
8.10.2014 12:57 - Shako
Swordmage jsem hrál jen na oneshotu a jen už vůbec ne na epicu, takže vůbec netuším, co tam může Beltar vymyslet.

Ale i pokud by to byla nějaká zákládní power, co se škáluje podle Tieru, tak to mohlo na heroicku dělat push 1, ale na epicu už push 3, což je významný rozdíl...

Ikdyž se vsadím, že pokud něco takového Beltar vykombí, tak se objeví nějací skakající/teleportující se nepřátelé, kteří budou todle ignorovat. :-D
8.10.2014 12:59 - noir
IMHO myslí Beltar na kombinaci featy Repel Charge ("Whenever an enemy makes a charge attack against you, you can make a melee basic attack against that enemy as an opportunity action.") s featem Heavy Blade Opportunity (When you make an opportunity attack with a heavy blade, you can use an at-will attack that has the weapon keyword instead of a basic attack). To je legal.

Problém je, že žádná swordmage ani wizard weapon keyword at-will power nedává push. Nejbližší tomu Ligtning Lure, ale ta jen shiftuje, což znamená, že v žádném políčku, o němž se mluví, nesmí být těžký terén, jinak to nefunguje. A taky nesmí stát u zdi a blízko spojenců ani nepřátel apod. Za dva featy to rozhodně v této podobě nestojí. Ale zase, není to o optimalizaci, když mu to přijde cool, proč ne.

Pro mě je to ale hezká ukázka problémů 4e. jakékoliv použití tohoto komba rozpoutá 15minutovou debatu o oporutnitách, na kterou naváže 15ti minutová diskuze o tom, co je vlastně charge, jestli už ten útok, nebo až zásah, anebo již běh...

Hadrian: kombinací zbraní/featů/ předmětů to jde dosáhnout bez problémů :)
8.10.2014 13:06 - hadrian
Nechci vám to tu plevelit, ale..
noir píše:
Pro mě je to ale hezká ukázka problémů 4e. jakékoliv použití tohoto komba rozpoutá 15minutovou debatu o oporutnitách, na kterou naváže 15ti minutová diskuze o tom, co je vlastně charge, jestli už ten útok, nebo až zásah, anebo již běh...
Hadrian: kombinací zbraní/featů/ předmětů to jde dosáhnout bez problémů :)

No já tohle právě neberu jako "problémy". To je asi ten powergamer ve mě, že mě baví o těchhle věcech, jako jsou pravidla, optimalizace se ve 4e bavit. :)
8.10.2014 13:28 - Shako
hadrian píše:
No já tohle právě neberu jako "problémy". To je asi ten powergamer ve mě, že mě baví o těchhle věcech, jako jsou pravidla, optimalizace se ve 4e bavit. :)


Není problém s (nutnou) optimalizací, ale se špatně napsanými pravidly 4e, která umožňuje 30 minutovou debatu o tom, jak se které pravidlo dá vyložit a jak je myšleno.

Jednak je to ztráta 30 minut hraní a druhak je to mezera pro různé muchkiny. A to je jako špatně a zjevná chyba systému a popsaných pravidel.

Jinak ne, že by někoho ta optimalizace až tak nebavili - pokud jde o mě, Beltara nebo Noira. ;-)
8.10.2014 14:00 - Beltar
Tak ta úvaha s Pushem byla pro nějakého Spearmastera, o kterém jsem uvažoval.

U Luring strike můžeš Shiftnout o 1 po útoku. Opportunity sidestep, říká, že když hitneš oportunitou můžeš shift o 1. Long step říká, že když shiftuju, tak můžu o 1 dál.

Takže mě někdo zacharguje, já mu dám ránu a shiftnu o 2-4, nejlépe za strikera a soupeř si pak může dokončit charge s oportunitou od strikera :-).
A je jedna PP, planar master, nebo tak něco, tkerá říká, že se do X polí od tebe nesmí hnusky teleportovat.

Ale nebudu to stavět takhle, možná až při nějaké optimalizaci. Nejdřív to zksuím zahrát bez šílených komb, abych věděl, jak zapadá do družiny.
8.10.2014 14:11 - Nerhinn
Děcka, já už se tak těším :)

Mimochodem, na který den to vidíte vy ostatní? Čtvrtky zůstaly?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081186056137085 secREMOTE_IP: 3.147.46.58