Nerhinn
8.8.2012 15:53
Amazing Encounters
Zápisky: Aiss, Sven1, Sven2, Sven3, ostatní
Užitečné: diskuse, wiki
Ikony: seznam, fungování
.

IKONY
1) Vecna (tak trochu Lich King a tak trochu Princ stínů)
2) Igwilv/Baba Jaga/Démoni/Stínopádové hnusky (Diabolistka)
3) Letní dvůr/Tiandra (Elfí královna)
4) Zimní dvůr/Ledopaní/Herald zimy (ano, všechno hezky pohromadě)
5) Peklo (Asmodeus, Glasya a kdokoli další)
6) Havraní Královna/Maeve (Kněžka)
7) Divoké přírodní síly/gnollové/Zelený dvůr/Nifterlú/Jaseb (High Druid)
8) Vládci Varteny/Stornonti/ Mori (?) (Císař) chápejte jako "civilizace, řád" a lidstvo vůbec

A nyní rozdělení shora uvedených ikon kvůli bodům:
hrdinská (heroic): Císař, Tiandra
dvojznačná (ambiguous): Havraní královna, High Druid
záporácká (villainous): Vecna, Igwilv, Peklo, Ledopaní

Příští hra: ST 3.12.
20.3.2014 11:21 - Almi
Malbolge

Každý z kruhů Pekla přijimá část z vlastností a povahy Arciďábla, který jí vládne. Malboge formoval do značné míry Moloch, jeden z jeho předchozích vládců.
Malbolge tak kdysi bylo tvořeno kusy černé skály plovoucí v moři žhavé lávy. Tu a tam vyrostly velké bronzové citadely, v nich Moloch držel své vězně a pěstoval své temné neřesti.
Cestování po Malbolge tak představuje často šplh po strmých, nestabilních skaliscích, kde každý chybný krok může znamenat pád do jámy plné jako břitva ostrých obsidiánových úlomků. Z lávy stoupají bubliny plynu, který tvoří mraky šedozeleného plynu, jenž dokáže zabít každého, kdo jeho výpary vdechne.

Jednou z dalších vlastníků Malbolge byla Malagard, známá též jako Hag Countess. Za její vlády se Malbolge změnilo jen málo – láva poněkud ochladla, sklaní drift sklidnil a jedovaté výpary vytvořili nad hlavami všech cosi jako nebeskou klenbu, zářící nazelenalým svitem malomocenství. A déšť, pršící kapičkami hořící zkaženosti.
Od těch dob lze občas při toulkách skalami zaslechnout šílený smích hraběnky, která selhala při pokusu dosáhnout ascendence a jejíž obrovská, nafouklá mrtvola do dnešních časů hyzdí celý kruh Pekla.

Nyní vládne Malbolge Glasya. Co je zač by vydalo na menší knihu, zůstaňme tak u toho, že ona pozměnila Malbolge do jeho finální, dnešní podoby, která vhodně odráží její „estetickou“ vizi plnou ostrých kontrastů mezi krásou a zkažeností, místo plné krásy, která bolí, mísící vedle sebe ošklivost i chorobnou přitažlivost. Kdo podlehne, bývá ztracen, a kdo je z osidel vyrván, navždy je poznamenán.

To Glasya pozvedla z kostí Hraběnky velký palác. Z těla Hraběnky vyrostla překrásná zahrada, zatracené duše shromážděné bývalou vládkyní se staly předměty jejích zvrácených experimentů. Některé z nich jsou tak krásné, že jediný pohled stačí, aby byl jedinec navždy ztracen (sucuby), jiné jsou odporné, pokroucené formy života, který je výsměchem racionální mysli. Vše je na pokraji rozpadu, voskové, dužnaté, rostliny nafouklé a mokvající, skála porézní a často se hroutící.
Často lze narazit na iluze strhující krásy, kterou často zrazuje nasládlá vůně hniloby, jež prostupuje tímto Kruhem Pekla.

Osseia , Glasyin palác

Je sídlem Glasyiny moci. Stojící na vrcholku nevysokého zaobleného kopce, zdobený sochami s erotickými motivy, plným dekorativních a krásných, leč smrtelně jedovatých rostlin.
Barokní palác se topí v záplavě bělošedé, plný oblouků a zákoutí zdobených sochami, často ve velmi znervozňujících pózách. Dlouhé průchody jsou plné kroků, které nemají majitele, útržků strašidelné hudby a extatického smíchu.
Palác je plný tajných komor, průchodů, budoárů i schodišť a vytváří tak labyrint, v němž se lze ztratit stejně snadno, jako přijít o duši, po níž tak lační mnozí.
Co zdálky vypadá jako bílý mramor při pohledu z blízka odhaluje samotnou zlověstnost – zdi paláce jsou tvořeny tavenými kostmi z těla Hraběnky i jiných ďáblů, kteří se zprotivili náladovosti Glasyi.
Dominantou Paláce je pak zářivě bílý trůnní sál uvnitř obří lebky, v němž lze po dvojitém schodišti vystoupat k trůnu samotné Glasye.

Zahrada potěšení
Kdesi poblíž Paláce je místo skryté za vysokými bělostnými zdmi, tajemná, úchvatná zahrada plná roztodivných květin ze všech končin všehomíra. Vůně z květů rostlin kvetoucích zde uklidňují návštěvníky, mírníc jejich obavy.
Zahrada je jediným bezpečným místem v Paláci. Žádné příšery nečíhají v jeho stínu, jeho flora není příliš nebezpečná. Zahrada je útočištěm od bolesti a trápení, místem oddechu. Glasya i její succuby se čas od času přivádějí její vězně, aby jim ulevili od bolestí, dopřáli naději…a aby muka nová byla o to více šokující.

Les nářků
Legenda praví, že stromy rostoucí v Lese nářků byly kdysi hraběnčinými nepoddajnými vlasy. Jisté je, že tyto stromy se nepodobají ničemu, co zle nalézt jinde. každý z nich je černou, ostnatou, pokroucenou věcí podobnou stromu, jíž namísto mízy prýští ze záhybů větví olejnatá špína.

Les je místem, kde končí mného z Glasyiných obětí. Když Arciďáblici omrzí její hračky, její služebníci je odnášení pryč a napichují na větve stromů jako ťuhýk svou potravu. Dokonce i samotná smrt se neodvažuje vstoupit pod větve těchto krutých stromů a tak jsou oběti schoné přetrvat v agonii bolesti i dlouhá desetiletí, aniž by skutečně zemřeli.

Věří se, že uvnitř lesa stojí největší strom, který se živí životní silou, dušemi obětí, prorůstá svými malými výhonky těla obětí a čerpá z nich živiny tak dlouho, dokud není podstata bytosti zcela a důkladně spotřebována.

Vnitřnosti
Zatímco Glasyina moc a magie přetvořila povrch Malbolge k obrazu jejímu, pod povrchem se dosud skrývá to, co tu bylo předtím.
Pod měkkou půdou s propletenými kořeny se rozkládá změť tunelů tvořená puklinami v rozeklaných balvanech, jež kdysi plavali na povrchu či okrajích lávy. Tělo hraběnky je jako prasklý bolák, jehož potůčky hnisu se stékají pod povrchem do páchnoucích, odporných jezírek. Podzemím se potulují ďáblové loajální jak ke Glasyi, tak i k ostatním Vládcům, lovící zbloudilé duše jen tak pro zábavu a potěšení.
Šeptá se, že podle pověstí se kdesi v hlubině nachází starověký zničený chrám obývaný anděly věrnými Tomu, který byl (He Who Was). Také se šeptá, že oni tak, uvězněni pod horou skály již dávno zešíleli, proměněni v něco, co již není ani anděl, ani ďábel, ale cosi úplně jiného.

Porodní Jámy
Duše smrtelníků, které mají tu smůlu, že se ocitnou v Devítipeklí, jsou yvstaveny nevýslovným mukám. Jejich další exsitence je pouhou přehlídkou hrůz, bolesti a dalšího utrpení. Každý z Arciďáblů s nimi nakládá jinak.

Říká se, že v Malbolge končí duše zemřelých po smlouvě s ďáblicí, či dětí unesených Nočními čarodějnicemi a následně obětovaných ďáblu.
Ty první lze nalézt nejčastěji v Lese nářků, ale většina ostatních končí v Porodních jamách. Jezírkách plných kroutících se larev, které žvýkají, rozkládají a přetvářejí duše obětí za neustálé křiku svých obětí, dokud nepromění poslední částečku duše nebožáků. Během několika hodin se tak duše přetvoří v šourající se podivnou hroudu mokvajícího masa, tzv. Lemura. Prvotní formu (znovu)zrozeného ďábla dřív, než přijme další z vyšších forem. V Malbolge lze nalézt řadu těchto Porodních jam, ale vždy jsou skryty před přímým pohledem hustými lesy tak, aby ani Glasyi nerušil pohled na nebohé lemury a nemusela poslouchat jejich ustavičný nářek.

Ostří
Jak vidno výše, nová divočina se rozšířila po Malbolge s příchodem nové majitelky. Ne však všude. Podél hran plných svíjející se ostnaté trávy a žahavých kopřiv stále prosvítají zubaté obsidiánové střepy.
Tyto tyčící se monolity nazývané Ostří, se opírají často jeden o druhý, vytvářejíc tak spleť klikatých průchodů či tenkých ostrých kamenných listů.
Vypadají stabilně, ale chůze po nich je zrádná. Jejich základy se mohou kdykoli sesunout bez varování, srazíc cestovatele do kamennou břitvou lemované jámy snadno oddělující končetiny od zbytku těl.
Ostří tvoří hraniční kruh kolem Malbolge, mají asi míli v průměru a končí u vnějších zdí, kde obří tunely vedou do Kruhů sousedních.

Struska , Poslední pevnost
V časech Molocha se Malbolge chlubilo 13ti bronzovými citadelami, z nichž každá byla zasvěcena jiné krutosti.
Po Válce pekel a Molochově pádu z nich padlo 12. Poslední z nich nechala Čarodějná Hraběnka napůl roztavenou stát v podobě pokroucené, napůl do sebe zhroucené stavby, zné nadále jako Struska.
Glasya nejen toleruje další existenci této stavby, ale naopak ji často připomíná svým služebníkům jako to, co zde bylo a co již není. Moloch samotný používal tuto citadelu tak, že často ponořil své oběti do roztaveného zlata a po jejich vytažení je stavěl do výklenků tak, aby se mohl kochat smrtelnou krásou této bolestivé smrti. Kdo vejde dovnitř, opravdu uzří stovky takovýchto soch v nejrůznějších hrůzyplných pózách, které se hluboko vryjí do mysli návštěvníka.
Šeptá se, že samotný Moloch je takto uvězněn v jedné ze soch kdesi ve sklepeních věže.

Desetivěží
Deset křivých věží povstalo v kruhu kolem Paláce Osseia.
Podle legendy byl jeden každý z nich prstem Čarodějné hraběnky. Buď jak buď, nyní slouží jako strážné posty a hnízdiště pro Erinye, které sledují dění v Malbolge.
Jedna z věží stojí trochu stranou. Jmenuje se Věž bolesti. V ní pak drží své nejnebezpečnější nepřátele v navěky trvajícím nesnesitelném utrpení.
V nižších úrovních věže jsou vězněni jen drobní nepřátelé, kteří vkročili do osidel Glasye, včetně mnoha dobrodruhů, jež jsou příliš nebezpečení na to, aby je nechala potulovat se v rámci svého Paláce. Výše pak jsou uvězněni výsledky Glasyiných zvrácených pokusů, její znelíbení nohsledi a patolízalové. Mezi nimi pak zaujímá význačné místo Hraběnčin monstrozní oř, obří Noční můra, jejíž hrozivý křik lze slyšet často i mimo samotnou věž a jenž dal věži její současné jméno.
20.3.2014 12:57 - Shako
Nerhinn píše:
A proč tam vlastně ten chlapík je, když jsi tam ty, Shako?


Rikame mu "palubni skritek", pripadne hanlive skret :), snad to dostatecne objasnuje i duvody, proc tam je.:-D Vetsina pokusi zmarit jeho ucast tam dopadla neuspechem nebo jen docasnym uspechem...
20.3.2014 14:19 - Smud
Super popis Malbolge, diky Almi! Uz se tesim :)
20.3.2014 17:03 - Shako
Almi: Ten popis je na samostany clanek. :-D
25.3.2014 10:31 - Nerhinn
Díky za hru a už se hrozně těším na příště. A když jsme u toho - počítáte se čtvrtkem 3.4.?

EDIT: Padl návrh na zapojení systému ikon z 13th Age. Jak se k tomu stavíte?
25.3.2014 13:21 - Shako
Nerhinn píše:
EDIT: Padl návrh na zapojení systému ikon z 13th Age. Jak se k tomu stavíte?


Nevím kdy to padlo a matně tuším, co to je. Ale jsem pro. :-D

3.4. - počítám.
25.3.2014 16:26 - Almi
Shako: O ikonách jsme se bavili s Verčou. Slíbila, že dokonce udělá i překlad, pokud bdue zájem se tomu trochu podívat na zoubek blíž v rámci AE.

Jde o jednoduchou mechaniku, která umožní víc vtáhnout vyprávěcí prvek do příběhu, resp. víc zapojit do hry to, co jednotlivé hráče zajímá nejvíc. Líbí se mi, jak si vyprávíte a tak by tohle mohlo být zajímavý doplněk. Mechanicky navíc nejde o nic jiného, než si na začátku hry každý hodí 3x d6 a nahlásí počet pětek a šestek :)))

Já vytvořím s Vaší pomocí několik "ikon", tj. hybatelů kampaně (Ikonou je určitě Havraní královna, ale třeba i Ledopaní, Královna Elfů (myšleno Paní Letního dvora Tiandra), Vecna, Asmodeus, Glasya... mohou to být tvorové reální, ale i jen ikoničtí. Prostě někdo, ke komu si lze vytvořit vztah (kladný, záporný, neutrální).

Každý hráč dostane 3 kostky, které si rozdělí podle jistých pravidel mezi Ikony. Třeba taková Sethi určitě začínala se třemi kostkami u Havraní Královny, ve škatulce "pozitivní vztah" :))

13th age používá 13 ikon, ale rozhodně jich tolik být nemusí. Jen si rozmyslete, kdo by se Vám (kromě shora uvedených) ještě líbil jako ikona, tj. někdo, kdo ovlivňuje či může ovlivňovat kampaň a ke komu byste zároveň měli (či chtěli mít) vztah. Složení ikon se totiž může i měnit. V samotné 13th age je o tom hezké povídání, pokud by to někoho zvláště zajímalo.
25.3.2014 18:42 - Shako
Almi: Jo, tak to je to, co si myslim... to se mi na 13th Age moc libi. A jsem rozhodne pro.
Jen techniky je lepsi hazet na konci hry, aby se videlo, jak to bude na priste.. ale je to hlavne na tobe. :)
25.3.2014 18:52 - Sethi
S příštím čtvrtkem počítám.
26.3.2014 09:09 - Beltar
Příští čtvrtek bych se rád zůčastnil. Dáte mi nějaké informace jako lvl atd. Případně Almi, nepotřebuješ nějak pomoci s dějem? Přeci jen jsem spíš už jen takové CP :-)
26.3.2014 09:51 - Almi
Beltar: Promyslím a dám vědět :)
26.3.2014 11:21 - Smud
Pocitam s pristim ctvrtkem. Level jsme 23 a jsme prave v Malbolge, viz prispevky vyse.
26.3.2014 11:41 - Shako
Beltar:

Doporučuju část

Almi píše:
Glasya nejen toleruje další existenci této stavby, ale naopak ji často připomíná svým služebníkům jako to, co zde bylo a co již není. Moloch samotný používal tuto citadelu tak, že často ponořil své oběti do roztaveného zlata a po jejich vytažení je stavěl do výklenků tak, aby se mohl kochat smrtelnou krásou této bolestivé smrti. Kdo vejde dovnitř, opravdu uzří stovky takovýchto soch v nejrůznějších hrůzyplných pózách, které se hluboko vryjí do mysli návštěvníka.
Šeptá se, že samotný Moloch je takto uvězněn v jedné ze soch kdesi ve sklepeních věže.


Co tak osvobození Molocha?
26.3.2014 13:34 - Nerhinn
Wut? Proč bychom to dělali? Teď jdeme hledat podzemní anděly a požadovat po Durmenovi nějaké ty odpovědi, ne?
26.3.2014 13:49 - Shako
Nerhinn píše:
Wut? Proč bychom to dělali? Teď jdeme hledat podzemní anděly a požadovat po Durmenovi nějaké ty odpovědi, ne?


Ze hledame podzimni andely asi nevim. Ze jdeme po Durmenovi - ano. Jen davam dalsi herne zajimave moznosti. Nerikam, ze to postavy maji provadet. ;-)
26.3.2014 15:22 - Beltar
Shako: Neřekl bych, že jdete hledat Anděli, kteří fungují jako spojka mezi letním a zimním dvorem, ale spíš ty šílené.
26.3.2014 16:29 - Shako
Nevim... v tomhle se moc neorientuju.
1.4.2014 10:49 - Shako
Jsem nejaky nemocny - uvidim, zda se z toho do ctvrtku dostanu. Pro jistotu hlasim uz ted, ze mozna nebudu.
1.4.2014 12:56 - Smud
Ja se ctvrtkem pocitam ale dorazim mozna o chvilku (30min?) pozdeji. Nedokazu rict predem.
1.4.2014 19:51 - Sethi
U mě čtvrtek dobrý.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08096981048584 secREMOTE_IP: 18.218.157.51