Nerhinn
8.8.2012 15:53
Amazing Encounters
Zápisky: Aiss, Sven1, Sven2, Sven3, ostatní
Užitečné: diskuse, wiki
Ikony: seznam, fungování
.

IKONY
1) Vecna (tak trochu Lich King a tak trochu Princ stínů)
2) Igwilv/Baba Jaga/Démoni/Stínopádové hnusky (Diabolistka)
3) Letní dvůr/Tiandra (Elfí královna)
4) Zimní dvůr/Ledopaní/Herald zimy (ano, všechno hezky pohromadě)
5) Peklo (Asmodeus, Glasya a kdokoli další)
6) Havraní Královna/Maeve (Kněžka)
7) Divoké přírodní síly/gnollové/Zelený dvůr/Nifterlú/Jaseb (High Druid)
8) Vládci Varteny/Stornonti/ Mori (?) (Císař) chápejte jako "civilizace, řád" a lidstvo vůbec

A nyní rozdělení shora uvedených ikon kvůli bodům:
hrdinská (heroic): Císař, Tiandra
dvojznačná (ambiguous): Havraní královna, High Druid
záporácká (villainous): Vecna, Igwilv, Peklo, Ledopaní

Příští hra: ST 3.12.
15.12.2013 21:49 - Smud
Zitra tedy klasicky na Palube v 18:00?
16.12.2013 00:32 - Nerhinn
Já a Almi a medovina (kolik?) s tím počítáme.
16.12.2013 09:37 - Shako
Ja s tím taky plus/mínus počítám. ;-)
17.12.2013 10:04 - Smud
Diky za vcerejsi hru :) A Almi dej prosim vedet az bude fungovat builder - dik!
17.12.2013 10:27 - Shako
Diky za hru.

Ale nemuzu si odpustit poznamku, ze ty boje jsou neumerne dlouhe... Nerikam, ze nemaji byt boje - ale ten samotny boj me vcera moc nebavil, zabava spocivala ve svem okolo (lidi, mandarinky, medovina....), jen ne v samotnem DnD.
A neni to tim, ze Smuduv defender dava 80 dmg za kolo atwillkou. ;-)

Navic se pribeh presunuje zase do jine lokace, kde je mi politicka situace opet totalne neznama. Tak mam trosku problem se prispusobit i nejakemu pribehovemu hrani... precejen ty 4 roky v kampani, ktere nam se Smudem chybi jsou znat. A hrani jednou za mesic tomu taky moc nepomaha - stihnu zapomenout vsechny souvislosti, ktere jsem minule pracne pobral...

Nedelam z toho zadne zavery, nemam zadne reseni. Jen chci vyslat varovne signaly, ze neco nefunguje, driv nez se to zadre...

Kdyz to tedy shrnu: Mix dlouhych boju a neprehledne politicke situace az tak nebavi. Zabava tak zustava postavena na krupkove atmosfere setkani (lidi, jidlo, vtipky okolo...). Ale kampan jako takova je pro me dlouhodobe nehratelna - mysleno v herni prespektive dalsich 10 levelu tj. 1-2 roky hrani.
18.12.2013 10:43 - Beltar
Shako +1 ;-)
24.12.2013 09:19 - Smud
Vesely vanoce a novy rok!
30.12.2013 14:23 - Nerhinn
Shako píše:
Navic se pribeh presunuje zase do jine lokace, kde je mi politicka situace opet totalne neznama, precejen ty 4 roky v kampani, ktere nam se Smudem chybi jsou znat.

To je víceméně všem z nás, nejsi tu v nevýhodě.
Shako píše:
A hrani jednou za mesic tomu taky moc nepomaha - stihnu zapomenout vsechny souvislosti, ktere jsem minule pracne pobral...

To není úplně fér výtka, hraní jednou za měsíc není pravidelný interval.
Beltar píše:
Shako +1 ;-)

Pojď nám to říct do očí a vem si na to víc jak hodinu ;-P

OK, takže co k tomu můžu nabídnout já: můžu ti nabídnout něco příběhového s mojí postavou. Scénu, nějakou společnou zápletku, společnou motivaci, něco. Ale po pravdě, ty kolem Patrika moc příběhových háčků neděláš. Co bys chtěl dělat ty?

No a druhá věc, co můžu nabídnout, je připomenutí/osvětlení některých věcí, co si pamatuju, které se týkají mé postavy, které se týkají toho, kam jdeme, a které možná budou důležité, ehm, ehm.

Gaerwynin úhel:
V Gaerwynině rodině se dědí talent "klíčníka", schopnost procházet prostorem. Známými klíčníky v jejím rodě byla Elaire a faica Holtar.
Holtar se proslavil dvěma skutky: při obléhání Sarbatoin použil nevídanou techniku portálu, kterým protáhl svůj oddíl do zad nepřátelům a zmasil je, což byl čin, který převážil jazýček vah v neprospěch obránců Sarbatoin. Myslíme si, že spolupracoval s tieflingy.
No a taky to je on, kdo prý porazil Strom zimy, což byl čin, který způsobil pád Prince zimy (ten předtím vládl Zimnímu dvoru) a nastolil ve Feywildu nerovnováhu sil. Za tento svůj čin dostal titul "faica", zrádce, a celý jeho rod Élanar byl vymazán ze všech záznamů Letního dvora. Což je trochu paradoxní, protože si myslíme (minimálně Gaerwyn), že byl k poražení Stromu manipulován někým z Letního dvora.
O Elaire je ještě méně informací. Víme, že měla být za někoho provdána a trochu ji zdržel konflikt v Anidaru, během kterého takřka za pět minut dvanáct stihla počít Einarra. Manželství asi tak úplně nevyšlo, protože krátce nato se stala Ledopaní, novou vládkyní Zimního dvora. Svoji sílu (a titul) předala Gailin, Gaerwynině sestře, těsně předtím, než jí Sven sťal hlavu.

Středový úhel:
Blíží se zima, a to i ve světě Středu. Zimy jsou teď delší a krutější a konflikt, který se odehrává ve Feywildu, ovlivňuje i nás. Máme zprávy o tom, že se chystá válka Letního a Zimního dvora, což je oficiální důvod, proč byl na Letní dvůr povolán Durmen, pán Varteny. Je to také nejspíš důvod, proč je Ledopaní ochotná spojit se s fey'ri a provdat se za jejich krále, bájnou postavu, která se má obrodit v těle dítěte bez duše.
Do toho všeho je ale i nějak zapleten primordiál zimy, Cryonax, kterého nemáme rádi. No, nikdo ho nemá rád. Je tu taky možnost, že v tom má své nitky Peklo.

Výměna mečů:
Mám v tom trochu zmatek, ale kdysi došlo k výpravě pro artefakt. Co se tam přesně stalo, nevíme, ale myslíme si, že výsledkem bylo, že Einarrův otec sťal hlavu Aissina otce. Nejspíš tím mečem, co se dědil mezi Stornonty a co má teď Aiss. Víme, že se výpravy účastnil plavovlasý fey.
30.12.2013 14:24 - Nerhinn
No a s touhle dlouho odkládanou odpovědí z krku vám konečně můžu popřát lepší nový rok, než byl ten poslední. A zdraví.
Jo, a balík už došel, pro ty, které to zajímá :)
30.12.2013 14:34 - Shako
Nerhinn píše:
Jo, a balík už došel, pro ty, které to zajímá :)

Super :)

Nerhinn píše:
To je víceméně všem z nás, nejsi tu v nevýhodě.

Pravidelne chodime do lokaci, ke kterym mate nejaky vztah, znate tamni CP atp... jestli ted jdeme nekam, kde nikdo nebyl, tak to neni rozdil - stejne tusite, co se deje jinde ve svete, narozdil od nas.

Nerhinn píše:
To není úplně fér výtka, hraní jednou za měsíc není pravidelný interval.

To je konstatovani soucasneho stavu. Ale jinak souhlasim, treba se to zase zlepsi.

Nerhinn píše:

Pojď nám to říct do očí a vem si na to víc jak hodinu ;-P

Na Beltarovu obhajobu uvadim, ze delku boju kritizuje jiz nejakou dobu. Jinak souhlasim s Veronikou, nekdy se zastav. ;-) Na druhou stranu to byla dlouho jedina reakce - ze to aspon nekdo cetl. :-/

Nerhinn píše:
OK, takže co k tomu můžu nabídnout já: můžu ti nabídnout něco příběhového s mojí postavou. Scénu, nějakou společnou zápletku, společnou motivaci, něco. Ale po pravdě, ty kolem Patrika moc příběhových háčků neděláš. Co bys chtěl dělat ty?

Tady se tocime v kruhu. Ja nevim, co se pribehu deje, tak jak mam delat pribehove hacky... naopak na me spis skacou kostlivci ze skrine, co jsem kde udajne provedl nebo jak jsem na tom.
30.12.2013 16:46 - Nerhinn
Shako píše:
Pravidelne chodime do lokaci, ke kterym mate nejaky vztah, znate tamni CP atp... jestli ted jdeme nekam, kde nikdo nebyl, tak to neni rozdil - stejne tusite, co se deje jinde ve svete, narozdil od nas.

Mám psát nějaká shrnutí jako to poslední častěji?
Spousta CP jsou postavy, které jsme si vymysleli v rámci backstory nebo "objednali". Co se pamatuju, tak to Almimu zatím vždycky dělalo radost.

Shako píše:
To je konstatovani soucasneho stavu.

Současný stav je, že jsou svátky. Mezi poslední a předposlední hrou byl odstup měsíc. Od začátku herní sezóny v září byl interval dva týdny, s jedinou výjimkou (tři týdny). Ráda bych taky poznamenala, že hrajeme v pondělí, což relevantní být může i nemusí.

Shako píše:
Tady se tocime v kruhu. Ja nevim, co se pribehu deje, tak jak mam delat pribehove hacky... naopak na me spis skacou kostlivci ze skrine, co jsem kde udajne provedl nebo jak jsem na tom.

Asi si nerozumíme, mluvím o věcech, co se týkají přímo postavy. "Moje postava byla podvedená touhle postavou. Chtěla bych se s ní někdy potkat." "Gaerwyn se vydala na cesty proto, že ji obvinili ze zločinu. Chtěla bych ho vyjasnit a očistit svoje jméno." A tak. K tomu to, co se stalo dalšího, znát nepotřebuješ. Hádám, že když jenom tak proplouváš příběhem, je těžké se něčeho chytit a ukuchtit ti to na míru.

Jo, napadla mě další věc.
Letní dvůr z nějakého důvodu žene (nebo nechává odejít) fomoriány z Feywildu a očekáváme, že přistanou u nás, někde v té naší oblasti u Sarbatoin a Varteny.
30.12.2013 21:13 - Shako
Nerhinn píše:
Mám psát nějaká shrnutí jako to poslední častěji?
Spousta CP jsou postavy, které jsme si vymysleli v rámci backstory nebo "objednali".


Shrnuti nebo neshrnuti neni ta pointa. Ikdyz napises perfektni shrnuti, tak Patrik tam proste nebyl a Shako taky ne - nema s tema CP tam zadny vztah, nema na co navazovat. A osobne mi prijde, ze je to strasne znat na kterekoliv pulhodine dobrodruzstvi, co hrajeme... a tim, jak se neustale meni lokace, tak nemam pocit, ze by se ten rozdil zmensoval, ale spis se zvetsuje. Ciste osobni dojem.

Jako priklad vezmu treba Vartenu - nebyl jsem tam. Jako hrac neznam mistni situaci a jako postava nemam vztahy s predchozich dobrodruzstvi s ostatnimi CP. Ze shrnuti muzu zjistit, jak se kdo jmenuje a co tam dela (vladce, obchodnik, strazny...) - za predpokladu, ze mam cas a chut pred sezenim to resit... ale neda mi to ten pocit jako "s tim jsme se pohadali", "ten nam posledne pomohl", "tamten neco kuje a my nevime co". I kdybych si takove postrehy precetl ve shrnuti, tak z toho stejne nemam ten hracsky pocit - navic to kazda postava casto proziva jinak... Az kdyz tam neco zahraju, tak zjistim, ze Lanar je stary lisak, Jaseb tam urazil mistni vladkyni...
1.1.2014 13:14 - Beltar
No a kdy je další sezení?

Shako:
A Jaseb urazil místní vládkyní, když jsem ho hrál já a to jsi tam pravděpodobně byl :D
1.1.2014 14:36 - Smud
Ja presne vim o cem mluvis Shako, mam podobne pocity. Jenze ja bych je pravdepodobne mel i kdybych hral AE uplne od zacatku, cili to neresim. :) Snazim se orientovat spis na ten konkretni moment, a samozrejme mam pak pomerne rad souboje, kde toho musim vetsinou min vedet.
1.1.2014 14:42 - Smud
6.1. budou encounters? nebo AE? Nebo nic? :)
1.1.2014 16:46 - Nerhinn
Mluvila jsem s Almim a jednak tu prý bude až tak koncem týdne a druhak říkal, že na 6.1. počítá s Encounters, nikoliv AE.

EDIT: Takže jak jste na tom s časem v pondělí 13.1.?
1.1.2014 16:56 - Smud
Za me 13.1. dobre :)
1.1.2014 20:58 - Shako
13.1. - jasne.

Nerhinn: Tesim se na dodavku, chces nekam poslat penize nebo beres hotovost na miste?

Beltar: Jj, byl proto si to taky pamatuju. :)
2.1.2014 10:53 - Beltar
Tak to já vám to přijdu spočítat. Snad!
9.1.2014 17:45 - Almi
Shako: O tvém postup jsem věděl, ale nemohl pořádně reagovat. Jednak jsem mohl jen číst, ale psát mi sem nešlo, byl jsem víceméně mimo net a jel přes mobil. Ale byl to pro mne důvod k zamyšlení. Dlouhému.

ad. délka soubojů: Snažím se vyvažovat v družině různé zájmy. Když to řeknu úplně naplno - Smud si rád zabojuje, ale nemusí piklení, jiný hráč by si zase piklení docela užil. Sice se snažím souboje zkracovat co to jde (alespoň na mé straně), uznávám, že jsou i tak dlouhé.

Osobně jsem se utěšoval tím, že když už je nějaký souboj dlouhý, tak je většinou "příběhotvorný/příběhonosný" - to jest, že v rámci toho souboje si utváříte vztah k někomu důležitému (zejména do budoucna), případně určujete, kam se příběh nebo běh věcí budoucích bude ubírat. A taky se snažil, aby souboje byly nápadité, zajímavé.
Doufal jsem, že to hráčům, kteří bojování až tolik nemusí, délku souboje vynahradí. Nestalo se tak, takže námitku přijímám.

Co můžeme tedy dělat pro zkrácení soubojů?

Už dvě hry Encounters testuji používání eskalační kostky, ale v případě AE bych to nedoporučoval. Momentálně mne napadá jen zavedení přesýpacích hodin. Mám za to, že tah jednoho hráče se dá technicky zvládnout během 2 minut. Dále, že souboje budou ještě méně časté.

Dalším nápadům se nebráním.

ad. lokace: Tohle mne mrzí hodně. Tenhle problém jsem očekával a snažil se mu předejít tím, že úmyslně bude lokací málo a příběhy v nich jsou ohraničené. Počet v nich vystupujících NPC se dá spočítat v každé na prstech jedné ruky. Úmyslně jsem odklízel "z cesty" jakékoli problémové nebo zdržující postavy, které enbyly relevantní pro konkrétní děj.

Když to vezmu od počátku společného hraní, tak lokace byly:

rodný hrad Einarra Stornonta - lokace pro všechny bez výjimky nová a neznámá. Sloužila spíš k oťukávání se, vzájemnému seznámení a uvedení do děje vyznavače Vecny. Tak, aby si nově příchozí mohli vytvořit autentický názor na Vecnu (a případně ho konfrontovat s postavami starými), neboť Bůh tajemství (a lecčehož dalšího) se v kampani vyskytuje (podezřele často).

Kratičké mihnutí Sarbatoin, spíš, aby se vědělo, že něco takového existuje, když už tam vyrostl Patrik i Aiss.

Nifterlú a kraj okolo - nová lokace opět pro všechny (včetně Nerhinn, které jsem v lecčems udělal čáru přes rozpočet; možná tomu nebudete věřit, ale opravdu se jedná o lokaci, kde nikdo nikdy z hráčů nebyl). Sloužila k ukázce dopadů zimy ve světě divočiny, kdo v divočině žije a uvedení do hry nového protivníka, fey´ri. Ti tu před příchodem nových hráčů také nebyli. A to právě proto, aby se objevil nový protivník, ke kterému si lze vytvořit vztah. Zároveň jsem odsunul protivníky staré, aby hráče nemátli. Dále tu byla možnost získat přátele, spojence na věci budoucí.

Vartena: Uzavřený příběh s detektivní zápletkou odehrávající se ve Varteně. Zde platí shora uvedená slova o odklízení z cesty všech postav, které by mohli mást. Takže se ve Varteně objevila jen Alandra, coby zástupkyně vedení města (líbí se mi, že uvízla v hlavě coby ta, kterou urazil Jaseb :D), mazaný Lanar a ještě mladý kluk, k němuž si hráčky vybudovali předtím pozitivní vztah, družině pomohl a nebyl nijak zákeřný.
Příběh měl ukázat něco víc o fey´ri, o městě a civilizaci vůbec a přivést do hry mocnosti Pekla. Neboť i Peklo, respektivě ďáblové hrají v kampani jistou roli. Už proto, že Aiss je tiefling. Je zde možnost si tak udělat obrázek i o něm. A zde mne neskutečně pozitivně překvapil Smud, jehož postava zareagovala na Kylaru naprosto dokonale, příběhotvorně....a hezky!

Nu, a pak Divočina. Stejně, jako jsem chtěl ukázat město, chtěl jsem i ukázat, jak to vypadá v divočině. A to jak okolo města, tak i ve vílí divočině či dokonce ve sférách vzdálenějších. Byla možnost poznat novými hráči jedno pozitivní NPC - kapitána stráží pána města, starého Vendamira.

Od té doby bylo pro všechny hráče vše nové.

Zdá se, že jsem neuspěl. A evidentně nedokázala věci osvětlit ani Nerhinnina shrnutí (mimochodem - hodně pěkná, děkuji za ně!).

Bohužel, kampaň je epická a do konce hry zbývá minimálně 10 sezení (když nechám level up každou hru). Jsem přístupný i tomu, zaměřit se více na vyprávění, ale to vyžaduje alespoň elementární seznámení se s dějem předchozím.

Takže, Shako, potřebuji vědět, jak to vidíš dál:
(i) Zda chceš hrát AE i nadále;
(ii) pokud ano, zda by ti pomohlo vzít si nějakou, jakoukoli postavu jinou, klidně úplně novou;
(iii) zda je ještě něco, co by Ti mohlo ode mne pozitivně pomoci, protože vím, že jsi kreativní hráč a dokážeš inspirovat mne i okolí.

Vím, že si rád zablbneš, ale taky vím, že umíš hrát skvěle.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.052516937255859 secREMOTE_IP: 18.219.103.183