Nerhinn
8.8.2012 15:53
Amazing Encounters
Zápisky: Aiss, Sven1, Sven2, Sven3, ostatní
Užitečné: diskuse, wiki
Ikony: seznam, fungování
.

IKONY
1) Vecna (tak trochu Lich King a tak trochu Princ stínů)
2) Igwilv/Baba Jaga/Démoni/Stínopádové hnusky (Diabolistka)
3) Letní dvůr/Tiandra (Elfí královna)
4) Zimní dvůr/Ledopaní/Herald zimy (ano, všechno hezky pohromadě)
5) Peklo (Asmodeus, Glasya a kdokoli další)
6) Havraní Královna/Maeve (Kněžka)
7) Divoké přírodní síly/gnollové/Zelený dvůr/Nifterlú/Jaseb (High Druid)
8) Vládci Varteny/Stornonti/ Mori (?) (Císař) chápejte jako "civilizace, řád" a lidstvo vůbec

A nyní rozdělení shora uvedených ikon kvůli bodům:
hrdinská (heroic): Císař, Tiandra
dvojznačná (ambiguous): Havraní královna, High Druid
záporácká (villainous): Vecna, Igwilv, Peklo, Ledopaní

Příští hra: ST 3.12.
8.8.2013 10:23 - Nerhinn
Shako:...Ano? Ještě stále se můžeš přidat :)
8.8.2013 22:09 - hadrian
Nerhinn a ostatní: hodně sem se na hraní s vámi těšil, ale tenhle víkend to prostě nedám :(. Tak doufám, že třebas někdy ještě bude příležitost.
9.8.2013 09:42 - Almi
hadrian: Nu, co se dá dělat...a příležitost tohodle kalibru se (téměř) neopakuje.. :)

..ale, tak, třeba se uvidíme na nějakém DnD Day nebo příští rok na GameConu v Mohelnici, kde bude VELKÁ DnD sekce, zastoupená největšími hvězdami d20.. :D
12.8.2013 18:27 - Nerhinn
Díky za velmi příjemnou společnost, plno zábavy a super hru. A jak jsem říkala - není třeba dělat víkend v Brně jednou za dva roky a pouze v létě ;)
13.8.2013 03:59 - noir
Taky bych chtěl moc poděkovat - hlavně za pohostinnost a Almimu za přípravu. Musím se ale přiznat, že mi ta hra hrozně neseděla; dokonce bych řekl, že ji pokládám za to nejhorší, co jsem zatím ve čtvrté edici odehrál. Přišlo mi, že nefungovalo prakticky nic: od NPCček, přes příběh, boje, až po skill encountery. Měl jsem intenzivní pocit, že jsme v ničem neuspěli, nic se nedařilo a vlastně jsme na nic neměli vliv. Příběh vlastně z hlediska postav nedával smysl - a to mi přijde při dvoudenním hraní prostě špatně.

NPC se chovala zcela nahodile,neměl jsem se u nich vůbec čeho zachytit. Všichni reagovali všemocně a odmítavě současně - mě to vyloženě odpuzovalo od jakékoliv interakce. A výsledkem byla frustrace...

Když se v souboji hned v prvním kole poruší systém pravidel (t.j. moje postava je dominovaná zcela jinak, než je pravidlově možné), ztrácím pak důvěru nejen v souboj samotný, ale i v jeho další vývoj... A když se to pak potvrdí, výsledkem je pocit trapnosti: NPC si s hráčskými postavami dělaly, co chtěly... NPC se chovalo jen tak, jak se Almimu hodilo: občas dalo družině v kole zcela likvidační zranění,
kterému nešlo odolat, jindy zase (když bylo špatně, nedělalo nic). Měl jsme intenzivní pocit, že nic není v rukou družiny a hráčských postav - souboji dominovaly cizí postavy a měly na něj drtivě větší vliv než my.
.
Je možné, že je to tím, že prostě 4e není vhodná pro hororová dobrodružství, ale mě to tentokrát prostě moc nebavilo. Hlavně mi přišlo, že moje postava nemá šanci nic změnit: GM si až příliš žárlivě hlídal jak příběh, takže hráči byli vlastně stranou. A to mě dost frustrovalo.

Přiznávám, že to může být mnou a že jsem se moc spoléhal, že bude uzavřený příběh, ale tohle mi přišlo jako vlastně zbytečné. Vlastně to ani nechci jako hráč dohrávat - působilo to na mě hrozně neherně...

A při tom všem chápu a oceňuju, že si s tím dal Almi moc práce a zřejmě to bylo velmi promyšlené; jen mě to prostě nezaujalo a nesedlo mi to...
13.8.2013 09:03 - Shako
Noire, nemusis se tak snazit, aby mi nebylo lito, ze jsem tam nebyl. :)
13.8.2013 14:41 - Almi
noir: Do velké části souhlasím. Pokud příště one-shot hraní, tak - rozjásaný, crazy hero/epic příběh. Rozhodně už ne horor. I proto, že alkohol absolutně nenapomáhá takovému hraní.

Co se dominate týče - jeho modifikace se objevuje docela často, a to v mnohem drsnější formě, než jsem jí použil já. Navíc se sem příběhově hodila. Pokud narážíš na ten souboj, tak v něm byl problém v trochu něčem jiném:
- malá koordinace v družině (a ano, trval jsem na hraní postav, pokud domlouvání, tak herně) ohledně toho, zda utéct či nikoli - družina se tak vlastně rozdělila na dvě části, někteří nejspíš ani neměli ujasněno, zda chtějí utéct či bojovat;
- alkohol (víc se nechci vyjadřovat, ale vliv to mělo velký, bohužel);
- nulové zkoumání či zjišťování během souboje, což nechápu zejména u soubojů tohoto typu (ve svatyni, kde jednoznačně funguje nějaká koordinace protivníků založená ať již mimosmyslově/magicky nebo hierarchicky), kde si to přímo říká o zjišťování. Jen tak se mohlo stát, že první útok na bosse šel až v závěru souboje a celou dobu jste mu vlastně nic neudělali, nikoho nezajímal. Likvidačním zraněním myslíš těch 55 dmg tobě a Veronice v závěru téhle Vecnovo svatyně? Tam jsem si těch 7d12 opravdu užil... :-) A tím, že potvory nedělali někdy nic je myšleno co? To, že minioni na počátku brali healing surge a dávali immobilici, pak jen dmg a immobilizaci a nakonec jen dmg?

ad. souboji dominovali cizí postavy - přestože tenhle pohled nesdílím, tak pokud ano - nemyslíš, že je to jedno z možných vyústění scény, která (a to jsem deklaroval předem) nebyla a priori bojová? Sethi a leckdo další krásně říkal, že by v té svatyni, po tom všem co viděl předtím, bojovat fakt nechtěl. Obtížnost byla i odpovídajícím způsobem nastavená.. A najednou mi zahlásíte, že klíčové věci kradete, navíc ještě nijak maskovaně? Ani minimální odvedení pozornosti? Ani náznak nějakého zajímavého vyprávění? Smutné...

Nebo byla dominance v tom, že na konci scény cinematicky (přesto v mezích pravidel - prostě bych pustil šíp i do umírajícího mooncalfa, pokud byste ho zabili sami) pustil šíp Davos Vren (či jak se jmenoval otec té malé Vistanijky)? Vždyť to byl jen jeden z efektů scény - ukázat jednu ze stran/NPC. Možná i upoutat pozornost. Rozhodně mi nešlo o to, vytvořit "nepřítele" (což mne dost mrzelo).

K NPC: Těžko rozluštíš příběh po návštěvě poloviny lokací. V té první (městečko) jste zjistili mnohem víc informací, než by vůbec vesničani věděli. A to jsem ignoroval styl kladení otázek..veškeré zjišťování infa se navíc omezilo na výslech starosty městečka či obecně davu. Nikdo si nedal práci s ničím jiným.

Hezky jste pojali setkání v ruinách kláštera. Tam naopak většině lidí došlo, že Artius leccos skrývá, ale také jste zjistili, že není váš nepřítel. Teď už víte, že to byla typická "figura" stojící na hraně. Na vás bylo, kam se posune...

V lokaci mladého Vense jste na přátelskou nabídku reagovali - super, vybal nám co víš, a koukej nic nezamlčet, protože pro nás jsi nula. Pohostinství? Super, potřebujem long rest. Nic víc od tebe nepotřebujem, pomoc od nás nečekej (je hezké, že jste se nenamáhali mu ani něco nakecat).. smutné.

Trochu víc to začlo fungovat až na samotném konci, v lokaci u hrobu Arneie (kde by pár věcí ohledně domény mělo začít zapadat do sebe). Ale samotné řešení příběhu bylo až v těch zbývajících třech lokacích/scénách. Bohužel. Má chyba, že jsem neodhadnul délku příběhu, resp. hraní.

Co se SC týče - který z nich nefungoval? Myslíš tím ten poslední, který vyústil v TPK (tak jsem na začátku položil sázku, kterou nikdo nerozporoval, ale uznávám, že by to tak být v normální (tj. nehororové) hře nemělo, takže jsem pak souhlasil se změnou, když to nevyšlo). Otázku bluff vs. Intimidate, jsme si, tuším už vysvětlili při hře... mně se naopak líbilo, že to, že jsem místo tokenů v SC používal figurky, jejichž relativní váhu jste znali (tj. dala se odhadnout míra obtížnosti hodu v SC).

Přesto uznávám velkou část výtek - měl jsem ho udělat jednodušší a kratší.
Snažil jsem se to pak zkrátit, naznačoval jsem, že doménu (*) není třeba řešit, že jen poskytuje prostředí pro samotný příběh.
Podcenil jsem náladu u stolu a chuť nad věcmi přemýšlet. To, čeho jsem se nejvíc bál, mne nakonec příjemně překvapilo - tj. hraní Pawla. Pokud to šlo, snažil jsem se, aby moje popisy a náladu scény vnímal. Nevím, zda se mi to podařilo, ale v jejich duchu hrál přesně. A efektivně. I uvěřitelně. Byl to skvělý kavalírský defender. A to i v mluvě. A třeba to s tou Vecnovou sochou i to, jak jste (skvěle) sundali na zem Mooncalfa a nakonec ho totálně zničili bylo super.

Abych nekřivdil - každý tam měl fajn moment, ale měl jsem to pojmout fakt jinak. Omlouvám se..

(*) - Hodně jsem zvažoval, zda hrát doménu. Nakonec jsem se k ní přiklonil zejména z důvodu, že je relativně sevřená, uzavřená, ohraničená. A Pawel tak nemusel vstřebávat celou kosmologii, geografii, propletence vztahů a NPC v AE, k čemuž by to minimálně hráče, když už ne postavy, svádělo. Všichni tak měli stejné podmínky..navíc to skýtalo příležitost pro mne jako Vypravěče "vysvítit" to důležité. To nedůležité naopak nechat "zešednout" - udělat nezajímavým, nudným, fádním, neposkytovat podrobnosti, které by hráče zbytečně sváděli. Nu což, nepovedlo se...

...mám návrh - co příběh dohrát v rámci AE, tj. se Shakem a Smudem? Myslím, že by to ničemu nevadilo. A to s jejich herními postavami.. Boj bych s nimi pořešil za běhu, pokud nějaký bude. Konec bude během 1 session. Mohl by Pawel někdy nějaký čtvrtek?

Nebo už není chuť to dohrávat? Co si myslí Sethi, Pawel a Nerhinn?
15.8.2013 11:08 - Almi
ALL: OK, tak žádná odpověď taky odpověď.. přiznám se, že mne mrzí celý ten víkend a jak to dopadlo.

Tož tuhle záležitost nechám u ledu, omlouvám se všem, které jsem rozladil. Fakt jsem to neodhadl a beru to na sebe.

Zatím si užívejte léta...
15.8.2013 11:37 - Nerhinn
Almi: Já potřebuju na odpověď víc času, potřebuju to vstřebat a nějak promyslet. Do mechanik nevidím, takže všechno, na co můžu odpovědět, se týká dojmů a pocitů. Což obzvlášť v mém případě (všechny moje postavy mají mizerný insight z dobrého důvodu) je ošemetná věc.
19.8.2013 19:40 - Nerhinn
Ještě než definitivně dohodnu hraní v Brně... příští AE jsou tedy ve ČT 19.8.?
19.8.2013 21:49 - Smud
Asi myslis ctvrtek 22.8. jo?
19.8.2013 22:19 - Assassin
Smud píše:
Asi myslis ctvrtek 22.8. jo?

Na základě naší diskuze si troufám tvrdit, že Nerhinn myslela čtvrtek 29.8.
20.8.2013 09:32 - Nerhinn
Jo, sklouzl mi prst. 29.8.
20.8.2013 22:57 - Smud
Aha ok :)
21.8.2013 00:48 - Nerhinn
Takže? Můžete 29.8.?
21.8.2013 09:34 - Almi
Nerhinn: za mne určitě ano :)
21.8.2013 11:09 - Smud
Ja ano :)
26.8.2013 16:32 - Smud
Kde budeme hrat? A od kolika? :)
26.8.2013 16:38 - Almi
Smud: Hrát budeme od 18:00 hod., a kde? Buďto u Shaka nebo na Palubě (asi). Jinak, vedle Paluby je otevřený nejlepší gyros krámek v Praze...dělají i pizzy, a mají otevřeno do hluboké noci :)
27.8.2013 18:20 - Sethi
Já se čtvrtkem počítám.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075491905212402 secREMOTE_IP: 18.117.105.128