DUCHOVNÍ | ||
Celistvost těla | Vůle 4+, Výdrž 4+ | Vyléčí vlastní zranění |
Doména | Božské portfólio | Kouzla navíc |
Duchovní moc | Mocný útok, Cha 13+ | Bonus ke zranění |
Duchovní štít | Boj štítem, Mocný útok, Cha 13+ | Bonus k obraně |
Léčení dotekem | - | Vyléčí poranění |
Lehkost | Akrobacie 6+, Soustředění 6+. | Lehký pád |
Mistrovství těla | Výdrž 6+, Vůle 6+. | SZ/magie |
Odvracení | - | Odvrátí netvora |
Posvěcení | Přesvědčení | 1/2 duchovní zranění. |
Rezistence | Mystika 8+. | SZ na typ energie |
Smetení | Dobré přesvědčení | bonus k útoku zranění |
Tajemný úhyb | vůle 2+, Mdr či Cha 13+. | bonus k obraně |
Vnitřní síla | Boj beze zbraně | bonus k přirozenému útoku |
seznamy |
Celistvost těla (Duchovní)
Postava dokáže léčit vlastní zranění.
Požadavky: Vůle 4+, Výdrž 4+.
Výhoda: Postava získá schopnost utlumit si bolest a vyburcovat léčivé schopnosti svého těla. Postava dokáže během jediného kola (standardní akce) vyléčit tolik bodů života, kolik je její úroveň. Tuto schopnost může využít dvakrát za den.
Speciální: Celistvost těla je zvláštní schopnost.
Doména (Duchovní)
Postava zná více kouzel.
Požadavky: Božské portfólio
Výhoda: Božstvo duchovního sesílatele ovlivňuje jeho přesvědčení, to jakou magii používá, jeho žebříček hodnot a také to, jak ho vnímají ostatní. Duchovní sesílatel si může vybrat pouze takovou doménu, která se shoduje s portfóliem jeho božstva. Každá doména dává duchovnímu sesílateli přístup k doménovým kouzlům a také propůjčenou moc.
Postava má přístup k doménovým kouzlům. Kouzla umí sesílat stejně, jako by patřila do školy magie, kterou ovládá.
Doména | Kouzla | Propůjčená moc |
Cestování | Cestování, Teleportace, Zaměř | Volnost pohybu - 1 kolo/úroveň |
Dobra | Ochraňuj, Povolání tvora, Požehnání | Odvracení |
Léčení | Buněčný růst, Hojení ran, Odstraň | Léčení dotekem |
Magie | Identifikace, Zlom, Zruš | |
Ničení | Rozpad, Způsob zranění, Zvuk | 1x den Smeť: bonus útočnosti rovný úrovni |
Ohně | Oheň, Volání ohně, Vzdoruj ohni | Odvracení vodních tvorů, +2 oheň |
Ochrany | Azyl, Ukryj, Vzdoruj | 1x den Vzdoruj bonus rovný úrovni k záchraně |
Rostlin | Probuzení, Přivolání, Mluva | Odvracení rostlinných tvorů, +2 Příroda |
Slávy | Požehnání, Světlo, Klid mrtvým | Odvracení |
Slunce | Světlo, Ohěň, Vzdoruj ohni | Zničení nemrtvých |
Smrti | Moc nad mrtvými, Zabití, Síla smrti | Dotek smrti |
Síly | Posil, Víra, Změna velikosti | Síla:bonus k síle rovný úrovni |
Spočinutí | Klid mrtvým, Zabití, | Dotek smrti |
Šalby | Iluze, Falešná vize, Klam | |
Štěstí | Štěstí - 1x za den nový hod | |
Temnoty | Temnota, Mrak temnoty, Stín | Boj poslepu |
Tvorby | Stvoření, Tvarování | |
Války | Posil, Víra, Zbroj | Zacházení se zbraní, Zaměření (zbraň) |
Vody | Chlad, Vyvolání vody, Vzdoruj chladu | Odvracení ohnivých tvorů, +2 záchrana |
Vědění | Odhal, Sledování, Spatři | +2 Znalosti |
Vzduchu | Nehmotnost, Volání větru, Vzdoruj elektřině | Odvracení zemních tvorů, +2 záchrana |
Země | Vyvolání země, Přeměna, Petrifikace | Odvracení vzdušných tvorů |
Zla | Moc nad mrtvým, Ochraňuj, Znesvěcení | Odvracení dobra |
Zvířat | Očaruj zvíře, Proměn, Přivolání | Mluv se zvířaty, |
Duchovní moc (Duchovní)
Požadavky: Mocný útok, Cha 13+.
Výhoda: Přidáš bonus za svou Charisma ke zranění své zbraně, na 1 kolo za každé 2 úrovně postavy, zbraň je navíc považovaná za magickou. Schopnost je možné použít jen pro kontaktní zbraně.
Duchovní štít (Duchovní)
Požadavky: Boj štítem, Mocný útok, Cha 13+
Výhoda: Vliješ svou energii do štítu, dávajíce mu tím zvyšovací bonus rovný tvé opravě za Charisma. Tento bonus se počítá jak při obraně, tak i při útoku štítem, a trvá tolik kol, kolik je tvá celková úroveň. Schopnost
můžeš použít vícekrát, celkové trvání nesmí přesáhnout tvou celkovou úroveň.
Léčení dotekem (Duchovní)
Požadavky:
Výhoda: Postava dokáže pouhým přiložením ruky vyléčit tolik bodů zranění, kolik je dvojnásobek její celkové úrovně (léčení může rozdělit). Vlastní poranění postava vyléčit nedokáže.
Lehkost (Duchovní)
Požadavky: Akrobacie 6+, Soustředění 6+.
Výhoda: Postava se neboří v měkkém terénu (bahno, písek, sníh) a obdrží koncentrační bonus +2 k Akrobacii a
Atletice, bonus +5 k základní pozemní rychlosti. Dále se může celé kolo pohybovat po hladině tekutiny (svou pohybovou akci musí započít a skončit na pevném bodě). Je-li postava stopována, obdrží stopař postih -5 k ověření dovednosti. Postava rovněž obdrží schopnost lehký pád.
Speciální: Nošení těžší než lehké zbroje znemožní použití
této odbornosti, stejně jako střední a těžší naložení.
Mistrovství těla (Duchovní)
Požadavky: Výdrž 6+, Vůle 6+.
Výhoda: Postava získá schopnost ignorovat do jisté míry obyčejné zranění, jež jí způsobil nějaký úder či útok. Odečti X od každého poranění, které postava od této chvíle utrží; X je 1 za každé dvě úrovně postavy. (Např. na 16. úrovni je tedy SZ postavy 8/magie).
Odvracení (Duchovní)
Požadavky: Dobré přesvědčení.
Výhoda: Postava získá nadpřirozenou schopnost odvracet či zastrašit úzkou skupinu netvorů. Pokud postava ovládá pozitivní energii, netvory odvrací (popř. ničí), zatímco postava ovládající negativní energii netvory zastrašuje (popř. ovládá). Podrobný popis této schopnosti najdeš v PH. Odvrátit netvory může postava tolikrát za den, kolik je její oprava za Charisma + 3.
Speciální: Tuto odbornost je možné se naučit vícekrát. Každé přeučení této odbornosti zvýší počet odvracení o 4. Odvracení je nadpřirozená schopnost.
Posvěcené kouzlo (duchovní)
Požadavky: Přesvědčení.
Výhoda: Postava dokáže sesílat posvěcená/znesvěcená kouzla. Přidá typ dobro/zlo do popisu kouzla (dle přesvědčení). Polovina poranění způsobená tímto kouzlem, je duchovní energie.
Resistence (duchovní)
Požadavky: Vlohy pro magii, Mystika 8+.
Výhoda: Za každou svou úroveň postava obdrží snížené zranění proti zvolenému typu energie (oheň, kyselina, chlad, elektřina). Postava na 10. úrovni získá SZ 10/typ energie.
Smetení (Duchovní)
Požadavky: Dobré přesvědčení.
Výhoda: Postava si k hodu na útok přičte bonus za Charisma (má-li nějaký) a ke zranění svou úroveň. Jestliže se omylem pokusí smést tvora, který nespadá do zvolené skupiny, pak si nepočítá žádné bonusy, ale přesto svou možnost smést vyčerpá. Postava se může pokusit o smetení jednou za den + 1 za každých 5 úrovní postavy.
Speciální: Tuto odbornost je možné se naučit vícekrát. Každé přeučení zvýší počet smetení na den o 2.
Smeť zlo je nadpřirozená schopnost.
Tajemný úhyb (Duchovní)
Požadavky: vůle 2+, Mdr či Cha 13+.
Výhoda: Postava si do obrany započítává bonus za Moudrost či Charisma. Tento bonus si započítává i když je zaskočen.
Speciální: Aby mohla postava využít tuto odbornost, nesmí používat žádnou zbroj.
Vnitřní síla (Duchovní)
Požadavky: Boj beze zbraně.
Výhoda: Postava získá bonus +1 k přirozenému útoku, zranění a magický útok.