Ugy (a samozřejmě i pane Bačo),
dobrá práce, chlapi!
Je to docela hezká jednorázovka obsahující zase něco trochu netradičního a dokážu si představit, že bych si to jako hráč pod Ugyho vedením slušně užil.
Níže posílám svoje komentáře, které mi stály za to zmínit.
Jsou to vlastně ale jen úmyslně šťouralské detaily, které pro ostatní nemusí znamenat vůbec nic, takže to ber pouze jako závan inspirujícího větru... ;-)
- pozor, spoilery -
Str. 4/20
píšeš, že pro lepší pochopení světa doporučuješ přečíst "pro hráče - svět" který ale nikde v tomto souboru nenajdeš a není tu ani zmínka o tom, kde tyto informace jsou. Možná by stálo za to doplnit informaci, že to je oddělený soubor apod. minimálně já jsem byl z toho chvíli slušnej dvanácterák.
Str. 8/20 - kněz Wallis
- Překlep v počtu - Včera ráno se mu podařilo přesvědčit trojici Rugenových mužů... čtveřice se však stále nevrátila.
Str. 9/20 - kovář Roderik
- obrázek podoby kováře je dost... fantasy neodpovídající - odpovídá jinému stylu (modernější detektivky apod) než představě fantasy kováře s košilí s límcem apod. Ale kromě toho límce s košilí mi jeho výraz přijde v pohodě, takže bych ten obrázek třeba jen trochu ořízl, kdybys to chtěl měnit... ;-)
- popisuješ, že si kovář všimnul nějaké hádky mezi Rugenem a Kaufem, ale již to není více rozebráno. Jak by ta hádka asi mohla vypadat?
Str. 9/20 - první odstavec pod fotkou Roderika
Bude ochoten nechat tu všechny, pokud ho postavy doprovodí - myšleno kam doprovodí? Jako že by si kovář sám najal družinu jako doprovod do Mrakorovu? Na to asi nemá peníze, ne? Já si naopak dokážu představit, že většina osadníků se na ostatní vykašle, pokud by hrozilo reálné nebezpečí, takže Roderik nemusí být jediný, kdo by mohl dělat vlny...
Str. 10/20 - Kostel sv. Querida
- chápu správně, že ten kůň, který se pase u provizorního tábořiště, je ten Staretovic? Pokud ano, bylo by vhodné to uvést k textu, protože to může být matoucí a mě samotnému to začínalo docházet až po opětovném čtení. Pokud to ten kůň není a zůstal někde u hostince, jako bych nic neřekl.
Str. 11/20 - do Temnoty
Temnota pokřivuje prostor - vstupem do Temnoty se rozumí portál? Jakože je to 80 sáhů od oltáře ke vstupu do Temnoty, že?
Str. 11/20
- Nějak jsem nenašel, jak velký je poloměr světla z relikviáře, ve kterém se dá skrýt před Temnotou. Cca kolik sáhů to může být?
Str. 12/20 - Co když postavy nejdou ke kostelu?
A co ten kůň? Není tu nijak zmíněný, ale možná by se dal využít...
Str 14/20 - mapa
Pokud Temnota přichází ze SZ a postupuje na JV, je docela blbost, aby místní dále čekali, protože severozápadní část cesty na mapě je už taky skoro černá a jihovýchodní evidentně brzo taky bude... Ta mapa celkově je hodně na hraně, protože hledat útočiště do města, které je směrem, kam se Temnota šíří, je divné. Dokázal bych si to představit mnohem líp, kdyby ta cesta do Mrakorovu vedla třeba na východ, jihovýchod nebo kdyby ta mapa nebyla v tom severozápadním koutě už začerněná. Protože v aktuální verzi bych já osobně šel tak akorát k jezeru Greylon a pak dál na jihovýchod.
Ale pokud je to pouze pro ilustraci a hráči mapu třeba ani neuvidí, tak je to asi fuk..
Str. 18/20 - překlepy
- dosud popisovaný Kauf Heliger je zde uveden jako Kauf Herlig
- kněz Wallis je v posledním odstavci jako Willis
a ještě poznámka k zamyšlení
- ačkoliv v popisu Uprchlíků na konci příběhu je popsáno, že si místní berou i svoje zvířata (ovce a krávy), v popisu při prvním příchodu do hostince jsou popsány pouze tažní koně a jedno stádo ovcí. Žádný velký rozdíl, ale možná by stálo za to poupravit text o větší množství zvířat.
- zároveň, ačkoliv mi to někde smysl dává, říkám si, čím vším mohl Rugen místní obyvatele přesvědčit, aby jej brali jako doprovod. Když se podíváš do popisu jeho bandy, často najdeš výrazy jako "arogantní, úlisný, umaštěný, vlezlý, smrdí, namyšlený" což mi nepřidává jako důvod, který má přesvědčit aby se stali mým doprovodem. Důležitý je tedy feeling toho světa, což bez dalších informací nemusí některý méně zkušený vypravěč ustát, nebo si to alespoň myslím.
Celkově ale rozhodně díky a klidně sem přidej něco dalšího... ;-)