Behem práce na JaD mě docela zarazily nějaké věci, dost z nich se týkalo rovnováhy hry, mimo jiné:
- že Hraničář je fakt od pohledu relativně slbej...
- zato Paladin je na pohled jasně OP a fakt nechápu jak mohl projít betou tak jak je
- ...a čaroděj ve skutečnosti fakt je na pohled poměrně slabší, zvlášť v porování s Bardem kterej používá ten samej typ magie
To třetí s tím čarodějem mi přišlo nejpodivnější, protože to je dané věcmi které od pohledu jsou trochu podivné. Např. to, že čaroděj má oproti všem ostatním fakt málo kouzel nebo to, že neovládá Rituální sesílání.
Teď sem koukal do Tashi kvůli překladům a co nevidim - oba čarodějové tam maj jako schopnost "1. levelu" že na 1., 3., 5., 7. a 9. Úrovni dostanou další 2 kouzla (která později můžou normálně nahradit, jen musí dodržet nějaké školy a široce definované spell listy) - jakože boostnout čaroděje v půlce levelové kariéry dodatečnejma 10 kouzlama, to neni ani trochu slabý kafe; ve skutečnosti to je natvrdo zdvojnásobení kouzel, které má čaroděj k dispozici. Oba dva k tomu přitom dostanou i další "standardní" prvolevelovou schopnost a na dalších levelech další standardní schopnosti, který rozhodně nejsou nijak slabý, takže to fakt neni tak že by tohle byla jejich unikátní speciálka. Sem sám, komu to přijde trochu patchovitý?