Originál (web archive), únor 2018
Pozn. překl.: Tenhle text jsem měl odložený tak dlouho... až zdrojový blog přestal existovat. Některé díly autorova blogu jsou k nalezení na Web Archive - jiné bohužel zmizely zcela :(
Abych se zase vrátil k RPG, první hra, kterou jsem kdy vedl, byla ze světa Myší hlídky. Díky svému jedinečnému a rozsáhle popsanému fantasy prostředí a svým nádherným ilustracím, které můžu během hry používat, patří mezi mé nejoblíbenější hry.
Když jsem tu hru plánoval, věděl jsem, že budu mít jednoho hráče, který komiks četl, takže hrát něco z jeho příběhu tak jako ve hrách, které jsem hrál dříve, nevypadalo jako dobrý nápad. Namísto toho jsem se rozhodl udělat jednorázový příběh z nedávné minulosti prostředí; ze Zimní války 1149.
Pro ty z vás, kteří s Myší hlídkou nejste seznámení, Zimní válka 1149 byla válka mezi Myšími teritorii a lasičkami z nedalekého podzemního komplexu známého jako Temný vřesovec. V komiksech o těchto událostech není moc řečeno (i když se mi doneslo, že se připravuje komiks přímo o této válce), takže mi přišlo, že by mohlo být zajímavé vyprávět příběh o tom, jak to celé začalo.
Níže jsem sepsal svou přípravu na hru pro případ, že byste si takovou hru chtěli zahrát také. Pokud byste se chtěli podívat na to jak jsme tvořili naše postavy pro Myší hlídku ve Fate, tak se mrkněte na tenhle blog (již neexistující, pozn. překl.). Také doporučuji abyste si přečetli alespoň první dva díly komiksu Myší hlídky (Podzim 1152 a Zima 1152) předtím, než se do téhle hry pustíte, protože obsahují nějaké důležité informace z pozadí světa. Snažil jsem se tento post psát se vším potřebným pozadím, ale bylo toho trochu moc, a komiks to stejně ukazuje mnohem lépe.
Je rok 1149 a zima je na spadnutí. Současná Matriarcha poslala hráče na kontrolu Ořechova, nového města na vzdálené hranici Myších teritorií. Město pomáhá většině Teritorií přečkat zimu jejich zásobováním ořechy černého ořešáku. Sněhové bouře mají nicméně letos dorazit brzy, což nejspíše ztíží sklizeň potřebného množství ořechů.
Při svém příchodu hráči projdou okolo zástupů sklízečů sbírajících a zpracovávajících lusky černého ořešáku. Postavy vědí, že Lukáš (Loukas) a Straš (Saxxon), dva další členové Stráže, tudy měli dříve projít v rámci své patroly, ale touto dobou už nejspíše budou zase pryč a Matriarcha se s nimi před jejich odchodem už údajně nestihla spojit. Měly by i vědět, že nejlepší osobou u které se dozvědět, kde budou nejužitečnější, je starosta.
Ořechov je město postavené uvnitř malého vřesoviště. Myši v něm mají systém kladkostrojů pro rozhrnutí vřesu pro případy, kdy jím potřebují protáhnout cokoliv většího, nicméně cokoliv myší velikosti dokáže vřesem procházet bez větších problémů.
Hráči dorazí okolo poledne a k vyšetření toho, co se ve městě děje, mají čas do soumraku.
Ořechov je město poblíž Pachové hranice; linie, podél které je rozprašována pachová směs odhánějící predátory. Město je známé pro sklizeň a vývoz ořechů černého ořešáku do Myších teritorií a bylo postaveno uvnitř hustého vřesového ostrova. Pokud chcete nějaké cool obrázky které Ořechov znázorní, podívejte se sem.
Aspekty: Hustý ostrov vřesu, Žije sklizní
Temný vřesovec je podzemní labirint, který lasičky obsadily a teď jej nazývají svým domovem. Šíří se zvěsti, že se lasičky pohybují hned za hranicí Myších teritorií, ale nikdo netuší, že se podkopaly pod Pachovou hranicí.
Aspekty: Temné bludiště tunelů, Pokryté kostmi obětí, Ukradený domov
Toto opuštěné bludiště křížících se tunelů je pro myši z Teritorií děsivým monumentem krutosti a chamtivosti. Většina Temného vřesovce nebyla vyhrabána samotnými lasičkami, ale je dobytými nebo dávno opuštěnými norami a domovy jiných zvýřat. Lasičky vyzdobily své nové domovy dlaždicemi a kožešinami svých pobitých nepřátel.
Lasiččí dlažba je známa svými opakujícími se motivy pospojovanými do skupin po šesti.
Místnost s kostmi lasiččích obětí. Lasičky věří, že díra ve stropě umožňuje duchům padlých odejít a prchnout do divočiny, takže se povznesou ke hvězdám, místo aby zůstaly uvězněné v labirintu, kde by je strašily.
Les v okolí Ořechova je plný velkých černých ořešáků , což jej činí více stinným, než je běžné. Hráči budou s lesem nejspíše interagovat hlavně okolo poslední sklizně.
Aspekty: Sněhová bouře!, Temný les
Moje skupina si s tímhle příběhem užila spoustu zábavy. Pár věcí jsem jim předložil trochu jinak, což myslím poslalo věci trochu odlišným směrem, ale nakonec to stejně fungovalo skvěle.
Hráčské postavy začaly vyšetřováním zmizení Myší hlídky. Vydaly se na vzdálený konec města a našli stopy jdoucí ke vchodu do Temného vřesovce. Věděli, že pokud půjdou dál, tak se nemusí zvládnout vrátit včas na poslední sklizeň a předpokládali, že Myší strážci jsou mrtví. Strávili proto nějaký čas barikádováním vchodu a pak se vrátili zpět chránit poslední sklizeň.
Při poslední sklizni začal padat sníh a Lord Pustošlap rychle udeřil se svou liškou a následovníky. Boj skončil tím, že bylo lišce ukázáno, že tohle nebude laciná žranice. I když nakonec zvládli zastavit Pustošlapův útok, tak je to zaměstnalo na tak dlouho aby lasička na druhé straně města pronikla do vřesu a podpálila ho.
Udělali byste v příběhu nějaké změny? Zkoušeli jste ten příběh hrát se svojí skupinou? Dejte mi vědět v komentářích!