sirien píše:
Takže pokud uděláš pokročilá povolání z oDrD v DnD tak tim dost možná hodně fanouškům oDrD DnDčko dost zatraktivníš.
Může být, proto jsem taky navrhnul, aby Log zkusil do projektu JaD nějak přispět, nebo jim toto alespoň ukázat.
sirien píše:
Přiznej se - že Ty neznáš Alnagovo (teda, Lawsovo) základní pojednání...
Paradoxně, já sám aktuálně v naší poslední kampani hraju už dlouho za bojovníka-taktika, který má poměrně ucházející charismu 12/+1, stejně tak jako moudrost. A sám jsem nikdy nebyl zastánce nízké charismy pro lepší zastrašování, ani nízké inteligence, jak tomu je ve starém DrD. Pokud bych hrál nějakého šermířského šviháka ve stylu Zoro mstitele nebo Tří mušketýrů, složil bych jej jako multipovolání vycházející z jedné, dvou úrovní bojovníka a následně bych přidal právě tuláka-šviháka nebo toho barda, abych měl něco i z jejich dalších schopností.
Čistokrevného bojovníka-šermíře si představuju jako někoho, jehož prioritní schopnosti jsou odvozeny hlavně od obratnosti, síly, nebo odolnosti či dokonce moudrosti, ale ne od charismy.
Charisma se může projevit klidně třeba v dovednostech (podobně jako má třeba taktik možnost volby dovednosti historie) - může mít navíc zdarma zdatnost v dovednostech typu přesvědčování, klamání apod (podobně jak Log navrhnul šermířův "Přirozený šarm"), ale pokud charisma šermíře přímo ovlivňuje záchranné hody, obranné číslo či počty nepřátel, připadá mi to nepraktické...
Což samozřejmě popisuju pouze svůj pocit, ostatním to může připadat stejně zajímavé, jako Tobě...