Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy. Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde ...
V Omeze nepoužívám čísla. Dobře, není to úplně přesné. Postup i Hrozba jsou vyjádřené číselným stupněm, stejně jako počítám hráče, úspěchy a komplikace. Nicméně vlastnosti, dovednosti a další schopnosti postav nejsou vyjádřené číslem, jak je v drtivé většině RPG obvyklé. Občas se hráči ptají, proč tam čísla nejsou, případně říkají, že by jim čísla dala lepší představu o postavě. Stručné v...
Protože jsou lidé, které zajímá náhled do vývoje Omegy, zakládám tento blog, ve kterém vysvětlím některé myšlenkové postupy, kterých jsem se při tvorbě pravidel držel. Začnu tím úplně základním, totiž proč jsem se do tvorby Omegy vůbec pustil. Je to celkem jednoduché. Ve skutečnosti nesnáším tvorbu nových věcí, když můžu vyjít z nějaké existující a vylepšit ji. Bohužel v roce 2007 jsem neměl...
Povídání o hrách na hrdiny a věcech s nimi spojených. Mnoho Countových otázek, které určitě napadly nejednoho hráče či Vypravěče. A na každou otázku se pokusí spolu s Jersonem najít uspokojivou odpověď. Stvořitelna na Anchoru Stvořitelna na Spotify Stvořitelna na Google podcasts Stvořitelna na Youtube Seznam dílů: Stvořitelna 1 - Setting (1. díl) na Anchoru, na Youtube Stvořitelna ...
Už dlouho mi na různých RPG systémech vadilo, když si hráči házeli na provedení nějaké akce nebo činnosti, ale výsledek byl omezený pouze na tuto činnost a nijak se nepřenášel do dalšího vývoje hry. Tedy, Vypravěč ho mohl přenést, ale neměl žádnou oporu v mechanikách. Těchto testů mohlo být mnoho v řadě, a jakkoliv jednotlivě dopadly, na vývoj příběhu a jeho konec nemusely mít žádný vliv. Vypra...
Od napsání mého posledního článku o multikampani uběhlo už deset let, takže je vhodná chvíle sepsat své nové poznatky a zkušenosti. Napřed nějaká čísla a definice. Termín Multikampaň používám pro označení hry, ve které hraje ve stejném světě a stejném globálním příběhu více než jedna herní skupina, případně i více než jeden Vypravěč. V posledních letech se objevil způsob hraní popisovaný jak...
Zdravím Kostku, dovolím si tu trochu self-proma a upozorním na svoji sérii článků o Historii RPG. První díl... Historie RPG 001: TSR a D&D aneb od hrstky wargamerů v garáži po multimilionový byznys (prehistorie–1979) ... už jsem tu posílal do nějaké diskuze o D&D, ale jelikož další díly už většinou o D&D nebudou, bude asi lepší založit si novou diskuzi.