Dračák podle staré školy

Pokud vás moje tlachání nezajímá nebo dokonce obtěžuje, snažně prosím, nepište mi to. Místo toho si v pravym horním rohu v záhlaví diskuse klikněte na zelenou RSS ikonku. Nový příspěvky z tohohle vlákna vám pak přestanou vyskakovat v novinkách.

Pravidla (pdf)
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).

Discord
Webové stránky

Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák
Napsal: York
3.8.2022 02:35 - York
Na webu přibyly generátory jmen, vzhledu a chování.

Na žádost hráčů na Gameconu jsem do sekce Ke stažení přidal link na stažení pdfka s deníkama předpřipravenejch postav pro Gamecon.
1.11.2022 00:13 - York
Na webu přibyla appka na házení kostkama.
15.4.2023 22:50 - York
Na youtube kanálu Gameconu se objevila moje přednáška Jak vzniká Dračák.
8.5.2023 03:21 - York
• Dokončil jsem první kompletní verzi pravidel.

• Zároveň jsem předělal sazbu na dvousloupcovou B5 a rozdělil text do dvou příruček.

Ukázalo se, že nestačí prostě zapnout sloupce, bylo potřeba udělat sazbu z větší části znova. Budu rád za připomínky, berte ale, prosím, v potaz, že to je pořád ještě živej text a tudíž zatím neřeším věci jako jednohláskový předložky na koncích řádků, jak přesně vycházej stránky a podobně.

Jako příjemnej vedlejší efekt mají teď pravidla míň než 300 stran!

Pravidla (pdf).
Bestiář (pdf).
8.5.2023 07:53 - Jerson
Tedy mít hod 1d6+x, a vedle toho hod xd6+y, kde x=1 pro každé d>4 (nebo tedy "hoďte x kostkami, vezměte ty, na kterých padlo 4 a víc, každou počítejte jako 1, přičtěte konstantu" je takhle na začátku tak prasácké pravidlo y že se mi to ani nechce číst dál. Kdyby to byla jediná mechanika, tak to možná se skřípěním zubů pochopím, ale jako jedna ze dvou, když druhá je klasická 1d6+x?
8.5.2023 08:59 - Jerson
Píše:
Ber v úvahu svůj náklad, zranění a další omezení. Pokud máš například zlomenou nohu, nedokážeš přeskočit propast. Neznamená to, že se přes ni nemůžeš dostat – jak jsme si řekli, všechno jde vždycky nějak překonat. Můžeš přes ni třeba položit prkno nebo postavit most, můžeš se zhoupnout na laně a podobně.


To jako vážně? Mám zlomenou nohu, takže nemůžu skákat, ale dobrý - a fungující - nápad je položit přes propast prkno, nebo postavit most? Co si představuješ pod pojmem "propast"? A jak se staví most, když má člověk zlomenou nohu? Přijde k propasti, navrší dřevo na jedné straně, bouchá do něj kladivem a postupně z toho roste most na druhou stranu?

Příklad rozhovoru píše:
‚Je nám líto, vstup do města je zakázán. Budete si muset najít nocleh jinde.‘“
Pavel: „Kdo to nařídil?“
Pán jeskyně: „Náš velitel, kapitán Bregund.“
Pavel: „Tomu ale neseme zprávu! Hele, tohle je jeho pečeť.“
Pán jeskyně: „Hmm, to je skutečně kapitánova pečeť. Zajímavý ale je, že na vzkazu pro kapitána je jeho pečeť a ne pečeť toho, kdo ho poslal.“
Pavel: „A  sakra, to jsem nějak nedomyslel.“
Pán jeskyně: „To asi Gorondar neřekl nahlas, nebo jo?“
Pavel: „Ne, to určitě ne. Promiň, vypadl jsem z role.“
Pán jeskyně: „V pohodě. Stráže každopádně tasí zbraně. Co děláte?“
Jana: „Počkejte, to je nedorozumění! Tímhle dopisem nás kapitán najal na jistou delikátní záležitost. A my mu teď jdeme říct, co jsme zjistili, a vyzvednout si odměnu.“
Pán jeskyně: „Jakou delikátní záležitost? Ne, počkej, to radši nechci vědět, do toho mi nic není. Otevřete bránu!“


Takže vojáci nejsou dost pitomí na to, aby jim nedošlo, že pečeť adresáta nemůže být na dopisu pro něj, ale rozhodl jsi, že jsou tak pitomí, aby si nepřečetli ani to, komu je dopis adresován, aby hráčům tahle lež neprošla?

Tohle není Dračák podle staré školy, ale Dračák podle Yorka. Čistě rozhodování DÚPJ (kromě boje). Vůbec nechápu, na co je potřeba 300 stran pravidel.

Jdu zkusit najít, zda tam máš popsáno, jak má PJ zohlednit všechny ty další vlivy na výsledek akce.
8.5.2023 09:16 - Jerson
Píše:
Rozhovory v Dračáku podle staré školy jsou nepředvídatelné a tvárné, výsledkem často bývá něco jiného, než jste původně zamýšleli. Ukáže se třeba, že dotyčný není takový zloduch, jak jste si mysleli, nebo naopak že se celou dobu přetvařoval a ve skutečnosti vás zradil.


To mají hráči velmi rádi, zejména ve hře s pravidly DÚPJ.
Doufám, že je můj sarkastický tón jasně patrný.
8.5.2023 11:38 - LokiB
No, musím říc, že mít vedle sebe 1k6 hody a nějakou pool mechaniku pro zranění a léčení je nezvyk.
Hráči Dračího Doupěte jsou zvyklí na různé zvláštní hody, ale pool k nim zrovna nepatří :)
Jakou má výhodu počítat třeba hoření v poolu? Menší rozptyl?

Ono celý soubojový systém je takový mix DrD přístupů a narativnějších systémů. Jednak zranění, druhak úspěchy. No není to moc pro začátečníky :)
8.5.2023 14:41 - York
LokiB píše:
Jakou má výhodu počítat třeba hoření v poolu? Menší rozptyl?


Hlavní výhoda kostek zranění je menší granularita, 1kz dává v průměru 0,5. Hodí se to zejména u kouzel. Zároveň to dává kouzlům trochu jinej feeling než zbraním a připomíná to kouzla v původním DrD, na který se taky házelo několika šestistěnkama.

Zranění z hoření se s kouzlama svezlo, protože je to podobnej efekt, ale menší rozptyl taky hraje roli. Buď by to musela bejt konstanta, nebo něco jako k6-2, což by dost často generovalo nulu.


LokiB píše:
Ono celý soubojový systém je takový mix DrD přístupů a narativnějších systémů. Jednak zranění, druhak úspěchy.


Kterej narativní systém máš na mysli? Úspěchy máš třeba i v Shadowrunu a to rozhodně narativní systém není.


LokiB píše:
No není to moc pro začátečníky :)


Většina skupin na conech a oneshotech to hodnotí jako "velmi jednoduchej souboják", takže toho, že by to nezvládli začátečníci, se nebojim.


Jerson píše:
A jak se staví most, když má člověk zlomenou nohu? Přijde k propasti, navrší dřevo na jedné straně, bouchá do něj kladivem a postupně z toho roste most na druhou stranu?


:D
8.5.2023 22:10 - York
• Hráči na Gameconu po mě chtěli shrnutí pravidel bez vysvětlování a bez příkladů. Nejsem si úplně jistej, že je to dobrej nápad, ale přáli si to, tak tady je:

Souhrn pravidel (pdf).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084264039993286 secREMOTE_IP: 18.208.203.36