sirien píše:
Lehká obtížnost je z mého pohledu absolutně k ničemu, proč házet tam kde takřka není šance na neúspěch?
Za normálních okolností. Někdy můžou být okolnosti proti tobě - např. dostaneš situační postihy za terén, viditelnost apod. Mně přijde lehká obtížnost poměrně v pořádku pořádku. Možná, kdyby šance byla lehoulince nižší...
sirien píše:
To, že průměrná trénovaná a nejlepší netrénovaná jsou v ní takřka shodné mi přijde divné.
A znáš takové ty týpky co se dvacet let učí šachové pozice, ale prostě nemají tu potřebnou inteligenci a kreativitu, tak jen opakují hry, které si pamatují vs. týpek, který vidí šachy poprvé v životě, ale prostě "jede". To mi přijde z tohoto soudku a na takové utkání bych se bál sázet. Tohle je pro mne více méně také v pohodě.
Píše:
Těžká obtížnost je totální šílenost. Možná, že autoři uvažovali, že na to bude hromada bonusů za equip a pomoc od ostatních ve skupině a za situaci...
Ano. Ale featem vyždímáš +3, vybavením obvykle +2, takže si pomůžeš maximálně o +5 (25%), a to obvykle jen k jednomu skillu (barské kejkle teď nepočítám). Schopnost přehazovat také zvyšuje pravděpodobnost (ne o moc), ale všechno se to týká obvykle jen nejlepší dovednosti.
Almi píše:
Ale napadá mne jedno - není pes zakopaný v tom, že tvůrci právě počítají s tím, že s čím dál vyšší úrovní se výrazně zvyšuje šance postavy na to, že bude mít nějaké odbornosti, vybavení či powers, které tohle dorovnají?
No... tady jsou IMO dvě možnosti. Buď tvůrci počítají s tím, že si všichni vezmou plošné bonusy (sice třeba ten můj nyní oblíbený Schwalb píše, jak jsou skillové featy slabé a nikdo si je nebere, ale budiž). Pokud by hráči měli plošné bonusy, posunulo by to ale i úspěšnost v lehké a střední obtížnosti (kde jsou buď vyšší nebo takové jaké mají být), takže podle mně se s trvalými bonusy nepočítá.
Pokud jde o situační ad-hoc bonusy. Ano, asi se čeká, že u těžké výzvy hráči plácají consumables, dávají si aid another atd. Ale zároveň si nemyslím, že tohle všechno propad pravděpodobnosti v základu o 30%. A i kdyby, tak to jen značí, že těžká obtížnost má být vzácná asi jako souboje se sólo monstry. Právě proto, že je tak těžká, měla by hra kolem ní být asi pamětihodná, fakt přimět hráče sáhnout si na dno sil a tak...
Almi píše:
Jinde je to asi hodně o tom, jaká je skladba hráčů a z toho vyplývající tlak na poměr oficiální hodnoty vs. zábavnost.
Jasně. Ale on je taky rozdíl mezi skillově namunchkinovaným Svenem a třeba Aiss (a ten může být u netrénovaných skillů docela slušný...)
Sethi píše:
Ale proč bych si měla chtít brát featy a powers a předměty, které nudně nějak připlácnou nějaké číslo, když si můžu vybrat něco, co dělá bling-bling?
Zrovna včera jsem o tom četl jednu úvahu. Tyhle "lazy věci" jsou fajn, když už ti přílišná komplexnost hry leze na nervy. Já jsem radši za věci, které můžu připlácnout a zapomenout, než za dva miliony srandiček. Ale to je hodně individuální preference.