Robin D. Laws se chystá vydat v polovině knížku
Hamlet's hit points (Hamletovy životy) v níž analyzuje na příkladu dramatu Hamlet, a filmů Casablanca a Dr. No vývoj příběh z hlediska rytmu a střídání vrcholů a pádů a to s ohledem na hráče. I mně to zní příšerně teoreticky, ale nechme se překvapit. Tady je krátká ukázka:
Hamlet hit points píše:
Příběhy nás přitahují, protože apelují na naše naděje a strachy. A toho dosahují tím, že se jejich momenty či chcete-li jejich "takty" organizují v sérii přípravy a rozuzlení. Pokud si tyto vzory příběhu uvědomíte, můžete zostřit jejich dopady na skupinově utvářené spontánní příběhy, které vyplývají z herních sezení.
Dva nejklíčovější prvky příběhu jsou takty napětí a takty dramatu. Oba angažují naše emoce, neboť nás pobízejí, abychom se báli o postavy s nimiž se ztotožňujeme a abychom cítili zprostředkovaný pocit vítězství, když postavy dosáhnout dobrých výsledků. Takty napětí se točí okolo fyzického nebezepčí a sledování vnějších cílů. Takty dramatu umisťují naše hrdiny do emocionálního konfliktu; jejich cíle jsou vnitřní. Procesní žánry (např. krimi) tíhnou téměř výhradně k taktům napětí. Psychologická dramata, jak už název napovídá, spoléhají téměř výhradně na takty dramatu.
Oba typy příběhu jsou podporovány informačními takty. Ty vytvářejí takty, které vzbuzují naděje a strachy tím, že nám sposkytují kontext nutný k tomu, aby nám záleželo na cílech hlavních hrdinů a abychom rozuměli tomu, jak jich budou dosahovat.
Podobně jako se dva primární typy taktů objevují v rytmu narace v podobě momentů vzestupu a pádu, vítězství a porážky, tyto tři informační takty tvoří svůj vlastní vzorec skrývání, škádlení a odhalení.
Takt otázky nabízí tajemství, které chceme rozkrýt. Pacient dr. House z tohoto týdne vykáže nevysvětlitelný nový symptom. Batman dumá nad tím, kde se skrývá Joker. Slečna Marpleová si všimne, že mladá dědička něco skrývá. Protože jsme tvorové sbírající informace, nezodpovězené otázky nás znejisťují. Tato frustrace je tamovým emocionálním sestupným taktem.
Takt odhalení poskytuje informace, orientuje nás a snižuej naši míru zmatení. Třináctka odhalí, že pacient žil v čistírně oděvů. Batman odhalí stopu atypické půdy na místě Jokerova posledního vraždění. Slečna Marpleová odhalí dopis naznačující vydírání. Odhalení obvykle znamená emocionální vzestup, ale jsou-li zjištěné novinky špatné pro nám sympatické postavy, může být naše uspokojení z toho, že víme překryto našimi obavami o ně.
Odhalení je uspokojivější, když zodpoví otázku, kterou už jsme si byli donuceni položit. Přemýšlejte o tom jako o vtipu, který se skládá z přípravné fáze a z pointy; a který je dobrým příkladem obrovské euforie, která se dostavuje během taktu napětí nebo dramatu, který následuje předchozí porážku.
Jestliže takt odhalení nepředchází otázka, mohou se odhalení zdát jako nudná expozice. Jako hromádky informací, které mohou být později užitečné, ale které nejsou nijak emocionálně označkované a rychle vyčerpávají naši pozornost. Tato prostá odhalení mohou být daleko dramatičtější, pokud je zakomponujete do dramatických scén.
Třetím tipem informačního taktu je takt "potrubí". Tento termín pochází ze scénáristické metafory, která srovnává akt ukrývání informací, které budou důležité později k instalaci rozvodů pod podlahu domu. Podloudně umísťuje informace, které se v daný okamžik zdají okrajeové nebo vztažené k něčemu jinému a jejichž význam bude odhalen později.
WotC se rozhodli neprodloužit svou
licenci na Star Wars.
Wizards of the Coast píše:
There have been several questions lately regarding the future of the Star Wars Miniatures and Roleplaying Game and until now I haven’t had definitive answers to give you. After a lengthy evaluation, Wizards of the Coast has decided not to renew the Star Wars license with Lucasfilm. We’ve had a long and fantastic run, but with the economic downturn, we have made the tough decision to discontinue our Star Wars lines.
The license officially ends in May this year, with WotC product available through August. In the meantime, we have awesome new products still coming your way. This week, we released The Dark Times minis and Galaxy of Intrigue RPG. We’ll have more coming with Masters of the Force minis in April, which will have some of your most favorite characters along with rare creatures from the Dejarik Holochess game that have never appeared in our game. We’ll also release The Unknown Regions RPG in April, which includes entirely new planets and mini-adventures for each world.
We are finishing the line with a bang so look for special programs at your local game store to stock up on favorite sets before they go into the vault. We will continue to support our Star Wars forums on the Wizards Community site so you can reach out and chat with us and other fans.
While I know the news is disappointing, we wanted to make this announcement as soon as possible and thank you for being such great fans. It’s been a fantastic ride with the Star Wars community and working with Lucasfilm. We hope you enjoy the next several months of great products. You never know when we may circle back again!
Greg Yahn
Director of Marketing, Wizards of the Coast
4E Modern (alias
Gamma World). Podle Amazonu se WotC chystá vydat zajímavě nazvanou příručku
D&D Gamma World Roleplaying Game: A D&D Genre Setting. Detailů je známo velmi málo (152 stran, vydání říjen 2010). Gamma World je postapokalyptický svět vydávaný TSR koncem 70. let, který hodně vycházel z tehdejšího D&D. Je to také potenciální možnost představit pravidla pro hraní D&D ve výrazně odlišném settingu, neboť Gamma World je představitelem science fantasy. Základní set obsahuje 80 kartiček (40 technologických a 40 mutací). Rozšířený s novými mutacemi a technologiem budou následovat... (Jinými slovy Magic efekt)
V posledních lednových dnech proběhla D
nD Experience (seminář novinek v DnD). Tady jsou dva asi nejzajímavější body:
- Monster Manual 3 by měl mít trochu jiný formát než dosud. Na základě feedbacku, že je v něm mámlo příběhu, námětů a popisů bude toto dodáno.
- Série Essentials - pro začínající hráče - "Red Box" - sólová zkušenost usnadňující definovat postavu, dále v září Player's Essentials - pokrývající povolání bojovníka, kněze, čaroděje, tuláka a hraničáře - nové buildy (a nový materiál oproti PHB). Dále Rules Compendium (přehled pravidel včetně errata) a Dungeon Masters Kit - jak začít hru jako DM - krabice s rules compendiem, tokeny nestvůr, dobrodružstvími, battle-mapami atd. Obecně budoe spousta Essentials produktů a málo klasických "core produktů. WTF?
Taky se nebude konat žádný DMG3. WTF?!?