Přemýšlím nad tím, kdo by mohli být hrdinové těchto dobrodružství. Jací jsou? Co je spojuje? Co je žene?
Je jasné, že taková otázka přísluší víc jejich hráčům než mně, ale pokud má Vypravěč s příběhem nějaký záměr, měl svým hráčům říct, jaká má očekávání. Nabídnout motivy, které pomohou propojit dobrodružství a charaktery. Zatím mám jen několik počátečních nápadů:
- Pamětník. Někdo dlouhověký (např. eladrin) může snadno ještě pamatovat chvíle, kdy Nerath padl. Možná v tom má dokonce svůj podíl a hledá způsob jak to napravit. Možná se mu jen po starých časech stýská.
- Dědic. Zvláštní mateřské znaménko. Rodový meč. Takové a další věci mohou postavy předurčovat k roli někoho, kdo se pro tohle dobrodružství doslova narodil.
- Nehynoucí plamen. V jednom z mála článků, které popisují Nerath, se mimo jiné dozvíte, že existují lidé usilující o obnovu Nerathu. Někteří z nich, ztotožnění se symbolem dávného Impéria sami sebe a svou volně propojenou organizaci nazývají Nehynoucí plamen. A někteří ještě fanatičtější možná uctívají prvního císaře a jsou příslušníky Magrothova kultu.
- Pro další může být poslání formou výdělku, pokud jsou to profesionální žoldáci. Pro jiné forma bohy vnuknutého poslání, jsou-li oddaní věřící. Pro nenapravitelného zločince to může být poslední šance na záchranu života. Pro zvědavého poutníka z Astrálního moře třeba jen napínavé dobrodružství.
Aby postavy dostaly nějaké obrysy, očekávám od hráčů, že vytvoří nějakou stručnou charakteristiku, a to použitím například
této metody. Každý hráč by měl u své postavy zvážit a se mnou jakožto Vypravěčem prodiskutovat možný realistický cíl, kterého s ní chce dosáhnout. Měla by ale i mít nějaké moto nebo obvyklý modus operandi, mít nějakou slabinu či temné tajemství.
Z toho více mechanického pojetí si představuji, že hráči začnou své putování na první úrovni a během deseti herních dobrodružství doputují na úroveň desátou. Každá z postav bude moci mít „background feat“ a „téma“, pokud si nějaké vybere.
Protože bych se rád vyvaroval některých nešvarů způsobených magickými předměty a povinnými odbornostmi, použiji alternované pravidlo z DMG. Postavy dostávají vrozený bonus +1 k hodům na útok a na zranění na 2., 5. a 8. úrovni. Postavy dostávají plošný bonus k AC, reflexům, výdrži a vůli na 3., 6. a 9. úrovni. Zároveň ale není možné si brát featy, které plošně zvyšují tyto hodnoty typy „XY Expertise; XY Defenses; Superior XY a další.
Postavy mohou nacházet magické předměty, ale ty nebudou poskytovat žádné plošné bonusy tohoto typu. Plošné bonusy z magických předmětů a featů jsou již zahrnuty ve vrozených bonusech.