jira
23.5.2011 13:43
Battletech
bude se hrat klasicka doba ta vyhovuje vsem

Máte zájem o sérii článků/videí o BattleTechu (deskové hře)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Anokladné body11
Nekladné body1
31.8.2021 23:49 - Tronar
Colombo: no asi mas slabe CPU. I u mne jede CPU na vyssi zatizeni a GPU se flaka. Kamaradovi to na high detaily ve FullHD jede plynule na integrovane Vega 8.
(mas nainstalovane posledni ovladace podporujici tve GPU?)
1.9.2021 00:03 - Colombo
Píše:
Colombo: no asi mas slabe CPU. I u mne jede CPU na vyssi zatizeni a GPU se flaka.

PC je pár roků staré, ale slabé CPU není.

Pokud se GPU fláká a CPU jede na max, tak je hra dost neoptimalizovaná, protože se tam toho zas tak moc neděje (je to TBS, srovnej EU4 nebo Stellaris, kde ti jede full-blown animace světa).

Píše:
(mas nainstalovane posledni ovladace podporujici tve GPU?)

Jo, to se na Linuxech děje tak nějak automaticky.
1.9.2021 00:22 - ShadoWWW
Já mám CPU i5-7500 3.40 GHz, 32 GB RAM DDR4, GPU stařičké GeForce GTX 460.
1.9.2021 01:06 - Tronar
Píše:
Pokud se GPU fláká a CPU jede na max, tak je hra dost neoptimalizovaná

Tohle az tak pravda neni. Hry mohou byt od CPU-bound po GPU-bound.
Vykon GPU je spise dulezity pro textury a rozliseni.
Strategie jsou obecne citlive na vykon CPU nikoliv GPU, nebo-li GPU nejsou u strategii bottleneckem - coz plati pro EU4 i Stellaris, ne?
Proto je treba u TBS casto benchmarkem delka tahu protivnika a nikoliv FPS.
IIRC ingame fyzika/AI se porad pocita spise pres CPU nez GPU. (velmi zjednodusuji a ignoruji PhysX a tensor cores (NVIDIA) a raytracing)
A pokud jsi zrovna na mape kde snezi, prsi nebo litaji spory houbicek, tak to na zatezi CPU poznas.

Píše:
PC je pár roků staré, ale slabé CPU není.

u her je stale dulezity jednovlaknovy vykon, coz treba AMD CPU pred ryzenem mely opravdu mizerny.


S hranim na Linuxu zkusenosti nemam.


PS: U strategii take dava smysl mit limitovane FPS (dle moznosti monitoru), takze pak opet GPU spise lelkuje,

PS2: Battletech jsem poprve hral az na podzim 2019, takze nemohu posoudit stav hry po vydani.
1.9.2021 01:49 - Colombo
Píše:
Tohle az tak pravda neni. Hry mohou byt od CPU-bound po GPU-bound.

Obecně to pravda není, to máš pravdu, ale já mluvil konkrétně. Ostatně, EU4 a Stellaris sem zmínil sám.

> Strategie jsou obecne citlive na vykon CPU nikoliv GPU, nebo-li GPU nejsou u strategii bottleneckem - coz plati pro EU4 i Stellaris, ne?

To hodně záleží jaká je to strategie.

Většina RTS a TBS nedělá nějaké složité výpočty, ty se dějí většinou jen v momentě, kdy hra dělá nějakou simulaci, jako je SimCity, Stellaris atp., a množství simulovaných agentů se zvyšuje.

> Proto je treba u TBS casto benchmarkem delka tahu protivnika a nikoliv FPS.

To opět záleží. Hromada debilně optimalizovaných TBS ti zhuntuje oboje. Navíc počet FPS není problém. Jsou hry, které se ti snaží vykreslit i stovky FPS, protože vykreslování FPS je odvislé od nějakého jednoduchého výpočtu, kterých CPU vypočítá stovky tisíc za sekundu. Tohle je typické pro špatně napsané Unity hry, které ti nejvíce zhuntují počítač tím, že najedeš do menu, které vlastně nic nedělá. Právě Battletech nebo Northgard tenhle problém měli. Aktivovat vsync je jediná záchrana.

Civ5 a mám pocit i 6 měla problém, že vykreslovala pohyb AI jednotek, na které si neviděl. Vypnutí animovaných tahů, například animace letadel, tak paradoxně nejvíce zkrátila tah. A celkem všichni se shodnou na tom, že Civ5 AI či hra samotná nemají nějaké super náročné výpočty. Matně si pamatuju, že daný problém je daný tím, jak hra operuje s databázemi. Což byl myslím problém už i Civ4.

Nebo je tu ten GTA5: online a mod loading nebo online přihlášení, který trval několik minut.
Jeden uživatel dekompiloval kód a zjistil, že je to dané opět debilním čtením a manipulací s databází. Fixnul kód a zkrátil ten čas na pár sekund: https://www.polygon.com/2021/3/16/22334214/gta-online-loading-times-t0st-update-bug-bounty
1.9.2021 04:35 - Tronar
Píše:
Ostatně, EU4 a Stellaris sem zmínil sám.

Proto jsem o nich psal.
Píše:
Většina RTS a TBS nedělá nějaké složité výpočty, ty se dějí většinou jen v momentě, kdy hra dělá nějakou simulaci, jako je SimCity, Stellaris atp., a množství simulovaných agentů se zvyšuje.

Ano, proto jsou strategie citlive na vykon CPU nikoliv GPU.
Ashes of the Singularity ma treba dobre zvladnutou paralelizaci, ale vypocty stejne dela CPU nikoliv GPU.

Ad zbytek: Debilne napsany kod najdes skoro vsude.

Ad manipulace s databazi: Battletech se zpomaluje pokud mas v inventari (skladech) mnoho polozek a/nebo velke mnozstvi save pozic.
Z vlastniho hrani jsem si toho vsiml az po 3 mesicich, co se tyce polozek ve skladech, a asi kolem cca 100 save pozic. No big deal. Takze asi nejake zlepseni hry po vydani probehlo.
1.9.2021 08:46 - TOUGH GUY
ShadoWWW píše:
Tak koukám, že když jsem se rozhodl teď po pětadvaceti letech vrátit k Battletechu, nemohl jsem si vybrat horší načasování...


Já bych to bral přesně naopak – jasně, zpoždění je otrava, ale ta skutečnost, že se BT rozjíždí na vyšší otáčky, že má nové figurky, že vychází nové produkty a ta hra i na místní poměry celkem žije, z toho podle mě dělá právě dobré načasování. Nebo minimálně ne špatné.

Protože před pár lety bys figurky přinejmenším u nás sháněl podobně blbě, jenže z toho důvodu, že prostě nebyly, ne protože by o ně byl zájem a poptávku nestíhala nabídka jako teď (což je věc, kterou vyřeší čas). A když už byly, tak to byly ty v dost retro designu, který chce... hmm... specifický vkus, hehe.

A i těch lidí, co se o BT u nás zajímají, by byl jen zlomek. S věcma jako WH40k se to samozřejmě nedá srovnat, ale už před koronou se převážně v Praze rozjela kampaň asi s tuctem lidí, bylo několik turnajů do roka, a dokonce teď pár týdnů nazpátek už zase byl další.

Fakt je podle mě skvělej čas na BT naskočit nebo se k němu vrátit. Navíc oproti jiným figurkovým věcem je ta investice naprosto minimální. Tady je kdyžtak česko-slovenská komunitní skupina na FB. Včetně přeložených pravidel a dalších doplňků.
1.9.2021 09:03 - ShadoWWW
TOUGH GUY: Máš recht.
1.9.2021 10:12 - Lethrendis
Btw počítačový Battletech považuju za naprosto skvělou strategii. Plynulost hry a načítání mi přišla ve srovnání s konkurencí naprosto průměrná.

Jinak kdo má rád mechy (fakt se mi ježí chlupy z těch českých OBRů, byť je to asi překlad dobrý), výborná hra je i MW5, zejména s módy.
1.9.2021 14:13 - ShadoWWW
Ty nový plastový figurky mají fakt suprový detaily.
1.9.2021 19:47 - GOLEM
Tak ony nebyly špatný ani ty cínový. Mám doma dokonce ještě tu limitku total Warfare kterých bylo jen 1000ks
1.9.2021 19:58 - ShadoWWW
Kovové OBRy se dají objednat i z IronWind metals, kteří se na ně specializují. Ale chtělo by to vzít ve větším množství, aby se to vyplatilo s poštovným.
1.9.2021 20:14 - TOUGH GUY
Oldschool kovove mechy z IWM ma kdyztak Ral Partha Europe. Dokonce jestli tam neni nejake ofiko spojeni, ale to bych kecal. Tipuju, ze i s brexitem to bude z Britanie dostupnejsi nez z Ameriky. A jako detaily maji, ale jsou to holt ty stare sculpty, no. Ne kazdemu vyhovuji a nekdy jsou az legracni. Ale ja je mam rad.
3.9.2021 08:59 - crystoball
Jo Battletech je krásná věc.Hlavně ten lore je mazec. Jinak co se Miniatur týče ty noví jsou naprosto boží ještě bych potřeboval někdy koupit jednu krabici Klaňáků navíc. I když je fakt,že dobře se to dá hrát i ze Standes nebo nejhůř žetonama jednotek. Na netu se dají sehnat i Japonský verze Mechů jako standes a vypadají pěkně. Ad.PC Battletech já su teda docela zklamanej,jako souboje,grafika,příběh ok,ale proč to není kompletní BT když už.Nevím proč tam musí cpát "jen" Mechy když do boje se kolikrát zapojují i jiné typy jednotek pěchota a vozidla atd. Zajímavej by byl i souboj ve vesmíru z loděma. Jako za mě než hrát tohle,tak to už si radši dám fanouškovskej MegaMek což je kopie deskovýho BT snad +- 1:1 z pohledem z hora. A vše je k dispozici zvolíte rok ve kterým chcete hrát,mapu,denní dobu,počasí atd. Buď proti AI nebo proti hráčům. Pěkně Mechy,Vozidla pezemní i vzdušná,Pěchota,Proto Armory atd.Kdyby měl nekdo zájem přihazuji link: https://megamek.org
3.9.2021 11:39 - ShadoWWW
Jediná vada na kráse těch nových figurek je, že nejsou nijak označené. Ty staré z 3. edice měly na stojanu vyrytý kód OBRa, a tak šly snadno identifikovat i pro neznalé.
3.9.2021 12:10 - snekoun
Zdar, jeden zvídavý dotaz. Battletech jsem hrál ten český co kdysi vyšel ... pak už nic. Ale zaujalo mě, že figurky robotů dělá i firma Reaper Miniatures. Mají to pod značkou CAV Mechs. To je taky kompatibilní? Nebo je to úplně jiná hra?
3.9.2021 12:28 - ShadoWWW
Oficiálnní Battletech figurky nedělají, tak jako je oficiálně dělají třeba pro Pathfinder. Figurky OBRů, co dělají, jsou malilinko větší než ty od Catalyst Game Labs, ale používat se dají. (Na hex mapy se vejdou.)

Pokud chceš ofiko figurky od Catalyst Game Labs, tak je najdeš v:

  • Battletech Beginner Box: 2 figurky
  • Game of Armored Combat: 8 figurek
  • Clan Invasion Box: 5 figurek
  • ForcePacky (typu Clan Command Star nebo Legendary MechWarriors Pack): 5 figurek
  • Salvage Boxy (to jsou ty s otazníkem, kdy nevíš, jaké OBRy kupuješ): 2 figurky
3.9.2021 12:55 - snekoun
ShadoWWW píše:
super díky za vyčerpávající odpověď. Zatím to nehodlám hrát, jen mě to zajímalo, protože jsem to dříve hrál a občas nakupuji figurky od Reaper, tak mě napadlo, že pokud bych viděl někde nějakou výprodej ...tak bych si do šuplíku něco koupil.
3.9.2021 13:57 - TOUGH GUY
Když už tu zaznělo české vydání BT, tak se nabízí poznámka, že od Altarem přeložených pravidel se prakticky skoro nic nezměnilo. Pro nějaké obyč hraní s falangou OBRů na každé straně se reálně liší snad jen jediné pravidlo o částečném krytu. A celkově těch změn je absolutní minimum, ty herní základy a mechanismy jsou naprosto stejné.
3.9.2021 15:16 - ShadoWWW
To je pravda. Mně se líbí, jak přidali ty mnemotechnické pomůcky jako barvy a čísla kostek pohybu nebo G.A.T.O.R., respektive česky S.Ú.C.I.D. (čti slovensky: súcit :-D).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.055385112762451 secREMOTE_IP: 3.235.227.36