jira
23.5.2011 13:43
Battletech
bude se hrat klasicka doba ta vyhovuje vsem

Máte zájem o sérii článků/videí o BattleTechu (deskové hře)?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Anokladné body11
Nekladné body1
8.7.2011 23:37 - Vojtěch
Za to, co vyhazuješ, to myslím nestojí. Jediné, co by se vyplatilo asi měnit by mohl být AC/20 nebo AC/10 s nějakými záložními zbraněmi. Gaussovka je teď zajímavá kvůli nízkému teplu, co produkuje, protože není po ruce dostatek dvojitých chladičů.
9.7.2011 06:12 - tony
Mno tady jde o demonstraxci toho že je jedno co budou dělat,protože postava která se na to bude specializovat stejně bude prasit.
Takže bud je tam nedávat vůbec nebo je nechat jelikož stejně nevymyslí jak to kompenzovat.Ta hra je stará jako já a ani lidi kteří za to byli placeni nic nevymysleli,pochybuju že bychom to trumfli.
9.7.2011 06:23 - tony
Dvojité chladiče jsou prima ale i bez nich se dokážu obejít,stejně jako bez gausovky.Jinak v poměru dmg/váha je gausovka srovnatelná s těmi dvěma ppc a chladiči.Jedinej rozdíl mezi nima je ten že ppc nemají munici a gauska má větší dostřel.Což se navzájem pěkně doplnujě.
(myšleno na 80t mecha co máme)
nyní má gausska 17tun a potřebuje minimálně tunu munice tj 18tun
2*PPC mají 14 tun a potřebují navíc 7tun v chladičích tj 21 tun
ten rozdíl jsou tři tuny které srovnám dalšími třema tunama munice
potom to bude 0 tepla/15 dmg /na 24 kol a velmi dlouhej dostřel
Versus 0 tepla/20 dmg/ na libovolně dlouho/ na běžně dlouhý dostřel

takže jediné o co jde je na co je dimensovaný mech ve kterém jsme a na co je dělaná postava
9.7.2011 10:09 - Vojtěch
Ono ani normálně to není taková sláva...

Gauss Rifle (19 t) - 0,789 DMG / t (počítáno s 2 t munice (méně jak 10 ran je fakt málo na dalekonosnou zbraň) a 1 chladičem)
Gauss Rifle (18 t) - 0,833 DMG / t (bez chladiče, tedy když máš volnou kapacitu z reaktoru)

2 PPC (34 t) - 0,588 DMG / t (počítáno 20 chladičů)
2 PPC (24 t) - 0,833 DMG / t (10 chladičů, zbytek jde z reaktoru, případně s 10 dvojitými chladiči)
2 PPC (19 t) - 1,053 DMG / t (5 dvojitých chladičů, standard v reaktoru)
2 PPC (14 t) - 1,429 DMG / t (při kompletní přestavbě na dvojité chlazení další tonáž jaksi netřeba)

Pro srovnání ostatní harampádí:
PPC (17 t) - 0,588 DMG / t (10 chladičů)
PPC (12 t) - 0,833 DMG / t (5 dvojitých chladičů)
PPC (7 t) - 1,429 DMG / t (chladiče v reaktoru)

ER PPC (22 t) - 0,454 DMG / t (15 chladičů)
ER PPC (15 t) - 0,667 DMG / t (8 dvojitých chladičů)
ER PPC (12 t) - 0,833 DMG / t (5 chladičů, zbytek v reaktoru)
ER PPC (7 t) - 1,429 DMG / t (plné dvojité chlazení)

Large Laser (13 t) - 0,615 DMG / t (8 chladičů)
Large Laser (9 t) - 0,889 DMG / t (4 dvojité chladiče)
Large Laser (5 t) - 1,600 DMG / t (chladiče v reaktoru)

ER Large Laser (17 t) - 0,470 DMG / t (12 chladičů)
ER Large Laser (11 t) - 0,727 DMG / t (6 dvojitých chladičů)
ER Large Laser (7 t) - 1,143 DMG / t (2 chladiče, zbytek v reaktoru)
ER Large Laser (5 t) - 1,600 DMG / t (plné dvojité chlazení)

LRM-20 (18 t) - 0,667* DMG / t (6 chladičů, 2 t munice)
LRM-20 (15 t) - 0,800* DMG / t (3 dvojité chladiče, 2 t munice)
LRM-20 (12 t) - 1,000* DMG / t (chladiče v reaktoru, 2 t munice)

LRM-20 + Artemis IV (19 t) - 0,842* DMG / t (6 chladičů, 2 t munice)
LRM-20 + Artemis IV (16 t) - 1,000* DMG / t (3 dvojité chladiče, 2 t munice)
LRM-20 + Artemis IV (13 t) - 1,231* DMG / t (chladiče v reaktoru, 2 t munice)

AC/5 (10 t) - 0,500 DMG / t (1 chladič, 1 t munice)
AC/5 (9 t) - 0,556 DMG / t (chladiče v reaktoru, 1 t munice)

AC/10 (18 t) - 0,556 DMG / t (3 chladiče, 2 t munice)
AC/10 (15 t) - 0,667 DMG / t (chladiče v reaktoru, 2 t munice)

UAC/5 (12 t) - 0,625** DMG / t (2 chladiče, 1 t munice)
UAC/5 (10 t) - 0,750** DMG / t (chladiče v reaktoru, 1 t munice)

UAC/10 (23 t) - 0,652** DMG / t (8 chladičů, 2 t munice)
UAC/10 (19 t) - 0,789** DMG / t (4 dvojité chladiče, 2 t munice)
UAC/10 (15 t) - 1,000** DMG / t (chladiče v reaktoru, 2 t munice)

*DMG bráno jako při prům. hodu 7 na 2d6 v tabulce počtu zásahů
**DMG počítáno jako 1,5 násobek základu se standardními pravidly by UAC byl brán jako SRM-2 v tabulce zásahu raket.

Kanóny to jako obvykle projíždějí v poměru váha/výkon, ale těm to kompenzuje zpravidla možnost prakticky nonstop pálit zatímco na energetické zbraně musí člověk přece jen dávat bacha a také to, že na tancích žádé teplo neprodukují, zatímco energetické zbraně se tam musí potýkat s obyčejnými chladiči a často i absencí reaktoru (tedy žádých prvních 10 zdarma - z toho benefitují třeba naše Manticory, které fůzní reaktor mají, srovnej si to se stejně těžkým Bulldogem), protože tanky dvojité mít nesmí. Důstojnější soupeř jsou ultra AC, které ale nejsou po ruce.
9.7.2011 13:57 - jira
hra je sice stara jako ty ale ma milion pravidel tak pokud se ti neco na tehle pravidlech nezamlouva tak to napis a muzem s tim neco udelat
9.7.2011 17:58 - tony
Speciálně gaussovky řešíme od začátku
9.7.2011 18:52 - Fibriso
pro mne gausovky OK, ale prostě těch 17 tun, když má na dvě, klidně dvě když je unese (17+17 + 2t munice na 10 výstřelů 36 tun? tak maximálně výhodné pro mecha 90T a více) a běda když vybouchne, kolik že má kritiků?
9.7.2011 21:41 - tony
No A?
Tady se jedná o princip ne o to jakýho máme mecha nebo kolik jich do toho mecha chci dát.
NPC jsou natolik všeobecní že nemají žádné nebo téměř žádné zaměřenéí nebo specializace.
Narozdíl od postav.
Pokud si udělám mech a k němu i postavu(klidně možné dělat i obráceně)
Je naprosto jedno jakou zbraň si zvolím protože s ní budu brutální prase.
Proto je nesmysl řešit kolik se má přidat zbraním na váze a na kritiklech
protože až se klukům bude zdát že jsme vážně brutální s er ppc tak přidají váhu i k nim a nakonec i kulomet bude vážit 11 tun a mít 17 kritiklů abychom je nechtěli.
9.7.2011 21:44 - Vojtěch
[captain obvious]Tak ono se nedá tvrdit, že by gaussovky byly kdo ví jak výhodné ani s 15 t ve více jak jednom kusu pro váhy pod 80 t (zvlášť když není po ruce XL reaktor). Tohle není o jednom kvéru, ale o kombinaci zbraní a chladičů. Daleko lepších výsledků se dá dosahovat vytížením v reaktoru zastavěných chladičů, při čemž se gaussovka přidá díky tomu, že moc netopí. Ještě lepší je pak když na stejné chladiče nalepíš víc zbraní pospojovaných do skupin podle dostřelu na který je chceš používat. Tak nějak si nalinkovat budoucí použití s přehřátím nakolik myslíš že sneseš. Méně tun na chlazení více DMG / t. Pak najednou začínají být zajímavější zbraně s nižší produkcí tepla které se dají ad-hoc přilepit k běžné dávce zbraní, nebo zaměnit.[/captain obvious]

P.S. nejbrutálnější jsme IMO s pancířem. Zbytek střelba na maximální úrovni lvl 3 je jako by pilot měl střelbu 2, což není TAK neobvyklé, ale výdrž máme fakt jak hovado steroidované :)
9.7.2011 23:01 - Hunter
Jenom k te pekne prehledove tabulce od Vojty dodavam, ze nema zapocitan vliv dvojiteho vystrelu, ktery, protoze je zasek pro dva vystrely na 7 - tj. 58% navyseni damage zbrani. Sice to v zasade stoji vic munice, tj. rekneme realne navyseni je "jen" kolem 40-50%, ale i tak to znamena, ze se balisticke zbrane efektem nasledne srovnaji s ostatnimi.

Tj. gausovka pak vychazi s vykonem na cca 1,25 za tunu, pokud nedoplnujeme chladice. To pro porvnani s PPC, ktere ma moznost cerpat sice drazsi technologii, ale teoreticky stejne drahou jako rozdil mezi cenou gausky a PPC je cca 1,035. K tomuhle uzasnemu pocitani je ale treba pripocist efekt odpoctu vahy. Zatimco ja si muzu jako 80t tezky mech odecist az 4 tuny z celkove vahy zbrane, pokud ji dam do ruky (a ty 4t jsou rovny, nebo mene nez 1/2 vahy zbrane), tak ta gauska se skoro nikdy do tehle limitu cela nevejde - tj. celkova palebna sila mecha je mensi...

Coz mi pripomina, ze jsem se prave mrknul na naseho mecha, Tondo a je spatne :-) Vaha zbrani ma byt 13 tun, ne 10,5 tuny... Tak jenom abys s tim pocital. Ted je stejne budeme predelavat, ale jenom pro priste :-)
9.7.2011 23:03 - Hunter
Ad Liao - v nasem upravenem svete sice Liao dostal znacne uzemne na zadek, ale oproti jinym narodum ma sve specificke vyhody. Abych z nej udelal smysluplny stat, Liao je hlavne obchodnickym statem - na jeho uzemi jsou hlavni centraly vetsiny nejvetsich a ostatnich velkych mezihvezdnych firem, stejne jako je fakt, ze Liao ma stale nejvetsi flotilu mezihvezdnych obchodnich lodi. Ty sice dostaly dost na frak, kdyz se je pokusil nekolikrat pouzit jako pomocne valecne lode, ale v zasade jich stale ma nejvic. Diky tomu Liao vse musi vest spise diplomaticky a pomoci spionaze, intrik, potazmo ekonomickych natlaku, nezli pomoci sily mechu, ci pravidelnych jednotek, ve kterych opravdu zaostava...

To jen tak pro predstavu, kde si Liao momentalne stoji :-)
9.7.2011 23:32 - Vojtěch
Moje tabulka pracuje toliko s základními pravidly bez vašich úprav. Nebere také v potaz rozdíly v dostřelech a miliónpět dalších věcí. Gaussovky měli specificky zakázáno střílet dvojitě, proto tam neleze takové hrůza damage. Dvojité výstřely u děl se pak nebraly jako dva jednotlivé útoky (to bych počítal dmg u AC/10 jako 20, ne 15 jako u UAC/10). V pravidlech se totiž berou jako výstřel z SRM-2 a tedy pokud se trefím tak zasáhnu jedním projektilem a házím, jestli trefím i druhým, který trefí zhruba v polovině případů. Na druhou stranu se u UAC zasekávají jen při hodu 2 na útok (nehází se separátně) a u standardních AC při hodu 4.
11.7.2011 13:20 - Hunter
Jirko, tak bych si nechal predelat mecha na ty dvojchladice. Taky bych rad sehnal protiraketovy system - laserovy a to rovnou dva kusy... Na vyjednavani skrze kontakty mam 3 (tj. dva skill +1 hod) - najdou se? :-) Jinak tedy beru, ze predelat mecha je za pul mega na ty chladice, takze potrebuju uz jen cenu za ty laserove AMS...
Pro ostatni - po prepoctu pouziju jen 5 chladicu, tj. jsem vyhazel 10 normalnich a nacpal tam lepsi. Odlehcena vaha zaplatila chybu ve vypoctu vahy zbrani (3 tuny a 2 tuny jsou ty dva laser AMS)...
11.7.2011 20:22 - Jarik
OK. Zneuziji Vaseho blogu na domlouvani her.
Existuje nejaka web-forma BT? v hexove forme? zadne Mechwarior-mercenary, apod.
Urcite to sledujete vic jak ja :)

Proste stary dobry battletech, co byl jako deskova hra :D

To co si tu domlouvate mi lehce pripomina jednu vec co jsem hraval jako kombinaci Battletechu a GURPS :D

btw: dekuji za odpoved :D
11.7.2011 21:31 - Vojtěch
25.7.2011 08:32 - jira
cago vsem co tenhle vykend nedame battletech?
25.7.2011 08:51 - Vojtěch
Já bych mohl
25.7.2011 10:18 - tony
tak to já...bych taky moch :)
25.7.2011 10:53 - Hunter
Ja leda v sobotu, v nedeli bude SW :-) Ale jinak jsem jisty na 75%, tech 25% je, kdyz by se mi uracila kamaradka venovat trochu sveho casu ;-)
25.7.2011 23:25 - jira
ok tak v sobotu battletech tondo ses v praci nebo ne

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090764045715332 secREMOTE_IP: 34.204.3.195