Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry:
Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Urban fantasy Western
Systémy:
AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D 5e D20 systém Fate GUMSHOE Jiné RPG Shadowrun Univerzální White Wolf hry
Různé:
Dotazy Inspirace Kontroverze Materiály ke stažení Novinky Polemika Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Světy:
Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Určení:
jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • Poklady, peníze a finance v RPG

    Předmluva Poklady v RPG jsou plné truhel zlatých mincí a šperků a drahokamů nevýslovné hodnoty. RPG jsou plné i peněz a ceníků, trpasličích bank a šperků http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/poklady-penize-a-finance-v-rpg.html
  • Koně a jezdectví v RPG

    Předmluva Tento článek vznikl z dávné diskuse v reakci na zjištění, že mnoho, dost možná velká většina hráčů fantasy RPG nejenže sama nejezdí, http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/kone-a-jezdectvi-v-rpg.html
  • RPG seminárka - systémy a streamy

    Slidy jsou v angličtině, ale měly by být snadno pochopitelné i pro neangličtináře. Stáhnout průzkum Přehled témat/otázek: Rozsah kampaní VS frekvence http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/rpg-seminarka-systemy-a-streamy.html
  • Historie DnD licencí

    Předmluva Tento článek mluví o historii DnD licencí a licencování, ale fakticky jde o historii právě jedné licence - OGL, "Open Game License verze 1.0a", http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/historie-dnd-licenci.html
  • Zabijte své cliffhangery

    Zabij své cliffhangery Originál, srpen 2016 Kickstarter na Neviditelné Slunce mě dovedl k hlubšímu zamyšlení nad tím jak vést hru ve světě nejistých http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/zabijte-sve-cliffhangery.html
  • RPG Scénáristika 22: Šroubky a součástky

    O čem vlastně už byla řeč Přišel čas věnovat chvíli pozornosti tématu, které se ve Scénáristice snažím pokud možno spíše obcházet a moc do něj nezabíhat: http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-22-sroubky-a-soucastky.html
  • Na systému záleží. Jak (moc)?

    Na systému záleží Jak nebezpečné jsou boje, jak moc má smysl dělat něco jiného, než jen útočit, jaké jsou šance na úspěch akce nebo manévru, jaký je http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/na-systemu-zalezi-jak-moc.html
  • Titulky k D&D: Lessons from a Media Panic | Retro Report

    Reportáž na YT Titulky - direct download Titulky jsou v běžném formátu SRT. Co s nimi můžete udělat: Můžete si stáhnout záznam z YT ve formátu http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/titulky-k-d-d-lessons-from-a-media-panic---retro-report.html
  • [FAE] Rizika

    Přístupy a rizika Původní článek je od Rob Donoghue k dispozici zde (leden 2018). Všechny použité piktogramy jsou z této databáze. Je http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fae-rizika.html
  • Hraní RPG Brno

    Chcete zkusit zahrát si RPG, ale vždycky jste se těch divných lidí s kostkama báli? Jste veteráni schopní se do krve zhádat o vliv ADnD nebo DrD+ na duševní http://www.arda.d20.cz/skupina/186/clanky/hrani-rpg-brno.html
  • [Překlad] Mimořádná kniha jmen Garyho Gygaxe

    Mimořádná kniha jmen Garyho Gygaxe - Gary Gygax's Extraordinary Book of Names Autoři: Malcolm Bowers, Gary Gygax Rok vydání: 2004 206 http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/5205.html
  • [Fate] Částečné úspěchy a hody bez selhání ve Fate

    Článek byl napsán 2 roky před publikací Fate Core. Dřívější edice místy (pro některé vybrané hody) používaly mechaniku zvanou "spin" - v podstatě šlo http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/castecne-uspechy-a-hody-bez-selhani-ve-fate.html
  • Nyambe: Africká dobrodružství

    Přijde chvíle, kdy člověka znudí „západoevropské“ herní prostředí a začne hledat něco originálního. Pod originalitu lze schovat mnohé, od změny žánru po http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/5153.html
  • Stvoření světů

    Stvoření al-Qadim Al-Qadim vznikl ve stejné době jako herní prostředí pro Dark Sun na konci roku 1990 a začátku roku 1991. Hlavními designery http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/5102.html
  • Umění rekapitulace

    Rekapitulace jako součást hry Rekapitulace předchozího děje je důležitou součástí struktury herního sezení. Je na vás, abyste ji dělali dobře. Proč http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/umeni-rekapitulace.html
  • Historická města 6 - Vojenství

    Hradební privilegium patřilo mezi natolik významná, že si právo ho udělovat ponechal v ruce panovník. Hradby se navíc staly jedním z nejcharakterističtějších http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-6-vojenstvi.html
  • Šachy nejsou RPG: Iluze herní rovnováhy

    Originál, září 2014 Ahoj. Jmenuju se John a vymýšlím hry. Spoustu her. Za dvacet let jsem navrhl přes dvacet roleplayingových her. Mám svůj podíl i http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/sachy-nejsou-rpg-iluze-herni-rovnovahy.html
  • [Překlad] Fate System Toolkit

    [Překlad] Fate 4e Core System Stav: 100% STAHUJTE ZDE Použitý překladový klíč, průběžně vznikal v http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-fate-systemove-nastroje.html
  • Co znamenají atributy, dovednosti, přístupy...?

    Pozn. 1: Snažil jsem se překládat uhlazeněji; abych ušetřil čas, tak jsem se místy méně soustředil na přesnost obratu a překládal jsem spíše významově. Pozn. http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/co-znamenaji-atributy-dovednosti-pristupy.html
  • Historická města 14 - Exkurz: Řemesla a Obchod

    Exkurz: Řemesla a obchod Téma řemesel a obchodu je rozsáhlé a občas je mnohem lepší než obecné teoretizování uvést pár příkladů umožňujících obrázku http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-14-exkurz-remesla-a-obchod.html
  • [Fate] Kombinování přístupů ve FAE

    Úvodní poznámka: překlad není příliš zahlazený (nemyslím, že by to bylo důležité). Výtah z diskusí je obecně krácený (chtěl jsem odtamtud vytahat hlavně http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fate-kombinovani-pristupu-ve-fae.html
  • Chyťte svůj dech

    Chyťte svůj dech! Originál, 5. října 2012 Včera při večeři má dcera stále mluvila o tom, jak má "více dechu" než její malý bratříček. Ta myšlenka http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/chytte-svuj-dech.html
  • Ravenloft v novém provedení

    Překlad vložen do originální grafiky zde.   Ravenloft v novém provedení Zabočili jsme za roh a tam byl upír. Zaúpěl jsem a obrátil http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/5104.html
  • Historická města 13 - Exkurz: Romans

    Romans je jihofrancouzské město v Dauphiné, ležící na řece Isére, přítoku Rhôny. Není v podstatě ničím zajímavé, vyjma dvou skutečností: v letech 1579-1580 http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-13-exkurz-romans.html
  • [Fate] Posílení - co, jak, proč

    Tento článek má poněkud nezvyklou stavbu: Na začátku naleznete TLDR vysvětlení k posílením Následně uvádím nějaké rady z praxe k tomu, jak s posíleními http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/fate-posileni-co-jak-proc.html
  • Úctyhodný neúspěch

    Úctyhodný neúspěch Originál, 23. listopadu 2015 Tohle je další z těch myšlenek, u nichž si nekladete žádný nárok na originalitu, ale rád bych http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/uctyhodny-neuspech.html
  • Historická města 2 - Obyvatelé

    Město, to je především hromada lidí žijících nebo se alespoň mačkajících na jednom místě, chudých i bohatých, mluvících jazykem srozumitelným i cizím http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-2-obyvatele.html
  • Historická města 11 - Literatura

    Člověk českého středověku; Nodl, Martin a Šmahel, František (editoři) Kompilace o různých „typech“ českého středověkého člověka od řady známých http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-11-literatura.html
  • Drama, návaznost a výsledky scén

    Drama, návaznost a výsledky scén originál, 10. října 2014 Tohle je jedna z těch záležitostí, které ukazují, kde spolu příběh a hra tančí velmi podivnými http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/drama-navaznost-a-vysledky-scen.html
  • Historická města 1 - Co je to město

    Když se řekne město, tak si všichni něco představíme. Problémem je, když má dojít na přesnější vymezení, co to je „město“, zvlášť když má odpovídat realitě. http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-1-co-je-to-mesto.html
  • Historická města

    Počtení a pokoukání to sice bývá hezké a užitečné, ale… části konzumentů po jisté době začne něco chybět. A to dokonce i tam, kde by chybět nemělo (Cityscape, http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta.html
  • RPG scénáristika 3: O co tu má jít?

    Proč si scény zaslouží pozornost Většina lidí pojem "scéna" intuitvně chápe a možná není úplně třeba jej pitvat, ale pokud toužíš po přesném vyjádření, http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-3-o-co-tu-ma-jit.html
  • Středověký člověk a jeho les

    Tajemné a děsivé místo, prostor k odpočinku a rozjímání, skrýš před nebezpečím, nástroj obživy, to vše a ještě mnohem více znamal a znamená pro lidskou http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/4990.html
  • Boj jako sport versus Boj jako válka – klíčový rozdíl v herních stylech

    Na jednom fóru jsme se s fanoušky různých edic Dungeons & Dragons neustále motali v kruzích kolem odlišných herních stylů a nakolik je různé edice http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4983.html
  • Morálka podle Morálních pilířů v RPG

    Západní vs. Východní morálka Kdokoli, kdo cestoval, nebo měl možnost blíže se seznámit s lidmi z jiných kultur, si zajisté všiml, že dotyční často http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/moralka-podle-moralnich-piliru.html
  • Sociální dovednosti a hráčské postavy

    Měla by být dovednost Klamání použitelná proti hráčským postavám? Hypotetická situace v hypotetické hře: Billy nedůvěřuje Sue. Hráč Billyho postavy http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4980.html
  • Úpadek a rozdělení římské říše

    Rok 476 dnes rozeznáváme jako zásadní milník, dobu, kdy se antický svět definitivně přerodil do světa nového, středověkého. Nepříliš překvapivě http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/upadek-a-rozdeleni-rimske-rise.html
  • Městská správa

    Teoretikové považovali město za směs aristotelského politického systému aristokracie a demokracie, a na tomto „směsném“ charakteru se shodli všichni http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/mestska-sprava.html
  • Omezení a zdroje magických systémů

    Než se dostanu k samotnému tématu, je potřeba se alespoň letmo zmínit o samotném základu: Nebudu zde na tomto místě nic moc dokazovat, prostě zkuste http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/omezeni-a-zdroje-magickych-systemu.html
  • Upoutávka na GenCon!

    Tento týden členové týmu R&D míří do Indianapolis v Indianě, aby se zúčastnili GenConu, největšího veletrhu s deskovými hrami v Severní Americe. http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4916.html
  • Je fixlování jen jiným způsobem vedení hry?

    Napsal Ravencrowkig (http://www.blogger.com/profile/09315630554847698555) Tvrdím že ne. Dle mého názoru je rozdíl ve způsobu vedení hry jen kosmetickou http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4914.html
  • [Výzkum] Trocha čísel... podíl d20 na trhu

    1Q/2013 Pathfinder (Paizo) Dungeons & Dragons (WotC) Star Wars (FFG) Iron Kingdoms (Privateer Press) Dark Heresy/Rogue http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2794.html
  • Fate 3e Core preview

    Po dokončení překladu Fate Core mi bylo autorem hry velmi vtipně sděleno, že celá cz scéna žije tři roky v omylu - nejedná se o třetí, ale o čtvrtou edici http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/fate-3e-core-preview.html
  • Tento jde do... desáté

    Jak jsem už zmínil několikrát během posledních týdnů, jsme připraveni vydat v pozdních hodinách dnešního dne testovací balík pro 1. až 10. úroveň. Takže, http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4869.html
  • Svět Malazského Impéria a RPG

    Za ta léta autogramiád, turné a rozhovorů se mě častokrát ptali, jak se to má s původem románů ze světa Malazu v hraní RPG. Mé odpovědi byly vágní i http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/4830.html
  • Dysfunkční a spoluzávislí

    Smutným prvkem RPG průmyslu je sebedestruktivní vztah spoluzávislosti mezi hráči D&D a vydavatelem hry, ať už tím je TSR nebo Wizards http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4825.html
  • Výpisky: Církev

    Abatyše Představená kláštera (opatství) některých ženských klášterů (např. benediktinek, cisterciaček či klarisek) a ústavů římsko-katolické církve. http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/4822.html
  • Výpisky: Heraldika a šlechta

    Altesse Francouzsky Výsost. a) Altesse Impeériale (císařská Výsost) – arcivévodové rakouští, ruská velkoknížata, členové císařských domů v Německu http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/4821.html
  • Galerie pokusů o vysvětlení, co je to RPG

    V této galerii se budu snažit vysbírat z internetu rozličné pokusy o vysvětlení, co je RPG. Cokoli najdu, bude sem přidáno jako odkaz. Odkazy budou http://www.arda.d20.cz/clanky/stripky/4808.html
  • Úvod k DramaSystému

    Je na čase zase rozšířit hranice her na životní příběhy. (Tato věta je zkušebním projektem Aliance Commonwealthu proti jeho zapomnění. Tato nevládní http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/4773.html
  • Střípky Mezoameriky: Zbraně a zbroje

    Úvod Máme tu další článek o Mesoamerice. Tento článek měl původně být jen jedno z rozšíření k článku Válka a válečníci, ale jak se to stává, po http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/Mesoweapons.html
  • Tolkienův jazyk

    V jednom místě sklouzla debata v rámci spisovatelů k Tolkienovi; optimisticky jsem poznamenal, že vyndám ze skladů nějaký starší článek, a pár lidí řeklo, http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/tolkienuv-jazyk.html
  • Křižácké námořnictví

    Počátky námořnictví Středověká námořní síla a její vzestup se zrodila z několika zdrojů. Zpočátku by bylo přehnané mluvit vůbec o nějaké organizované http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/4721.html
  • Státy a státečky

    Tento článek je stručným výpisem zajímavých koncepcí států (či jiných mocenských skupin), které by se mohly hodit pro návrh a obohacení fantasy prostředí. http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/staty-a-statecky.html
  • Akce a srazy d20

    Uskutečněné akce 2007 2007, n.6./n.7: Sraz v hospodě u Náměstí míru článek s účastí a fotogalerií 2008 2008, 15.6.: DnD Day - představení http://www.arda.d20.cz/skupina/5/clanky/akce-a-srazy-d20.html
  • The Esoterrorists: Operační manuál

    [page name="Úvod"] Úvod - nástin herního prostředí Tento článek má posloužit jako operační manuál a vůbec hlubší pohled do Ordo Veritatis http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/4685.html
  • [Teorie] SEB-Sirienova dynamická teorie

    Úvod Obrázek nahoře si dobře prohlédněte - bude totiž součástí, ne-li alfou a omegou, celého výkladu v tomto článku. (kliknutím jej zvětšíte http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/dynamicka-teorie.html
  • Střípky Mezoameriky: Válka a válečníci

    Vzestup a pád Válka je dvojsečná zbraň. Dokáže lidi vybičovat k novým převratným myšlenkám, státy přimět k velkolepým stavbám a projektům, ale může http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/4404.html
  • Teorie: Stavební kameny vyprávění

    Co je to takt? Jedním z nejjemnějších prvků, na něž lze smysluplně členit vyprávění jsou takty. Nabízím vám přehled současných teoretických úvah o tomto http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/pribehove-takty.html
  • O černém zlatě a jiných pokladech

    Zdrojem bohatství nemusí být jen kovy či drahé kameny. Těžit a obchodovat se dá s mnoha dalšími věcmi, na první pohled obyčejnými, tradičně podceňovanými http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/4561.html
  • Hrdina na řecký způsob

    Slovo „hrdina“ se v okolních textech objevuje docela často. Sami asi máte nějaké povědomí o tom, co to znamená být hrdinou. Zkusme si nyní toto slovíčko http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/hrdina-na-recky-zpusob.html
  • [Úvaha] D&D, přihrádky a vy

    Hlavní cílem ne-li přímo cílem všech cílů 4. edice D&D je vnést do bojových sekvencí rovnováhu. Poslední verze této mateřské lodi RPG hledá rovnováhu http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4495.html
  • Normanští rytíři

    Historické pozadíHlavním cílem vikingských nájezdů v 9.-10. století byly Britské ostrovy a severozápadní Francie. Zde byl roku 911 donucen západofranský http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/normansti-rytiri.html
  • Protivníci a motivace: Jak dodat zlosynovi hloubku

    Je to nádherný, veselý, nervydrásající okamžik. Zlosyni tohle nemají dělat. Mají čelit hrdinům ve vzrušujících duelech, kde se výhoda přelévat z jedné http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/protivnici-motivace.html
  • [Úvaha] Žánr, struktura a volba

    Žánr příběhu je sada daných očekávání. Bez ohledu na to, o jaké se jedná médium, užívají vypravěči příběhu žánr, aby přitáhli publikum. Když čerpáte z http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4494.html
  • Mrtví v antice a ve středověku

    Mrtví antického světaZemřelí antického starověku byli pohřbíváni výhradně mimo města. Pohřbít zemřelého uvnitř města se příčilo tehdejšímu přesvědčení http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/role-mrtvych.html
  • Slovníček pojmů

    Článek bude živelně aktualizován dle žádostí a vývoje věcí. Prosím neváhejte napsat do diskuse pokud něco nebude jasné nebo bude chybět, díky Tento http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/slovnicek-pojmu.html
  • [Teorie] Úvod do game designu

    V posledních měsících se nám objevilo několik nových RPG projektů z naší vlastní scény. Ať už jde o věci ze sousedního fóra nebo o projekty představené http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/uvod-do-game-designu.html
  • Desatero pravého lukostřelce

    Následující rady a postřehy jsou určeny pro hru v "realistickém" prostředí. Čím více magie a nadlidských schopností ve hře chcete, tím míň se nechte svazovat http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/desatero-praveho-lukostrelce.html
  • Tvorba postav: Osobnost

    Nášup psychožvástů (!) a jejich přínosnost pro násProbereme si teorii osobnosti a ukážeme, jak se dá psychologie osobnosti vztáhnout na tvorbu postav. http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/tvorba-postav-osobnost.html
  • Hrdinové jako sociální třída

    Přiznejme si to - v reálném světě moc hrdinů nebylo. Natož hrdinských družin. Takové, jací se nachází v našich příbězích, nacházíme jen v legendách, beletrii http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/hrdinove-jako-socialni-trida.html
  • Principy hororu

    Principy hraní hororové hryZa dobu, kdy jsem vedl hry v hororovém prostředí, jsem si mnohokrát ověřil kudy cesta nevede a postupně jsem dospěl k několika http://www.arda.d20.cz/clanky/_ravenloft_/204/principy-hororu.html
  • Mužské archetypy postav

    ÚvodJak postupujete, když vytváříte postavu pro novou hru? Ptám se, protože vytvořit postavu z ničeho není vůbec jednoduché. Můžete použít něco, co dobře http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/muzske-archetypy.html
  • Ženské archetypy postav

    ÚvodJak postupujete, když vytváříte postavu pro novou hru? Ptám se, protože vytvořit postavu z ničeho není vůbec jednoduché. Můžete použít něco, co dobře http://www.arda.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/zenske-archetypy.html
  • D20 Sraz: Jaro 2009

    Po úspěchu prvního d20 srazu v Kamenici, který byl sice komorní, ale rozhodně nikoliv o to méně zábavný padlo rozhodnutí v této nově založené tradici http://www.arda.d20.cz/skupina/5/clanky/4308.html
  • Náboženství: do třetice...

    Říká se, že dobrá práce ze společenských věd se nejlépe pozná podle toho, že vyvolává reakce. Tak například na Marxe (materialismus) zareagoval Weber (původ http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/4025.html
  • Základní kameny pro systém magie

    Osobně vidím celkem výrazný rozdíl mezi herními "kouzelnickými" systémy magickými a mystickými, natož alchymickými. Dlouho jsem hledal nějaký koncept, http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/zakladni-kameny-systemu-magie.html
  • Mytologie a náboženství

    I. Podstata náboženství„...měli oproti nám, zhýčkancům 21. století, tu nevýhodu, že neznali odpovědi na děje přírody, opakující se okolo nich, zásadně http://www.arda.d20.cz/clanky/svety/mytologie-a-nabozenstvi.html
  • D20 Sraz 2008 (Česká Kamenice)

    [page name="Alnagův report"] Voodoo kletba Původně vyjádřilo ochotu přijet na sraz něco kolem 40 lidí, ale se zpřesňujícími informacemi se to zlimitovalo http://www.arda.d20.cz/skupina/5/clanky/3951.html
  • Braunstein: Kořeny RPG

    Věděl jsem, co Braunstein byl (svým způsobem), a tak jsem tam celou svou skupinku vlekl do velmi, velmi vzdálených výsp conu na seminář v jedné tiché místnosti http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/braunstein.html
  • Pět prvků komerční přitažlivosti v RPG designu

    Zde je destilované převyprávění toho, co jsem napsal před patnácti lety v dopise Loydu Blankenshipovi a souvisejících nesmyslů, které jsem deklamoval na http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/komercni-pritazlivost.html
  • OTE: The Literary Edge

    Hry na životní příběhy se navždy změnily v okamžiku, kdy první hráč řekl, "Vím, že to je nejlepší možná strategie, ale moje postava by to neudělala." Znenadání http://www.arda.d20.cz/clanky/pravidla/literary-edge.html
  • Různá popíjení v Praze

    Při nedávném rozhovoru mi Ebon Hand připomněl můj slib, že s akcemi.d20 provedu něco oživujícího, pro začátek nějaké ty pravidelnější akce.Pravda byla, http://www.arda.d20.cz/skupina/198/clanky/ruzna-popijeni-praha.html
  • D20 sraz 2008

    http://www.arda.d20.cz/skupina/198/clanky/3778.html
  • Mezisvět (Neil Gaiman&Michael Reaves)

    Vítejte v Alterverzu. Neplést s Muliversem - Alterversum je jen jednou z výsečí Multiversa, tou, ve kterém se ze všech možných existujících světů nachází http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/mezisvet.html
  • D20 Modern: Critical Locations

    D20 Modern: Critical LocationsEric Cagle, Owen K.C. Stephens a Christopher WestWizards of the Coast, 2006První dojmy Útlá kn http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/3561.html
  • Protagonizace jako možná míra vlivu postavy a hráče na příběh

    [page name="Souvislost rozhodujících autorit s protagonizací postavy"] Souvislost rozhodujících autorit s protagonizací postavy První věc, u které bych http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/3519.html
  • Hraní a eskapismus

    Mnozí z nás si už určitě pokládali otázku, proč lidé vlastně hrají RPG hry, pokoušeli se na ni odpovědět nebo o tomto tématu četli nějaké články. Má odpověď http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/hrani.html
  • Zeměplocha Terryho Pratchetta: Samostatné knihy

    [page name="úvod do Zeměplochy"] AutorZeměplocha, svět a zrcadlo světů. Je to svébytné literární prostředí, stejně jako to je sakrastický odraz našeho http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/zemeplocha-samostatne.html
  • Zeměplocha Terryho Pratchetta: Hlídka

    [page name="úvod do Zeměplochy"] AutorZeměplocha, svět a zrcadlo světů. Je to svébytné literární prostředí, stejně jako to je sakrastický odraz našeho http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/zemeplocha-hlidka.html
  • Zeměplocha Terryho Pratchetta: Smrť

    [page name="úvod do Zeměplochy"] AutorZeměplocha, svět a zrcadlo světů. Je to svébytné literární prostředí, stejně jako to je sakrastický odraz našeho http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/zemeplocha-smrt.html
  • [Osobnosti] Tvůrci D&D

    E. Gary Gygax: otec RPGErnest Gary Gygax se narodil 27. července 1938 jako syn švýcarského přistěhovalce a americké matky. Od roku 1987 ženat s Gail Carpenterovou http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/1866.html
  • Zeměplocha Terryho Pratchetta: Čarodějky

    [page name="úvod do Zeměplochy"] AutorZeměplocha, svět a zrcadlo světů. Je to svébytné literární prostředí, stejně jako to je sakrastický odraz našeho http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/zemeplocha-carodejky.html
  • [Osobnost] RPG Pundit: Kontroverzní kritik

    [page name="Úvod"]Neúnavný reportér Imagonemu - Gilber Kraag - cestuje Jižní Amerikou. Možná hledá inspiraci pro jednu ze svých teorií transdencentálního http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/3412.html
  • Puppetland a Powerkill

    Puppetland a PowerkillJohn TynesHogshead Publishing, 1999Johna Tynese můžete znát jako spoluautora Call of Cthulhu d20 (nebo doplňku http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/3384.html
  • Zeměplocha Terryho Pratchetta: Mrakoplaš

    [page name="úvod do Zeměplochy"] AutorZeměplocha, svět a zrcadlo světů. Je to svébytné literární prostředí, stejně jako to je sakrastický odraz našeho http://www.arda.d20.cz/clanky/kultura/zemeplocha-mrakoplas.html
  • Pantheon a jiná RPG

    Pantheon and other gamesRobin D. LawsHogshead Publishing, 2000Pantheon and other Roleplaying game je jedna z řady her ze série "New St http://www.arda.d20.cz/clanky/produkty/pantheon.html
  • Cesta do pekla...

    Začnu od lesa a zeptám se, možná trochu podivně, proč si vlastně hrajeme na hraní rolí. Zní to divně? Tak tedy proč hrajeme role. Co nás vede k tomu, abychom http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/cesta-do-pekla.html
  • Seznámení s RPG pohledem psychologie

    Předem se omlouvám za případné gramatické chyby, které v této práci ještě zbyly, ale mám dojem, že by jich tam už moc být nemělo, ty první ze mě učitelka http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/seznameni-s-rpg.html
  • Historie společnosti White Wolf

    [page name="Lion Rampant a White Wolf magazine"] Lion Rampant: 1987-1990 Nakladatelství Lion Rampant bylo založeno roku 1987 Markem Rein*Hagenem a Jonathanem http://www.arda.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2894.html
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14275598526001 secREMOTE_IP: 54.81.185.66