Tipy a triky

Demonica
15.12.2016 11:21
Autorská citace #1
15.12.2016 11:21 - Aegnor
Hmm... přijde mi, že úvod lákal na jiný obsah, než ten, který v článku přímo je.
Autorská citace #2
15.12.2016 11:23 - Merlin
ano...taky mi to tak přišlo...
Autorská citace #3
15.12.2016 11:39 - Demonica
Možná je to trochu zavádějící - tak se podělte, co jste očekávali?
Autorská citace #4
15.12.2016 11:49 - Babaj
asi od tebe cekali nejakou iniciatuvu :-)))
Autorská citace #5
15.12.2016 12:04 - Aegnor
Demonica: nooo... čekal jsem nějaké rady a hacky, jak vyřadit hody na iniciativu z toho nejhoršího možného okamžiku (Atmosféra se dá krájet, na postavy běží démon, hráčům se začínají klepat ruce... a najednou se všechno vypne a řeší se pravidlové "kdo jedná první") a nějak to obejít.
Autorská citace #6
15.12.2016 12:11 - Merlin
Aegnor píše:
nooo... čekal jsem nějaké rady a hacky, jak vyřadit hody na iniciativu z toho nejhoršího možného okamžiku (Atmosféra se dá krájet, na postavy běží démon, hráčům se začínají klepat ruce... a najednou se všechno vypne a řeší se pravidlové "kdo jedná první") a nějak to obejít.


nebudu psát podobné :)
Autorská citace #7
15.12.2016 12:22 - York
Aegnor píše:
čekal jsem nějaké rady a hacky, jak vyřadit hody na iniciativu z toho nejhoršího možného okamžiku (Atmosféra se dá krájet, na postavy běží démon, hráčům se začínají klepat ruce... a najednou se všechno vypne a řeší se pravidlové "kdo jedná první") a nějak to obejít.


S tím ti poradit můžu: Hraj bez iniciativy.

V dritivé většině případů totiž iniciativa není vůbec potřeba. A když náhodou potřebuješ zjistit, jestli tvůj kámoš dorazil potvoru dřív, než potvora dorazila tebe, použij pro tu jednu situaci místo iniciativy výsledek hodů na zásah. Tydy když kámoš hodil na zásah víc než potvora, tak dorazil potvoru dřív, než stihla zaútočit, a naopak.
Autorská citace #8
15.12.2016 12:26 - Demonica
Rozumím. Takové rady by se mi ke hraní taky hodily. Kdyby jste o nějakých věděli, to by mě zajímalo.

Popis byl převzat z originálu, ale tady ho změním, aby to bylo jasnější :)
Autorská citace #9
15.12.2016 12:35 - Aegnor
York píše:
S tím ti poradit můžu: Hraj bez iniciativy.

Děkuju, já tu radu nepotřebuju. Já jsem napsal, že popis článku je zavádějící, Demonica se zeptala co jsme dle popisu čekali a já jsem tedy napsal, co jsem dle popisu čekal, že bude obsah článku.

Demonica píše:
Takové rady by se mi ke hraní taky hodily. Kdyby jste o nějakých věděli, to by mě zajímalo.

Krom toho, co napsal York nad tebou, tak třeba bych nechal hráče naházet na začátku sezení Xkrát iniciativu (třeba pětkrát), napsal si ji na papírky, zamichal... a pak bych při bojových setkáních pokaždé vzal papírek a jel podle něj. To kolikrát si hráči nahází na iniciativu bych neměnil (pokaždé na začátku sezení třeba 5krát), protože jinak by hráči dokázali odhadnout, kolik bojů je asi tak čeká...
Autorská citace #10
15.12.2016 13:12 - LokiB
Cryptomancer to řeší tak, že první prostě hraje ten, kdo jako první řekne (zvolá, zařve, ...), že vykonává nějakou akci, která má příslušný herní dopad.

Tedy "rozhlížím se" nic nezpůsobuje, za to "střílím na démona" ano.
když nikdo nic neřekne a jako první se při popisu ozve GM "a démon už je u vás a útočí", tak to tak prostě je ... postavy prováhaly

nehází se nic
Autorská citace #11
15.12.2016 13:22 - sirien
My sme ve WoDčku běžně sestavovali iniciativu podle prosté logiky dění na začátku scény - začal ten, kdo se rozhod něco udělat a další následovali podle logiky reakcí a toho sme se drželi, dokud to dávalo smysl.

Iniciativu sme v podstatě házeli jen když tam byl nějakej skutečně spor kdy dva jedinci logicky mohli jednat v identickém okamžiku a potřebovali sme zjistit, kdo bude rychlejší.


A na sledování iniciativy mám obvykle jeden ze dvou postupů:

1) napíšu (si) pořadí přímo na reversible battlemap
2) řeknu nějakému hráči, ať si to někam poznamená a sleduje to
Autorská citace #12
15.12.2016 13:38 - Quentin
Já to defaultně hraju takhle:
  • Iniciativa je skupinová - tohle ji zjednoduší a zrychlí asi nejvíce, nikdo se nehádá, který z hráčů je zrovna na řadě. Rotují se jen družina a monstra (jednotliví bojovníci jdou libovolně).
  • Na žačátku boje má iniciativu ten, kdo je více připraven k boji (tzn většinou útočník) nebo ten s lepším setupem (luky, kopí etc.). Pokud jsou podmínky fér, rozhazuje se 1d6 vs 1d6.
edit: Sirien mě předběhl :o)
Autorská citace #13
15.12.2016 13:42 - Demonica
Já dělám běžně, že řeknu nějakému hráči, ať si to zapíše a hlásí pořadí. Už mám ve skupině takové, kteří se k tomu sami mají :)

Bez iniciativy to někdy zkusím, uvidím jak to vezmou hráči. Ale spolékat se na překřikování nechci, už vidím co by se z toho stalo - někteří hráči by se hádali kdo byl dřív, zatímco jiní by se nedostali ke slovu. To už radeji tu skupinovou iniciativu jak píše Quentin.
Autorská citace #14
15.12.2016 13:43 - Merlin
Mám malou plechovou destičku s nalepenými řádky. A pak na magnetické folii napsaná jména hráčů. Ty pak přiřazuji k jednotlivým řádkům podle toho kolik si hodili na iniciativu. A to samé s enemíkama. jasně vidím, kdo kdy jede
Autorská citace #15
15.12.2016 13:49 - Demonica
Kdysi jsme hráli u kamoše, který měl v pokoji bílou mazatelnou tabuli - tak jsme iniciativu psali tam. A hned vedle byla nakreslená schématická mapa širokého okolí.
Autorská citace #16
15.12.2016 13:53 - York
Demonica píše:
Bez iniciativy to někdy zkusím, uvidím jak to vezmou hráči. Ale spolékat se na překřikování nechci, už vidím co by se z toho stalo - někteří hráči by se hádali kdo byl dřív, zatímco jiní by se nedostali ke slovu.


Většinou na tom opravdu nezáleží. Jestli dostane potvora nejdřív ránu od válečníka a pak kouzlem od kouzelníka, nebo naopak, je fuk - v obou případech skončí se stejným počtem hpček. Pak máš další hromadu případů podobných tomu, co píše Loki - kdo jedná hned a kdo váhá je jasné z toho, co hráči říkají. A pokud se náhodou stane, že to hráči rozhodnout chtějí, nebo na tom závisí výsledek, máš stále možnost udělat to mechanicky.

Že by se někdo nedostal ke slovu nehrozí. Absence iniciativy není to samé jako absence kol. Pořád platí, že každý hráč dostane slovo, než začne další kolo.
Autorská citace #17
15.12.2016 13:58 - Quentin
Jen připomínám, že samozřejmě záleží na systému. Ve 4e bych iniciativu asi příliš nehackoval.

A varianta k té skupinové iniciativě z Black Hacku - pokud mají ve vaší hře vlastnosti velkou roli a někdo si stěžuje, že skupinová iniciativa šikanuje obratné postavy, lze místo 1d6 vs 1d6 používat jen check nebo save na dexteritu. Postavy, které jej uspějí, začínají před potvorami, pak hrají potvory, a pak všechny postavy, všechny potvory a tak dále jako obyčejně.
Autorská citace #18
15.12.2016 13:59 - Demonica
York: V pořadí máš asi pravdu. Ohledně nedostání se ke slovu jsem se špatně vyjádřila - měla jsem na mysli, že pasivnější hráči, co se o slovo moc nervou, by hráli vždycky poslední.
Autorská citace #19
15.12.2016 14:25 - York
Demonica píše:
Ohledně nedostání se ke slovu jsem se špatně vyjádřila - měla jsem na mysli, že pasivnější hráči, co se o slovo moc nervou, by hráli vždycky poslední.


To ale nemusí být špatně. Většinou to bývají hráči, kteří buď potřebují víc času na rozmyšlení, nebo užší možnosti k rozhodování (protože čím víc možností máš na výběr, tím těžší je, se rozhodnout). Takže tím, že odehrají nejdřív ostatní hráči, se jim to ve skutečnosti usnadní, protože už vědí, na co reagují.

Stát se samozřejmě může, že to někomu vyloženě nesedne - pak se holt vrátíš k iniciativě, no big deal.
Autorská citace #20
15.12.2016 14:37 - Šaman
Ono s tou DEXkou na INIC je to sporné. V případě, že proti sobě stojí dva duelanti a nic je neruší, tak budiž. Ale v reálu v bitce jde spíš o to vystihnout dobrý moment pro útok, všimnout si že nás někdo obchází, nebo že nepřátelé mají někde chvilku díru v obraně. Útok není každé máchnutí mečem, ale jen takové, které má šanci něco způsobit.
Přirovnal bych to k hokeji. Jen na buly závisí na rychosti (a i tam je to spíš o vychytání přesného okamžiku, než o obratnosti), pak už je to i o tom být ve správnou dobu na správném místě (a samozřejmě tam pak být technicky schopen udělat správnou věc).
Když budou dva lukostřelci v místnosti přepadení, oba šípy na tětivě, ale jeden střílí o něco rychleji, který vyhraje INIC? Přece ten, který první zahlédl nepřítele. Jestli v pěti vteřinách dokáže vypustit 5, nebo 7 šípů, to teď nehraje roli.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087212085723877 secREMOTE_IP: 3.17.28.48