Tipy a triky

Autorská citace #1
10.8.2015 13:46 - York
Zpracování tématu je poměrně dost úzce DnDčkové, ale je to rozhodně dobrá otázka k zamyšlení. Já se obvykle soustředím spíš na to, jak pomoci PJovi, protože si myslím, že snaha se osobně zlepšovat a identifikovat a řešit problémy hlavně u sebe má obecně větší předpoklady k úspěchu. Na druhou stranu ale situace, kdy si hráči s PJem v něčem nerozumí, jsou naprosto běžné a každá rada je drahá.

Já mám nicméně spíš takovou zkušenost, že s PJem obvykle hnout moc nejde, takže jsou spíš užitečné rady, jak se s různými věcmi vyrovnat a nenechat si jimi kazit zábavu, než jak PJe přesvědčit, aby to zkusil jinak. Ale za pokus to asi stojí.
Autorská citace #2
11.8.2015 13:31 - Shako
Přečetl jsem to. Občas je ten popis jednotlivých GM (a rad, jak na ně) příliš stručný. Ale u většiny si umím vybavit, že už jsem to někdy zažil (občas i sám u sebe). Jen se mi to nezdá samo o sobě moc užitečné.

Nejlepší je asi ten postřeh na konci, že v GM příručkách jsou sice postřehy ohledně hráčů a jak na ně (jak zjistit a naplnit jejich preference), ale v příručkách pro hráče nejsou rozebráni GMové. Asi to bude tím, že postřehy pro GM jsou taky v části pro GM.

Každopádně na všechno funguje obecná rada - komunikace mezi hráči - před hrou, po hře, o dříve odehraných hrách, o tom co se líbilo a co by chtěli (jak od hráčů ke GM, tak od GM k hráčům). Pokud komunikace nefunguje, tak je každá rada drahá/zbytečná.
Autorská citace #3
11.8.2015 13:45 - Vojtěch
Na to jak na GM si vezmi kartičky Munckin a najdi si ty, co říkají +1 level ;)
Autorská citace #4
13.8.2015 10:26 - Gurney
Musím říct že mě se ten článek docela líbí, byť je trochu poznamenán tím že je to z Pathfinder fóra (Bojovník beze zbroje, Mocného útoku a Roztínání, hrozná představa :). Zamyslím se taky nad tou formou článku prakticky sestaveného z odpovědí do diskuze nebo vůbec nějakých článků diskuzemi inspirovanými, kolikrát se takhle najdou hodně zajímavé myšlenky, ale dohrabat se k nim skrz celou diskuzi chce občas hodně trpělivosti.

Shako píše:
Každopádně na všechno funguje obecná rada - komunikace mezi hráči - před hrou, po hře, o dříve odehraných hrách, o tom co se líbilo a co by chtěli (jak od hráčů ke GM, tak od GM k hráčům). Pokud komunikace nefunguje, tak je každá rada drahá/zbytečná.

Řekl bych, že to je součást pointy celého toho článku - prostě když spolu obě strany nezkusí mluvit, tak se logicky nedomluvíte. Zdánlivě logický, ale co si já pamatuju ze svých úplných začátků s rpg, GM byl master&commander (a co si budem namlouvat, já nebyl lepší když jsem to potom zkoušel sám - poučení: podpalte DrDčkovou PPJ a přečtěte si radši něco z Kostky :) a proto to skřípalo a ta hra nikdy moc daleko nedošla.

Shako píše:
Nejlepší je asi ten postřeh na konci, že v GM příručkách jsou sice postřehy ohledně hráčů a jak na ně (jak zjistit a naplnit jejich preference), ale v příručkách pro hráče nejsou rozebráni GMové. Asi to bude tím, že postřehy pro GM jsou taky v části pro GM.

J, přesně to samé mě zaujalo taky - není zas tak neobvyklé, že v dobře napsaných příručkách pro GMy jsou rady jak nakládat s různými typy hráčů a rozebírají se tam jejich motivace, ale něco pro hráče o GMech a jejich motivacích a že jsou spoluzodpovědní za hru a GMovu zábavu jsem sand ještě nikde neviděl.

EDIT: A a mimochodem, ten obrázek k článku je naprosto boží, mrzí mě že sem ho nenašel dřív :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065483093261719 secREMOTE_IP: 34.203.242.200